العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 17-03-2010, 02:34 AM
الصورة الرمزية mgdy3000
mgdy3000 mgdy3000 غير متواجد حالياً

mgdy3000 is on a distinguished road
افتراضي رد: ليه الفتيس الاوتوماتيك سمعته وحشة مع النوبيرا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol64 مشاهدة المشاركة

اضبط زوايا الاول ورصص ولازم تشيك على كل الكوتش عند حد بتاع كاوتش امين لان المنظر لوحده فى الكاوتش مش كفايه
شكرا جزيلا لردك السريع وانا ان شاء الله سوف اذهب لضبط الزوايا والترصيص غدا لو امكن وقتى وسوف اطلعك على النتيجه فورا وشكرا على ذوقك
قديم 17-03-2010, 02:57 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mgdy3000 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا لسه شارى نوبيرا 2007 من يوميين ولما سافرت بها وجدتها بتعوم منى على سرعه 120 كم/ساعه مش عارف بقى ده ايه هل هى كده ولا عيب عندى فى السياره ولا هو عيب كاوتش مع ان الكاوتش مش وحش قوى ولما قلت لنفسى اروح التوكيل للكشف فوجئت انى مش عارف مكان التوكيل وعل فكره انا من الاسكندريه
ارجو ردكم سريعا على هذا العيب واللى يعرف مكان التوكيل الكويس يقوللى وعلشان خاطرى بسرعه علشان بطنى وجعانى ده انا دافع فيها تحويشه العمر ptmnlo123per1106
السيد مجدى المحترم مركز صيانة دايو فى الاسكندرية هو فى القبارى وهو تبع مركز الصفوة والمشكله اللى فى عربيتك نتيجة سوء استخدام وهناك عدة اسباب مش تنفع تتقال فى المنتدى لازم حد متخصص يشوفها ويكشف عليها ويحدد المشكله من فين
قديم 17-03-2010, 02:50 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

والله يا اباشا ال انا اعرفة ان الفتيس الاوتوماتيك في النوبيرا ضعيف علي حجم العربية لان النوبيرا تقيلة وكبيرة دة ال انا اعرفة والله اعلم
قديم 17-03-2010, 06:14 PM
سامح اد سامح اد غير متواجد حالياً

سامح اد will become famous soon enough

اى فتيس كورى سيى وذلك عن تجربه وان كان الى حد ما يمشى فى الماتركس والالنترا وبس ده للهيونداى اما الدايو فهو اسوء فتيس كورى وبالنسبه للكيا فو افضل من الدايو والله واعلم
قديم 18-03-2010, 03:32 AM
الصورة الرمزية mgdy3000
mgdy3000 mgdy3000 غير متواجد حالياً

mgdy3000 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

السيد مجدى المحترم مركز صيانة دايو فى الاسكندرية هو فى القبارى وهو تبع مركز الصفوة والمشكله اللى فى عربيتك نتيجة سوء استخدام وهناك عدة اسباب مش تنفع تتقال فى المنتدى لازم حد متخصص يشوفها ويكشف عليها ويحدد المشكله من فين
أولا مساء الفل وألف شكر على اهتمامك بحالتى لكن سؤالى تقصد أيه بسوء استخدام طبعا من صاحبها الاولانى .لكن بعد اذنك باختصار شديد فهمنى يعنى ايه الكلمه دى علشان كده انا حاسس اننى وقعت وربنا يستر.ptmnlo123per144أ