العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 19-04-2011, 07:07 PM
SpinAxe SpinAxe غير متواجد حالياً

SpinAxe will become famous soon enough
افتراضي رد: اول مره

موضوع جميل و فكرتة حلوة , أول مرة أسوق كان الصيف ال فات , و للصدفة كانت نوبيرا ! موديل 2002 , لكن مكنش فية اي مشاكل كان ابن عمي يادوب بيعلمني اطلع ازاي , و كان احيانا بيساعدني في الدركسيون كمان

ال موقف ال منساهوش والدي كان بيعلمني و أنا مش عارف أطلع أصلا لكن العربية ماشية و هي مش دايرة م الأساس ! كنت بدوس عالدبرياج و دا كان بيزحلق العربية و يخليها تمشي من غير ما أدور المفتاح ف الكونتاكت , و انا عايش ف الدور و عمال أحود و أفرمل و والدي هيتجن و يقولي انت فرحان لية هو انت كدا سايق اصلا !
قديم 19-04-2011, 07:28 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

اول مرة كانت فى 2001 تقريبا
كنت طلبت من زميلى فى الشغل يعلمنى السواقه ، وكنا فى ش ممدوح سالم ( خلف ارض المعارض ) بعربيه لادا 2107
الغريبه انى كنت مركز اوى والعربيه ما بطلتش منى خالص ونفذت كل حاجه زى ماقال الكتاب لدرجة انه شك فيا وقالى انت متأكد ان دى اول مرة تسوق وبعدين كنت هاطلع فوق الرصيف . ههههههه

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 19-04-2011, 08:23 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

هههههههههههههههههه...حلو الموضوع ده..انا بقى بدأت من سنة القيادة على الطرق السريعة...أول موقف تعرضت له اثناء اول تجربة لى كانت على طريق طنطا المحلة السريع أول مرة أسوق من مدة وكانت أغلب سواقاتى ركن العربية وخلاص بتاع والدى لكن طقت فى دماغى وخليته يسيبلى العربية على الطريق السريع..أصله كان فاضى وكنا مسافرين الصبح بدرى فقولت لو عكيت مش هيضر هههههه

وأوا ما استلمت العربية والطريق من مصر لحد طنطا كللله فاضى لقيت الطريق اتقفل عربيات نقل وكلها معدية 140 وشاطحة أوووى وانا قاعد رجلى بتترعش وكنت عاوز أروح الحمام هههههههههه...ووالدى كمان ..بس كنت بجرى على 120 كان والدى بيسوط وكان باقى شوية ويفك كربه وانا كنت فرحان وبجرى وبعمل غرز بين النقل لأول مرة هههههههههههه...:playing_m usic:

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 19-04-2011, 08:26 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

ياه فكرتوني بزمن جميل ليته يعود....................

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 20-04-2011, 10:38 AM
الصورة الرمزية Mr.Shams
Mr.Shams Mr.Shams غير متواجد حالياً

Mr.Shams has a spectacular aura aboutMr.Shams has a spectacular aura aboutMr.Shams has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

ياه فكرتوني بزمن جميل ليته يعود....................
ايه ياعم التنهيده دى كلها
ماتحكينا وشاركنا معاك الموضوع فكرته احياء الذكريات الجميله ومشاركتها بين الاعضاء