العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوبارو Subaru

قديم 15-07-2012, 11:08 PM
Dr.Peter Dr.Peter غير متواجد حالياً

Dr.Peter is on a distinguished road
عاجل سؤال ضرورى و عايز حل

انا عندى سوبارو امبريزا 2005 ماشيا 111000 و هيا اوتوماتيك بس فى مشكله لما العربيه بكون راجع بيها من مشوار طويل و تكون سخنت و اكون واقف فى اشاره و اسيب العربيه تمشى من غير ما ادوس بنزين بلائى العربيه بتنتش و مش ادرا تمشى و خصوصا لما بكون فاتيح التكييف مش بيكون فى سحب خاليص للعربيه و لما ادوس بنزين بسمع صوت كركره زى لمل تكون طاليع على نقله زياده فى المانيول و لما اركن العربيه و برجع R بلاقى العربيه بتكركر و تطنطط منى مع العلم ان كل دا و العربيه سخنه لاكن لو بارده بتكون طبيعيه خالص مع العلم انى لسا عاميل صيانة زيوت و مغير كل السيور و البوجبهات و منضف رشاشات و عملت تفريغ كاتاليتك وغيرت موبينا و اسلاك العربيه كلها و فلاتر كلها و مافيش فايده و فى الاخر التوكيل بيقول نفك الفيتيس نيكشف عاليه و لو سليم يبقى نيركبو تانى و نفك الماتور و العربيه لما بتتحط على الكمبيوتر بيقول العربيه زى الفل
اسف على التطويل بس ارجو الافاده من اهل الخبره فى السوبارو ضرورى بجد
قديم 15-07-2012, 11:44 PM
momadine momadine غير متواجد حالياً

momadine is a glorious beacon of lightmomadine is a glorious beacon of lightmomadine is a glorious beacon of lightmomadine is a glorious beacon of lightmomadine is a glorious beacon of light
افتراضي رد: سؤال ضرورى و عايز حل

عادى العربية سخنت , اكشف على المية و الرادياتير و متشدش عليها
قديم 16-07-2012, 12:07 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momadine مشاهدة المشاركة

عادى العربية سخنت , اكشف على المية و الرادياتير و متشدش عليها
شكرا على ردك و عملت كدا و نضفت الريدياتير و على فكره دا كل مره انزل بيها بيحصل كدا مش مره اه و مره لا
قديم 16-07-2012, 02:56 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

كهرباء بدون كلام ... هتراجع ابتداء من الموبينة شوفها بتسخن ولا لاء لانها بتدورها هتأثر ع الابلاتين والكوندنسر ودول هيأثرو ع البوجيهات وفى الغالب بيكون السبب فراجع عليهم وان شاء الله خير

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 16-07-2012, 03:48 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HaMaDa-ToUBaR مشاهدة المشاركة

كهرباء بدون كلام ... هتراجع ابتداء من الموبينة شوفها بتسخن ولا لاء لانها بتدورها هتأثر ع الابلاتين والكوندنسر ودول هيأثرو ع البوجيهات وفى الغالب بيكون السبب فراجع عليهم وان شاء الله خير
شكرا على الرد يا ريس بس منا بقولك انى غيرت الموبينا و اسلاك العربيه كلها و مافيش تغيير