العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 18-07-2010, 10:00 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
افتراضي تجربة صيانة 15 الف لدي غبور ابو رواش و ان شاء الله اول و اخر مرة

مبدئيا احب اشكر جدا مركز صيانة ابو غالي على مجهوده مع اعضاء المنتدي الذي يشرفني ان انتمي اليه
نبداء برحلة الى عالم غبور ارجو ان الموضوع مايكونش تقيل على قلبكم او طويل بس انا هكتب التجربة من ناحية ابو غالي و غبور و ارجو ان اكون محايد و اسيب الحكم ليكم
1- صيانة 1000 كانت فى ابو غالي العبور حجز عن طريق التليفون بمنسق العرض لاعضاء المنتدي قبل يوم واحد من الزيارة التوقيت تقريبا 45 دقيقة و استقبال اكثر من رائع على باب المركز من المهندس حاتم كما لو كنت ملك متوج
2- صيانة 5000 برضه نفس المعاملة و لكن التوقيت اكثر شوية حوالي ساعتين
3 - صيانة 10000 نفس الموضوع ابو غالي و بعد كل مرة تاتيك مكالمة تليفون من خدمة عملاء ابو غالي لقياس مدي رضائك عن الخدمات المقدمة لك و اذا ما كنت لدي اي شكوي مش بقوللكو ملك متوج اه نسيت حاجة كل مرة فى الصيانة بتبقي و اقف جنب العربية بتشوف الي بيحصل لها و فيها و لو عندك اي ملاحظات ممكن تقولها للفني لتفاديها قبل ما تستلم العربية
4 - صيانة 15000 غبور ابو رواش و تعالوا حجز يوم الخميس 15 -7 موعد الصيانة الاحد 18 - 7 ماشي عشان الجمعة و السبت اجازة
- مهما قلت لمهندس الاستقبال عن اشياء تحدث لك فى السيارة او ملاحظات يكون الرد ان شاء الله تبقي كويسة و شكرا
- توقيت دخول العربية الساعة 12 ظهرا الخروج 5 عصرا على ايه انا مش عارف و العربية زي ما دخلت زي ما خرجت و لا انا عرفت ايه الي حصل و لا الصيانة كانت عبارة عن ايه و حتي المشاكل الي اشتكيت منها زي ما هيا و طبعا حد منكم هيقولي متقولهم عليها تاني و هقوله اهوده الي مش ممكن ابداء ليه بقي لانهم مش محتاجين حد يقول هما محتاجين حد يزعق و يشتم و يبقي همجي عشان ينفع معاهم
-المصيبة الكبيرة ان العربية لحد دلوقتي مستلمتش الضمان بتاعها و مش لوحدي و الاجابات عجيبة و غربية و ما انزل الله بها من سلطان , احنا هنروح من بعض فين و هو انت قلت على حاجة فى العربية و احنا قلنا لا اصل العربية جاية من غير ضمان اصل الضمان على السيستم اصل كتيب الضمان فى المطبعة و حاجات تتقال لو انت مشتري مكوه و لا خلاط مش عربية دافع فيها دم قلبك و تمنها دخل على 100 الف جنيه هذه كانت تجربتي مع غبور و مركز ابو رواش و ان شاء الله ربنا ما يحوجنا ليهم تاني و يخلي ابو غالي و معاملته المحترمة اه نسيت اقول حاجة على فكرة كل الناس فى غبور محترمة و معاملتها ممتازة بس فى تثبيت الزبون تنويمه مغنطيسيا
اخيرا اعتذر عن الاطالة لو فيه اي حد من السادة الاعضاء عنده تجربة او يحب يفتح باب المناقشة فى الموضوع للاستفادة

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 07-03-2011 الساعة 10:23 PM سبب آخر: تم تعديل كلمه انشاء الي ان شاء الله لاختلاف المعني برجاء من العضو مراعاه الدقه
قديم 19-07-2010, 12:00 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: تجربة صيانة 15 الف لدي غبور ابو رواش و انشاء الله اول و اخر مرة

والله يا استاذ عمر انتا جيت علي الجرح

المركز ده اقل ما يقال انه مينفعش يشيل اسم هيوانداي ده اخره يعمل صيانه لتوكتوك

معامله زي الزفت انا بالنسبالي كانت كام مشكلة تافهه عندي في عربيتي والاقي المهندس بتاع الاستقبال بيقولي ايه كل اللي انتا عايزة نشوفهولك في العربية ده

قالي ديه لازم تبات هنا النهارده قولتله ليه يعني ديه حاجات كبيرها ساعه علشان تتعمل قالي انا عارف اكتر منك وديه لازم تبات مش هينفع تتعمل النهاردة وقالي

معامله زبالة مهندسين استقبال عايزين الحرق مفيش ريحة الضمير في عمل اي حاجه في العربية

ده ملخص بسيط وشوية واكملك بقية مواويلهم معايا
قديم 19-07-2010, 12:13 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

ان شاء الله صيانتى الجايه هاتبقى فى ابوغالى وهابعد عن ابو رواش ده خالص دى اذيه مش صيانه

قديم 19-07-2010, 12:16 PM
corsair
Guest

والله ابو غالي ضفره برقبتهم كلهم
قديم 19-07-2010, 11:52 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

طبعا انا مش هقول نقاطع هيونداي لان الماركة او العلامة ليها مميزاتها الي كلنا لا نقدر ننكرها بالطبع فيه عيوب لكن حتي الان انا شايف ان المميزات اكثر من العيوب و الا ماكنتش تالقي هذا العدد الكبير من سيارات هيونداي فى مصر ممكن ده يكون راجع لسعر العربية الي ممكن يكون فى متناول الغالبية العظمي من الشعب المصري و لكن يجب ان تكون لنا وقفة جادة مع غبور و امثاله ليعرف دائما كيف تكون خدمة ما بعد البيع و ارجو ان تكون هذه الوقفة من خلال منبر كبير و منتشر ذي مصر موتورز و اعضائه الكرام لان خدمة ما بعد البيع لمن لا يعرف من السادة مسئولي التوكيلات فى مصر اهم و اكثر فائدة من البيع نفسه و هي السبب الرئيسي فى نمو المؤسسات الكبري و انتشار منتجاتها و ليس بيع المنتج و الهروب من وش الزبون و اخطف و اجري و هذه الاساليب المتبعة من معظم الوكلاء فى مصر مش بقول كل عشان مظلمش المحترمون منهم بس فعلا ده الي بيحصل

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه