العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 06-06-2010, 07:01 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماهى اسوء انجح عربية فى مصر

الفيرنا بلا منازع

و تأتي بعدها لانوس !

IBIZA
قديم 06-06-2010, 07:12 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

وعمار يا مصر
قديم 08-06-2010, 01:22 AM
cmatcho cmatcho غير متواجد حالياً

cmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond repute

انا شايف ان في اجماع علي 4 عربيات الكل بيلعن فيهم ومع ذلك انتشار رهيب
فيرنا
لانوس
اسبيرانزا 516 وتضاف التيجو بعد الانتشار
السياره الاكثر نصيبا من اللعن الافيو

مش عارف الانتشار اليس اكبر دليل علي النجاح
الكل ها يقول مصر ليها او المصريين ليهم مقايس للنجاح غير المتعارف عليها
وجهه نظري
طالما السياره حققت المطلوب طبقا لظروفك وامكا نياتك تصبح سياره ناجحه جدا
بغض النظر عن قيمتها في الخارج
وهو ده حال مصر والمصريين يرضو با قل شيء ويحمدوا ربهم انهم ركبو عربيه ترحمهم من البهدله
وطبقا لنظره الحكومه لنا اننا شعب طماع يعني تركب عربيه وتكون جيده وبدون عيوب
بجد بجد شعب طماع
تحياتي
قديم 08-06-2010, 01:42 AM
الصورة الرمزية zoomaa&mizaa
zoomaa&mizaa zoomaa&mizaa غير متواجد حالياً

zoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud of

الفيرنا طبعا هى صاحبة هذا اللقب بلا منازع وربنا يستر علشان انا لما كتبت موضوع بعنوان الفيرنا أسوء سيارة فى مصر المنتدى كلة هبش فيا وحتى عنوان الموضوع أتغير يظهر ان فى جماعات ضغط ومراكز قوة فى المنتدى ههههههه بهزر طبعا صباحكم فل .
قديم 08-06-2010, 02:02 AM
saadelden saadelden غير متواجد حالياً

saadelden is a jewel in the roughsaadelden is a jewel in the roughsaadelden is a jewel in the roughsaadelden is a jewel in the rough

عامه الصيني كله مقلب و سيء جدا
انا اخاف اشتري موبايل صيني اروح ادفع 100 الف في عربيه صيني !!!
غير كدا مفيش لا جوده ولا اداء ولا احترام للي راكبها
كراسي ناشفه و صالون سيء لابعد حد

يليها الانوس ولكن لان سعرها بمالغ فيه بطريقه بشعه
انا افتكر ان واحد من اصحابي كانو شارينها زيرو من كام سنه ب 30 الف جنيه فقط لاغير
مش عارف بقى ليه سعرها بقى الضعف مع اداء اقل

غير كدا انا الكوري تحت 100 الف جنيه لا اعتبره سياره موثوق فيها
لان وسائل الامان بتكون قليله جدا و شبه معدومه ( منك للطريق :D )

المهم في مصر من وجه نظري مشكله مبالغه الاسعار دي بسببنا احنا
لان عربيه بتنزل ب 40 الف جنيه واحد يشتريها تعجبه يقوم جاره شاريها يقوم صاحب جاره يشوفها تعجبه يروح شاريها
لغايه ما شعبيه العربيه تزيد بس المشكله في الفتره دي يبتدي التوكيل يلعب في العربيه
يبتدي يغلي السعر عشان الطلب عليها كتير عشان يكسب اكتر
و اما يغلي بتاع الف ولا الفين جنيه مش مشكله يعني ماهي كانت ب 40 بقت ب 42 و فيها ايه يعني

في ظل الشغلانه دي يبتدي الدفعه الجديده تنزل اردأ لان الوكيل بقى يجيب درجه عاشره عشان يكسب اكتر و اكتر ( اذا ما كانش جايبها من الاول)
و للاسف المصري الغلبان بيلبس و مابيقولش لا

في السعوديه عمري ما شوفت عربيه فيها عيب صناعه ولا توكيل مش عايز يصلح عربيه
و غير كدا بيدو صيانات مجانيه و لو حصل اي حاجه في العربيه بيصلحوها و مابيقولوش لا
هنا بيعملك استجواب عشان يصلح العربيه و ف الاخر يطلع عيب صناعه و يلصموها و البس تاني يا باشا