العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 07-09-2009, 02:12 AM
الصورة الرمزية egypt_farmer
egypt_farmer egypt_farmer غير متواجد حالياً

egypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud ofegypt_farmer has much to be proud of

1 _ انا سافرت دول كتير وكلها احترامها الاكبر لل بى ام دبيو اما احنا فى مصر نحترم المرسيدس وده يؤيد كلام أ / ايمن
2 _ قطع غيار الفرنساوى فعلا غاليه بصوره مبالغ فيها .. يعنى انا قبل كده قولت فى توبيك ان ابن خالتى كان عنده عربيه ميجان واتزغدت زغده خفيفه قوى لو فى فيرنا مثلا هتصرف 500 جنيه وهو صرف عليها 6000 جنيه وده يمكن يكون رد لتسائل العزيز ابو نورا
3 _ كلام أ / شاندو بردو صح لان فعلا حاله الركود اللى احنا فيها عامله هزه كبيره قوى فى كل الاسعار فى مختلف الصناعات

التعديل الأخير تم بواسطة egypt_farmer ; 07-09-2009 الساعة 02:15 AM
قديم 07-09-2009, 04:10 AM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربية ديه اكيد بتطير رينو لوجان

علي فكرة قصة الفرنساوي دي مكررة هنا في الخليج برضة و عموما الفرنساوي معروف هنا انة سعرة غالي (سواء الشراء او قطع الغيار) اعتماديتة ضعيفة خصوصا مع جو الخليج و طبعا سعر اعادة البيع في الحضيض. و احنا كان لينا تجربة مع سيتروين C5 جبناها سنة 2003 و كان سعرها 5300 دينار كويتي (106,000 جنية) و كانت كاملة المواصفات و فيها كماليات مش موجودة في الاودي ال A6 اللي كانت معانا برضة ساعتها. و هيا اول سنتين و بعدين ابتدت سلسلة المشاكل و اللي كان اغلبها كهربائية طبعا و تخلصنا منها باعجوبة سنة 2008 و جابت 1500 دينار (30,000 جنية) بالعافية و عرفت بعد كدة ان كل الفرنساوي كدة و من ساعتها فقدت الثقة فيه.

و الطف تعليق سمعتة عن العربيات الفرنساوي كان من جيريمي كلاركسون بتاع توب جير لما قال انهم ملحومين بالتفافة الشيئ اللي خلاني اكون فكرة ان مش احنا بس اللي بنعاني منه

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 07-09-2009, 04:28 AM
الصورة الرمزية Col.Eng.Khaled
Col.Eng.Khaled Col.Eng.Khaled غير متواجد حالياً
التخصص العملى: عميد مهندس

Col.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant futureCol.Eng.Khaled has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egypt_farmer مشاهدة المشاركة

1 _
2 _ قطع غيار الفرنساوى فعلا غاليه بصوره مبالغ فيها .. يعنى انا قبل كده قولت فى توبيك ان ابن خالتى كان عنده عربيه ميجان واتزغدت زغده خفيفه قوى لو فى فيرنا مثلا هتصرف 500 جنيه وهو صرف عليها 6000 جنيه
دي أسعار تصليح في التوكيل و لا بره ؟

حضرتك أنا مغير رفرف أمامي شمال إستعمال الخارج ب 500 ج

يوم تاني (في الحرفيين) لقيت الباب كامل من مجاميعه ب 1000 ج ، سبب ما سألت عليه كنت أخدت

صديق لي معاه ميجان 2007 علشان يركب شباك الباب الأمامي يمين بدل المكسور ، تمن الشباك 125 ج

فانوس خلفي إن شاء الله حغيره قريب (ميجان 2008) تمنه 450 ج (لسه ما فاصلتش معاه) .

صاحب المحل :

محاسب / عصام بشطر

موبايله 0121116053

التعديل الأخير تم بواسطة Col.Eng.Khaled ; 07-09-2009 الساعة 04:49 AM سبب آخر: تعديل
قديم 07-09-2009, 10:40 AM
الصورة الرمزية Nour_peugeot
Nour_peugeot Nour_peugeot غير متواجد حالياً

Nour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond reputeNour_peugeot has a reputation beyond repute

يب يا جماعه ما تبوصو علس سعر البيجو مبينزلش بسرعه ليه ؟؟؟

مش كل الفرنساوي بينزل بالسرعه دي

دي ال 504 ال من موديل 1970 لسه بتتباع ب 30 و 35 و في حالات والله ب 40

و ال 405 لما نزلت سنه 1990 كان سعرها 125 الف دلوقتي ول فكرت ابعها هبعها ب 38 و ممكن تجيب 40 او اكتر لو السوق شدد حيله شويه الف يعني خساره 83 في 19 سنه دي كويسه اووووي

my peugeot 306 gti6
قديم 07-09-2009, 02:42 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

أنا قريت عنوان الموضوع شدني قووي

الصراحة كنت بفكر نعمل موضوع تقرير و نقد لاعلانات السيارات في مصر خلال شهر رمضان

كان هيبقي موضوع جامد بس معندييش الفيديوهات

بس لقيت المضمون مفهوش جديد

شتيمة جديدة في السيارات الفرنسية

المهم يعني هوا ليه اعلانات العربيات في مصر مبتدييش نبذه عن امكانيات العربية و شكلها و مواصفاتها

ليه كلها من عينة أي أفيو أي أفيو ،، و لا أنا اللي هاخد الأوبترا يا مني

فيه اعلانات بتتعمل بتصوير و زوايا و لقطات تخلي ك تحب العربية أساسا حتي لو هيا عربية عادية

الكلمات الدليلية
رينو لوجان