العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 26-08-2012, 03:47 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيا بيكانتو هاى لاين - الحقونى بسرعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yahiaashraf مشاهدة المشاركة

تمام حضرتك بتقول 3 اطفال
لكن لو اشخاص بالغين
وطولهم حوالى 183 سم زى حالاتى
مش هينفع
اسف جدا بس العربية تشيل 3 افراد بالغين واوسع من الفيرنا كمان
قديم 26-08-2012, 03:53 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

انا قبل ما اجيب ال i10 كنت فاكرها صغيرة لكن اللى اكتشفته ان صالونها واسع يكاد يقترب من اللانوس و ياما سافرت بيها و مرة كان معايا 2 زمايلى ما شاء الله كبار و كانوا مسترحيين فى القعدة
و مرة متضطر ركب معايا فى ال i10 اه و الله هههههههههه جوز عمتى و عمى و مراته و بناتهم ال 2 شباب هو صحيح كانوا متفوسين بس شالت زيها زيى اللانوس
هى مشكلتها ان الشنطة صغيرة

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 26-08-2012, 04:39 AM
الصورة الرمزية titos
titos titos غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Build Refrigeration Storge Systems at Assarprofessional
هواياتي: any thing about (cars-computer-tech )

titos is a jewel in the roughtitos is a jewel in the roughtitos is a jewel in the roughtitos is a jewel in the rough

انا عندى بولو 2001 مريحانى جدا و عندى مرسيدس تانيه تقريبا مش بركبها بس انا رايي ان ال 100000 دو اجيب بيهم حاجه المانى مستعمله حتلاقى فيها كل حاجه و حجات مش موجوده فى الكيا اصلا و تتمتع بالثبات و الامان العالى و رفاهيه الالمانى و على الاقل حتكون العيوب و المميزات معروفه مش لسه بطيخه مقفوله و يطلع فيها عيب يقسم تمنها النص فى اعاده البيع و الله اعلم

When i burn shifts to get my top speed,on this second,i dont care about any thing,iam a free as a bird
قديم 26-08-2012, 06:25 AM
عامر سعد عامر سعد غير متواجد حالياً
من انا؟: مخلول مش هزار دا بجد
التخصص العملى: مدرس ابتدائي
هواياتي: زمان كنت لاعب كره يد

عامر سعد is just really niceعامر سعد is just really niceعامر سعد is just really niceعامر سعد is just really niceعامر سعد is just really nice

لومش فارقة انها تكونعربية صغيره زودي 8 الااف وهاتي اول اتوماتيك سيراتو او اكسنت rb افضل واعرفي ان العربيات ال 1600 سي سي هيا الي بتعيش وفلوسها فيها اي حاتعرفي تبيعيها وحكاية الكماليات دي مش مشكلة انا معايا كوبية سيراتو كامله كل ما تتخيلية بس بع التعود عادي ماكانتش مستاهله ال25 الف الزيادة كانت سيراتو اول اتوماتيك وخلاص اسف لابداء الرأيء
قديم 26-08-2012, 09:19 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

انا نفسى الناس تقطنع انى مفيش فرق بين الكورى واليابانى ويمكن فى عربيات الكورى افضل بمراحل
يعنى حد جرب تويوتاا كورولا عربية ممتازة جدا طب حد جرب الالنترا اللى جرب هيعرف انا بقول اية
وطبعا انا مرضتش اجيب مقارنة بين النيسان صنى وبين اى عربية كورى
لانها تقارن فقط بين التوكتوك او تروسيكل وطبعا التوكتوك يكسب
بجد عربيه اخر قرف من 2007 الى 2011
طبعا ياباشا في عربيبات كوري انضف من الياباني كمان
وثانيا فكك من الصني دي والله لولا شعار نيسان كنت افتركرتها عربية صيني والله

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn