العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 26-08-2011, 10:23 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بصراحه هل تحب مبارك ؟؟؟؟؟

انا لا بكره ولا بحبه...
شكرااا علي الكلام المليان حقائق خطيره...
وانا كنت مفكر زي كتير ان الفلوس بيشتروا بيها سلاح...؟؟؟

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 27-08-2011, 12:14 AM
الصورة الرمزية Torn@doo
Torn@doo Torn@doo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical promotion

Torn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond repute

انا بقى بكرهة جدا واحترامى لية لمجرد كبر السن زى ما بتقول تعاليم الاسلام احترام الكبير
بس دا ميمنعش من القصاص
لانة حتى لو كان مخدوع وكان سايب ودانة للى حوالية وهو نفسة ايدية نضيفة
يبقى يتحاكم بتهمة الغباء ف الحكم والسلبية
ربنا يرزقنا برئيس افضل ونبقى احنا اللى جيبينة بمزاجنا مش مفروض علينا ونتيجة استفتاء 99.9 %
والله كانت بتضحكنى اوى الحتة دى
الله لا يعودها اياااااااام
دامت مصر حرة ودامت قوية بشعبها
تحياااتى
قديم 27-08-2011, 01:10 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

مع احترامى لكبر السن

انا بكره جدااااااااااااااااااااااا

ده راجل بن 60 *70*50*40*350

انا بجد من قبل التنحى كمان مخنوق

يا جماعه مش علشان طلع فى القفص يصعب على الناس
طب ايه رايكم انه بيعرف يمشى و انه لما نزل اول جلسه من الطياره كان لابس بدله شيك و بيجرى علشان محدش يشوفه
رغم انه كبير فى السن بس حويط و ولا كانه عنده 20 سنه

انا بقول شهرته و ده اسم انا مطلعه بقول عليه

( يا ابو خطابات )

لما مات السادات
مبارك : مات رجل الحرب و السلام الخ..............

و مش عارف ايه

راجل بتاع خطابات و بس

ده مريضص نفسى بالفلوس و الله

يلعن ابو الفلوس اللى تعمل فى صاحبها كده

طبعا الناس شايفانى جامد شويه و مطلع غلى بس معلش مش قادر امسك نفسى لما حد يجيبلى سيرته

يعنى انا بنزل اروح بصلى المغرب فى المسجد و معايا التمر بوزعه قبل الفطار
فى اول شارع المسجد فى ست غلبانه اوى اوى يعنى بتفضل قاعده و لما بنزل قبل ما ادخل المسجد لازم اديلها و الله بعيط
و لما ادفع فلوس غير التمر تقولى و الله مكفينى يعنى على البلح و تفضل تعيط و تفضل تدعيلى
كل شويه لما يحصل الموقف ده و الله بفتكر مبارك لانه سرق الشعب لو كان بيهتم بالمصرين زى ما بيقول فى خطاباته علشان كده بقولكم ابو خطابات مكانتش الست دى فى الشارع دلوقتى
كان زمانها متجوزه و خلفت و عيالها كبروا و لما كبرت دلوقتى يبقوا يراعوها و تبقى عندها اسره

اهو ده مثال بسيط

بعد كده احبه ولا لا

انتوا اللى هتقولوا الاجابه مش انا

تحياتى
قديم 27-08-2011, 01:31 AM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

انا اللي نفسي افهمه هي الناس دي مكنش عندها ربنا يعني مش عارف والله طيب يعني عمر الموت ما كان بيجي في دماغهم خالص وعامة علي الرغم من كل ده فانا شايف انهم ليسه محصلش القصاص منهم وعايشين حياتهم ومستني اشوف اخرتها ايه والله انا ساعات بقعد كده مع نفسي اقعد احاول اقنع نفسي انه ممكن يكون كان كويس وافترض كل الافتراضات الخير في افعاله بس بلاقيها مش راكبه خالص عامة علي كل حال اتمني نبص للقادم وربنا يولي علينا ناس متكونش نفس العينه اللي فاتت لاني مش مقتنع بحكم قيادات المجلس العسكري ده خالص واتمني انهم ميبقوش موجودين في الفتره القادمه لانهم مع كامل احترامي ليهم هما حموا الثوره لمصالح شخصيه ليهم ومتحاوليش تقنعوني اني المشير كان قاعد طول الفتره الللي فاتت دي مع مبارك نظيف عفيف شريف اليد وحتي لو كان شريف لا يمكن يكون فيه شريف يسكت علي باطل بس عامة اديني بقنع نفسي انها فتره انتقاليه ويارب تعدي علي خير ونشوف يوم في كل واحد استحل حاجة مش من حقه
قديم 27-08-2011, 03:01 AM
corsair
Guest

اولا تسلموا ياجماعه وكل واحد عايز يقول حاجه هنا موضوع للفضفضه يعني قول كل اللي في نفسك

ثانيا الاستاذ ال ELsebily

حضرتك ولا انتا ولا المشير ولا انا ولا اي حد كان يقدر يفتح بقه في عهده ويقول بم

وكلنا كنا شايفين الفساد من حوالينا وساكتين

بص ياغالي ربنا هو اللي اعلم باللي في القلوب واللي هيراعي ربنا ربنا هيراعيه واللي مش هيراعي ربنا هيشوف ايام سودا ان شاء الله