العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 13-08-2012, 05:19 AM
Abanoub issac Abanoub issac غير متواجد حالياً

Abanoub issac is on a distinguished road
افتراضي مقارنه بين البيجو 508 والباسات الفئه الاولي والفولفو s60

عاوز اعرف الافضليه من حيث الموتور والعفشه وقطع الغيار والمتانه والصيانه والاوبشن خصوصا والعربيات التلاته في نفس الفئه السعريهالبيجو هاي لين 240 الباسات الفئه الاولي 235الفولفو 255
قديم 13-08-2012, 09:38 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنه بين البيجو 508 والباسات الفئه الاولي والفولفو s60

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abanoub issac مشاهدة المشاركة

عاوز اعرف الافضليه من حيث الموتور والعفشه وقطع الغيار والمتانه والصيانه والاوبشن خصوصا والعربيات التلاته في نفس الفئه السعريهالبيجو هاي لين 240 الباسات الفئه الاولي 235الفولفو 255

ارخص قطع غيار البيجو
البيجو والباسات : البيجو ماتور افضل 156 حصان بنزين 92 ،، الباسات 1400tsi 122 حصان بنزين 95

البيجو اوبشششششن اعلي كتير من الباسات

الفولفو : كل اللي تعرفه انها احسسسسسن منهم هما الاتنين في الماتور وفي كل حاجة

بس ( اعتقد) قطع غيارها هتكون اغلي من الاتنين ممكن تسأل في التوكيل بتاعها عنه الاسعار

احسن سعر اعادة بيع البيجو والباسات بس الباسات احسن شوية

اوحش سعر اعادة بيع الفولفو

حضرتك حدد العربية اللي تناسبك في دول

قديم 13-08-2012, 10:08 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

الموتور : الفولفو 180 حصان . البيجو 156 حصان . الباسات 122 حصان .......... العفشة : بصراحة انا مجربتش العفشة مش هقدر افيدك ....... قطع الغيار : جوه التوكيل اكيد غالية جدا انما بره التوكيل ممكن تلاقي للبيجو وممكن الباسات انما الفولفو صعب تلاقي ......... المتانة : مفيش فرق كبير اوي بين العربيتين بس الفولفو امتن وامنة اكتر ......... الصيانة : توكيل البيجو والفولفو خدماتهم دون المستوى المطلوب وبالذات توكيل الفولفو عز العرب انما توكيل الفولكس خدماته معقولة جدا ...... الاوبشن : مفيش فوق كبير في الاوبشن انما البيجو تكسب ........ من الاخرر انا رايي انك تفكر في BMW 116i وطبعا البي ام دبليو لا يعلي عليها في كل حاجة ومبروك مقدما
قديم 13-08-2012, 11:51 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

بلاش بيجو توكيلها سىء جدا

Mohamed Hussein - journalist
قديم 15-08-2012, 01:05 AM
Abanoub issac Abanoub issac غير متواجد حالياً

Abanoub issac is on a distinguished road
Smile رد: مقارنه بين البيجو 508 والباسات الفئه الاولي والفولفو s60

اولا شكرا لكل الي رد ...وانا رسيت علي البيجو انشاء الله الفئه الاولي خلال الاسبوع ده وربنا يستر من التوكيل بتعها علشان انا مش متفائله