العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 13-09-2013, 04:05 AM
الصورة الرمزية holly_man19
holly_man19 holly_man19 غير متواجد حالياً

holly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to behold
افتراضي رد: تجربتى مع زيت فالفولين التخليقى 5W-40

انا معايا النترا 2012 لسا مغير نوع الزيت وتقريبا جبت نفس الزيت الى هوا syn power 5w-40 ب 195 جنيه
وكنت بستعمل شيل هيلكس 15w-50
واحساسي معاه نفس الى انتا قولته بالظبط مع الاختلاف في اول كام كيلوا الصوت كان واطي للمتور بس حسيت باستهلاك زياده في البنزين
انما بعد كدا مش عارف اسمع صوت الموتور اصلا واستهلاك البنزين بقي اقل بمعدل 7.1 والاول مع الشيل كان بمعدل7.9 وسعات بيكون فوق ال 8
انا كنت كلمت التوكيل في مصر هنا ووصفلى Engine Armour 5W-40
بس للاسف ملقتهوش فا اشتريت دا لان كمان مفيش اى موزع معتمد للشركه هنا بس حتى الان الزيت عاجبنى جدا بعد حوالى 1000 كيلوا

عندما تبدا بالتصرف ضد مصلحتك الشخصيه.... تاكد انك عاااااشق

قديم 10-03-2015, 11:48 PM
nostok nostok غير متواجد حالياً

nostok is on a distinguished road
افتراضي رد: تجربتى مع زيت فالفولين التخليقى 5W-40

طب لو سمحت انا عربيتي لانوس 2014 ماشية 14 الف كيلو ...ينفع احط الزيت ..وهل هو تخليقي بالكامل ...وبيقعد كام كيلو ....وسعرة كام ...ولو حد يعرف اجيبة منين في طنطا
شكرا