العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 08-03-2013, 07:58 PM
aali aali غير متواجد حالياً

aali is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسر عن دهان سيارتك !!!!!!!

ممكن تقولى تكلفة دهان سيارة فليشيا ولو عايز اجبه على الساج وعايز امنه من تحت والكاتيرة بتاعت الكاوتش اعمل اية وشكرآ
قديم 11-03-2013, 09:27 AM
autofinish autofinish غير متواجد حالياً
من انا؟: MIXER COLOR
التخصص العملى: بكالوريس تجاره-اداره اعمال
هواياتي: ALL CLASSIC

autofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really nice

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=52220
ادى العيش لخبازه

فــتحي فرحات-دهانات والوان سيارات 01004902000
قديم 20-03-2013, 01:27 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute
حصرى رد: استفسر عن دهان سيارتك !!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة autofinish مشاهدة المشاركة

استاذي الفاضل اولا رد علي الموضوع مستفز
بس احب اعرفك اني افضل واحد بدون غرور اكون خباز المهنه دي
اولا دي ورشة والدي من سنة 1984م ووالدي خبره 49 سنه في المهنه دي واتعلمها في عابدين
اللي هي اساس المهنه دي
وانا عملت الموضوع ده علشان الناس متكونش فريسه للصنايعيه معدومي الضمير وده واضح من افشاء بعض الاسرار الفنيه للمهنه
ثانيا لو هنتكلم عن سابقة الاعمال
1-مسئولين تجديد سيارات مجموعة شركات مصطف البليدي قبل وفاته
2-تجديد سيارات لكافة شركات التأمين حتي عام 2006م
3-مسئولين تجديد سيارات وزارة الزراعه حتي قيام الثوره
4-اول كابينة رش سيارات عموميه في الجيزه كلها وكان في ناس برده في القاهره بتجهز وتيجي ترش عندنا من الخياله وعين الصيره والسيده عائشه والقاهره كلها
قبل ما كباين الرش تكتر وتلم وتبوظ المهنه
ومكنش في غير كابينة مرسيدس بجوار مقار وفولفو ودي مراكز متخصصه
5-كان لينا اكثر من عميل عربي وكان في امير سعودي كان بيجبلنا عربيات نرشهاله من السعوديه وامريكا ويرجعها تاني
وعلي شرط العربيه تيجي من امريكا تترش نظافه في 8ساعات فقط وترجع تسافر تاني
6-بس حاليا والدي سنه كبر وبياخد شغل خفيف
7-الكابينة اللي عندي ركبها مهندسين ايطاليين سنة 1990 وكانت جاية من ايطاليا جديده واصروا انهم ياخدوا والدي يشتغل معاهم في ايطاليا مشرف دهان ورفض انه يسافرنظرا لإنبهارهم بخبرته وكان لسه سنه صغير
8-وخبرتي المتواضعه دي من 8سنين عمل مع والدي لحد متجهت لمجال تاني بس لسه الورشه بتاعت شغاله وليل عملائي الحمد لله
9-لو حضرتك تعرف توني اكبر مستورد للدهانات في التسعينات احنا اللي خلناه دخل البويه الفرن
10-لحد دلوقتي في عربيات بتجلنا من مراكز مشهوره لشخصيات مهمة لمعالجة عيوب بيها
11-في الفتره من 1998-حتي 2001 جالنا 3عربيات من مركز الوطنية للمرسيدس اللي في الجيزه لمعالجة بعض العيوب بها واعادة دهانها بالكامل

وطبعا ده جزء لضئيل جدا من سابقة الاعمال
علي مدار 29سنة

يبقي لازم تعرف انك تدي العيش لخبازه

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 26-03-2013, 02:13 AM
autofinish autofinish غير متواجد حالياً
من انا؟: MIXER COLOR
التخصص العملى: بكالوريس تجاره-اداره اعمال
هواياتي: ALL CLASSIC

autofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really nice

ايمن الروبى
العبد لله الفقيراللى بيكتبلك واحد من 35فرد سافروا هولندا سنه1999 لتدريبات سيكنزوكذلك المانيا في شركه باسف جلازوريت في 2003 والوحيد في مصر المعتمدمن شركه ديبون العالميه اللى هى صاحبه ومالكه مصانع سبيس هيكر و ستاندوكس كدعم فنى و استشارى للالوان السيارات وتعديلها بما يتناسب من تركيبات خاصه للشرق الأوسط وتونى قسيس نفسه معرفش يعمل اللى انا عملته في شركته بل ان التحديثات كانت توصلنى قبل ما تجيلو ولو تسمع عن شركه اسمها شريون ويليمز في امريكا-دى زى كابسى في مصر-انا المشرف على معمل الألوان بتاعها وصدق اولا تصدق ان المعمل موجود في مصر بمدينه السادات وانا ومعايا بعض الزملاء بنقوم بعمل التركيبات الصحيحه ليهم على نظام الوانهم وهما عاملينو هنا علشان التكلفه اقل بكتير من امريكا
المهم يا سيدى اللى ما يعرفك يجهلك انت راجل بروفشنال في الصنعه وانا متخصص في الألوان والدعم الفنى زى المشاكل اللى مكن تواجها في عمليه الطلاء او استخدام منتجات جديدهمش عارف تتطبق ازاى زى كده وكمان عندى درايه بكافه انواع الدهانات العالميه والأصليه للسيارات يعنى ممكن ادلك على صنف البويه الأصلى للسياره علشان اللون يطلع تمام وعلى فكره السيكنز بقى ترتيبه الثالث عالميامن 2011 شوف يا معلم احنا ممكن نتعاون مع بعض ازاى احسن ما نخبط في بعض.......ماشى ياكبيييييير سلام

فــتحي فرحات-دهانات والوان سيارات 01004902000
قديم 10-04-2013, 11:42 AM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة autofinish مشاهدة المشاركة

ايمن الروبى
العبد لله الفقيراللى بيكتبلك واحد من 35فرد سافروا هولندا سنه1999 لتدريبات سيكنزوكذلك المانيا في شركه باسف جلازوريت في 2003 والوحيد في مصر المعتمدمن شركه ديبون العالميه اللى هى صاحبه ومالكه مصانع سبيس هيكر و ستاندوكس كدعم فنى و استشارى للالوان السيارات وتعديلها بما يتناسب من تركيبات خاصه للشرق الأوسط وتونى قسيس نفسه معرفش يعمل اللى انا عملته في شركته بل ان التحديثات كانت توصلنى قبل ما تجيلو ولو تسمع عن شركه اسمها شريون ويليمز في امريكا-دى زى كابسى في مصر-انا المشرف على معمل الألوان بتاعها وصدق اولا تصدق ان المعمل موجود في مصر بمدينه السادات وانا ومعايا بعض الزملاء بنقوم بعمل التركيبات الصحيحه ليهم على نظام الوانهم وهما عاملينو هنا علشان التكلفه اقل بكتير من امريكا
المهم يا سيدى اللى ما يعرفك يجهلك انت راجل بروفشنال في الصنعه وانا متخصص في الألوان والدعم الفنى زى المشاكل اللى مكن تواجها في عمليه الطلاء او استخدام منتجات جديدهمش عارف تتطبق ازاى زى كده وكمان عندى درايه بكافه انواع الدهانات العالميه والأصليه للسيارات يعنى ممكن ادلك على صنف البويه الأصلى للسياره علشان اللون يطلع تمام وعلى فكره السيكنز بقى ترتيبه الثالث عالميامن 2011 شوف يا معلم احنا ممكن نتعاون مع بعض ازاى احسن ما نخبط في بعض.......ماشى ياكبيييييير سلام

اولا انا مخبطش فيك لأن ده مش من اخلاقي وممكن تعيد قراية المشاركه بتاعتي
ثانيا كان ردك مستفز اعتقد كان في كلام افضل تخش ترد بيه يعني (الله ينور ) (او تضيف معلومه) مفيش مشكله انا عامل الموضوع ده لخدمة اعضاء المنتدي مش اكتر ومش علشان استفيد منهم بشغل مش تدخل وتقول ( ادي العيش لخبازه )
سلاااااااااام

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات

الكلمات الدليلية
استفسار, فرن, سيارات جديدة, دهان وسمكرة سيارات