العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 17-02-2012, 01:37 PM
الصورة الرمزية AKRAM_BMW
AKRAM_BMW AKRAM_BMW غير متواجد حالياً
من انا؟: نشيط
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الهكر - السيارات

AKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant futureAKRAM_BMW has a brilliant future
افتراضي رد: نساء رفضت تعليمهم القياده ( واليكم وجهه نظري )

هذا الكلام صحيح و من الافضل ان تعين لهم سائق

مع تحياتى

قديم 19-02-2012, 04:05 AM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

الموضوع حلو قوى
قديم 19-02-2012, 05:21 AM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hobbos مشاهدة المشاركة

انا اسفه انا مش مع حضرتك خالص
اولا لان حضرتك لو بتخاف عليهم فعلا هتصرف بطريقه مختلفه انت مجرد بتحب تريح دماغك ويبقى فى ايدك التحكم فى المشاوير وتقدير اهميتها وامتى وازاى؟

لانى بصراحه جربت التعامل مع المشكله دى انا بابايا الله يرحمه كان بيعملى كل حاجه لحد ماتجوزت لدرجة انه كان على طول بيشتريلى الهدوم وف اوقات مبكنش معاه لكن علمنى السواقه وكان اول ما بحتاجه وانا مش معاه بيجرى يكون معايا لكن من غير تحكم فى شخصيتى واختيارى لمشاويرى امتى وازاى

لكن زوجى لا طبعا مستريح كده ودماغه مرتاحه ومشاوير البيت فين وفين لما تتعمل ومش مهم احنا محتاجين حاجه وهو مش فاضى تتأجل وعلى فكره انا اخترته عشان الصفه ده بالذات كنت متخيلاها زى انت ما بتقول حب وخوف زياده(وبرده بموت فيه)

لكن الحق بقى اللى يحب ميزعلش واللى بيخاف ميركبش مواصلات ولا التكاسى ولا الهم ده دى السواقه ده اهون حاجه فى الحياه بالنسبه للبنت وحتى يا سيدى تغيير العجل وانتظار الميكانيكى هيه دى الصعوبات اللى خايفين علينا فيها انتوا اصلكو مجربتوش الحمل والولاده ولا السهر وتربية الاطفال ولا لما ابنك يبقى محتاج حاجه بسيطه مبقلش حاجه مهمه وانت تقنعه يا حبيبى لما ييجى بابى مش تخلصها الست وتنجز

انا شايفه ان الحياه محتاجه فى زماننا ده الانجاز وبلاش بقى اختراعات
وعلى فكره هو انت كمان بتعمل مشاوير لمامتك واختك ده على كده مشاوير مراتك مبتتعملش اصلا
ههههههه
أضم صوتى لصوتك واختلف تماما معه صاحب الموضوع جمله وتفصيلا مجرد رؤيتى لاسم الموضوع اثار حفيظتى لانه يذكرنى بالنظره الدونيه فى دوله بدون ذكر اسمها التى تمنع المراه من ركوب السياره وتجلدها على ذلك فى حين ان الرسول صلى الله عليه وسلم سمح ليها بقيادة الدابه
وانا بحترم اكتر المراه التى تستطيع القياده عن المراه التى لا تستطيع لانها فى نظرى امراه قادره علىا تخاذ قرارت والتصرف فى حياتها
وانا هنا لاسجل اختلافى واعتراضى لا لنقاش لان راى غير قابل لتغير
لان عندى حرية وكرامة المراه فوق كل اعتبار
واخيرا اختلاف الاراء لا يفسد لود قضيه
قديم 19-02-2012, 07:58 PM
crazy romio crazy romio غير متواجد حالياً

crazy romio has a spectacular aura aboutcrazy romio has a spectacular aura aboutcrazy romio has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rasmy28 مشاهدة المشاركة

أضم صوتى لصوتك واختلف تماما معه صاحب الموضوع جمله وتفصيلا مجرد رؤيتى لاسم الموضوع اثار حفيظتى لانه يذكرنى بالنظره الدونيه فى دوله بدون ذكر اسمها التى تمنع المراه من ركوب السياره وتجلدها على ذلك فى حين ان الرسول صلى الله عليه وسلم سمح ليها بقيادة الدابه
وانا بحترم اكتر المراه التى تستطيع القياده عن المراه التى لا تستطيع لانها فى نظرى امراه قادره علىا تخاذ قرارت والتصرف فى حياتها
وانا هنا لاسجل اختلافى واعتراضى لا لنقاش لان راى غير قابل لتغير
لان عندى حرية وكرامة المراه فوق كل اعتبار
واخيرا اختلاف الاراء لا يفسد لود قضيه
سبحان الله ..
الراجل صاحب الموضوع يقول ( خايف ) يركبهم عربيات البلد مليانه بلطيجه وصيع وقطاع طرق
وده بكل بروده واراهن انه مقراش الموضوع كله او قراه بس الظاهر ان مخه في حالة بيات شتوي حااااد والمعلومات اللي قراها كانت كبيره اوي انها تدخل دماغه :S
يقولك كرامة المراه وحريتها
لووووووووول والله ضحكت جامد وانا مليش نفس اضحك
تحياتي ليييييييييييك يا مستر مامو بجد الرجاله اللي زيك قليلين قوي في البلد
قديم 19-02-2012, 09:24 PM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crazy romio مشاهدة المشاركة

سبحان الله ..
الراجل صاحب الموضوع يقول ( خايف ) يركبهم عربيات البلد مليانه بلطيجه وصيع وقطاع طرق
وده بكل بروده واراهن انه مقراش الموضوع كله او قراه بس الظاهر ان مخه في حالة بيات شتوي حااااد والمعلومات اللي قراها كانت كبيره اوي انها تدخل دماغه :S
يقولك كرامة المراه وحريتها
لووووووووول والله ضحكت جامد وانا مليش نفس اضحك
تحياتي ليييييييييييك يا مستر مامو بجد الرجاله اللي زيك قليلين قوي في البلد
احترم اعتراضك على وجهة نظرى برغم انى كنت اتمنى انك تسجل اعتراضك باسلوب اكثر احتراما عمتن انا لا يهمنى رايك ولا اتوقع ان القى تصفيق حاد على راى لكن ثابت على فكرى ومبدئي وان كنت ظلمت صاحب الموضوع فى تعليقى لان ممكن اسبابه تكون مبرره نوعا ما لحاله الامنيه العارضه فى مصر لكن انا ضد الفكره والمبداء لافكار انا اضدها تماما ومعه ذلك احترم وجهة نظركم لكن ساسجل دائما اعتراضى الشديد