العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو داستر Duster

رينو داستر Duster 2009; A multi terrain vehicle available in 2 and 4 wheel drive versions built by Dacia The Dacia Duster is the first crossover SUV developed by the Romanian automaker Automobile Dacia. Officially revealed on 8 December 2009, it became available in Europe from 18 March 2010

قديم 19-09-2013, 09:10 PM
Dr Khaled Dr Khaled غير متواجد حالياً

Dr Khaled is on a distinguished road
Thumbs down توكيل رينو وإنطباعات سيئة جداً

تعاملت مع توكيل رينو مرتين ( فرع العبور) وخرجت بإنطباعات سيئة للغاية عن هذا التوكيل والعاملين به ، تعامل فنيين الأستقبال سئ جداً كأنك بتشحت منهم ، وشغالين شغل الفهلوة فى الرد على أى أستفسار !!
زيادة سعر الصيانة بمقدار 40 % يعنى صيانة الـ 10000 كم زادت من 528 ج إلى 715 ج مرة واحدة
لاتشعر بأى عمل أو تحسن فى السيارة بعد خروجها من الصيانة بل ربما تلاقى خسائر ( أنا لقيت سائل زى مياة النار مبوظ الباب من الداخل ) ( توكيل سوزوكى برقبتهم )
ولايوجد أدنى إعتناء بالسيارة وغسيلها
فنيين الأستقبال ليسوا مؤهلين لاعلمياً ولايوجد لديهم ذوق فى التعامل بل جليطة وعنطزة على الفاضى (تعاملت مع شخص أسمه مصطفى فى الأستقبال قمة فى قلة الذوق والجليطة والكدب والفهلوة ، متذمر أنى براجع على تقرير أستلام العربية والأفندى عاملىعلامات فى كل حتة فى العربية أما خدوش أو خبطات وسايبها عايمة ، ومش عاوز يرجع باقى الزيت المستخدم !
بجد أنا غير راضى عن هذا التوكيل وخسارة الفلوس والوقت اللى ضاع 4 ساعات علشان صيانة العشرة آلاف كم !!
إن شاء الله هدور على مركزمحترم غيرهم أتعامل معاه وعلى الأقل شايف عربيتى قدام عيني بيتعمل فيها أيه
توكيل يستحق صفر على عشرة
قديم 19-09-2013, 11:15 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: توكيل رينو وإنطباعات سيئة جداً

شوف انا بخبرتى مع اللانوس ايام ما كانت جديدة بطلت اروح التوكيل بعد ما اطمنت ان العربية مفيهاش عيب تصنيع
كذلك كنت جبت i10 برضه بطلت اروح التوكيل بعد ما اطمنت برضه

اصلى لما بقرأ الكتالوج الاقى انهم فى التوكيل بيلعبوا فى العربية بدرى بدرى فبتبوظ بدرى بدرى
انا مع التوكيل اغير الحاجة الفابريكة بتاعتها بدرى ليه عن الكتالوج ؟ !! عشان اخربها ؟!! لا ان بره التوكيل اغير الحاجة بعد ما تقضى عمرها الافتراضى اللى قايل عليه المصنع مش التوكيل

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 20-09-2013, 11:47 AM
Dr Khaled Dr Khaled غير متواجد حالياً

Dr Khaled is on a distinguished road

كلامك مقنع جداً ياباشمهندس
فعلاً أنا عملت كده مع السوزوكى بعد الــ 10000 كم وناوى أعمل كده مع الداستر بس مش عارف أتعامل مع مين لوحصل حاجة لاقدر الله ، لوتعرف حد ياريت تنصحنى بيه وأكون شاكر جداً ، وتقبل تحياتى
قديم 20-09-2013, 02:50 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

كان فى عضو معانا زمان اسمه pointer و اسمه الحقيقى الاستاذ حسام هو كان خبير داستر بس للاسف معدش بيدخل المنتدى من زمان

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا