العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 09-05-2013, 08:39 AM
M.Sami el adham M.Sami el adham غير متواجد حالياً

M.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to behold
افتراضي رد: استفسر عن دهان سيارتك !!!!!!!

السلام عليكم

كان عندى استفسار عن دهان السيارة و درجة لمعانه , بمعنى ان حضرتك بتلاقى المرسيدس و البى ام الجديد بيلمع لمعة كدة غريبة .. اكنها مراية بالظبط ..

عندى عربية هوندا سيفيك 92 كحلى كنت عايز ارشها اسود .. بس عايز رشة مراية .. زى دى كدة http://www11.0zz0.com/2013/05/09/05/626167416.jpg هى نفس الموديل و نفس كل حاجة و نفس اللون اللى انا عايزه باللمعة دى بالظبط هتكون التكاليف ايه ؟! والله المستعان
قديم 10-05-2013, 05:58 AM
M.Sami el adham M.Sami el adham غير متواجد حالياً

M.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to behold

هو الموصوع اتقفل ولا ايه ؟! مفيش حد هنا
قديم 13-05-2013, 02:45 AM
autofinish autofinish غير متواجد حالياً
من انا؟: MIXER COLOR
التخصص العملى: بكالوريس تجاره-اداره اعمال
هواياتي: ALL CLASSIC

autofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really niceautofinish is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M.Sami el adham مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

كان عندى استفسار عن دهان السيارة و درجة لمعانه , بمعنى ان حضرتك بتلاقى المرسيدس و البى ام الجديد بيلمع لمعة كدة غريبة .. اكنها مراية بالظبط ..

عندى عربية هوندا سيفيك 92 كحلى كنت عايز ارشها اسود .. بس عايز رشة مراية .. زى دى كدة http://www11.0zz0.com/2013/05/09/05/626167416.jpg هى نفس الموديل و نفس كل حاجة و نفس اللون اللى انا عايزه باللمعة دى بالظبط هتكون التكاليف ايه ؟! والله المستعان
التجهيز الصح لعمليه الطﻻء باستخدام مواد اصليه ذات جوده عاليه يدلك نفس النتيجه يعنى يفضل ان يكون مواد البطانه والمعجون من نفس ماركه االبويه اللى انت تفضلها وده برده بيعتمد على حرفيه عامل الطلاءفى استخدامها

فــتحي فرحات-دهانات والوان سيارات 01004902000
قديم 15-05-2013, 01:24 PM
SemSemsXs SemSemsXs غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الكمبيوتر
هواياتي: كرة القدم , السباحة , القيادة

SemSemsXs has a spectacular aura aboutSemSemsXs has a spectacular aura about

اولا احب اشكر استاذ ايمن على ذوقك ومساعدتك للجميع ومعلوماتك القيمة .
ثانيا دائما دائما الشجرة المثمرة تكون محط انظار الجميع فعلشان كدا هناك اخرون يحاولون الظهور على اكتاف الشخص الناجح وهو لو مكانش عارف قيمه موضوعك كويس وان هو قيم جدا مكانش اهتم انه يدخل ويعمل دعاية في موضوع حضرتك ..
على العموم حضرتك تستاهل كل خير وان شاء الله هيكون فيه تعاون بيننا قريب وانا ساكن جنبك وكان نفسي اقابل بجد حد محترف في المهنة دي لان على راي المثل .. النجومية مسؤولية .. وانت نجم نجم نجم وربنا يقدرك ويوفقك .
قديم 15-05-2013, 03:18 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SemSemsXs مشاهدة المشاركة

اولا احب اشكر استاذ ايمن على ذوقك ومساعدتك للجميع ومعلوماتك القيمة .
ثانيا دائما دائما الشجرة المثمرة تكون محط انظار الجميع فعلشان كدا هناك اخرون يحاولون الظهور على اكتاف الشخص الناجح وهو لو مكانش عارف قيمه موضوعك كويس وان هو قيم جدا مكانش اهتم انه يدخل ويعمل دعاية في موضوع حضرتك ..
على العموم حضرتك تستاهل كل خير وان شاء الله هيكون فيه تعاون بيننا قريب وانا ساكن جنبك وكان نفسي اقابل بجد حد محترف في المهنة دي لان على راي المثل .. النجومية مسؤولية .. وانت نجم نجم نجم وربنا يقدرك ويوفقك .

اولا احب اشكر حضرتك جدا علي المشاركه اللي بعتبرها وسام علي صدري وانا عامل الموضوع ده علشان افيد الناس بخبرتي بحكم عملي فيها لعدة سنوات تحت ايد والدي صاحب اكتر من 50 سنه خبره في المهنه دي ( ربنا يعطيه الصحه )
ثانيا انا دخلت مخصوص علشان المشاركه دي علشان انا منقطع عن المشاركه باقلي فتره بسبب انشغالي بالعمل وللعلم انا محاسب قانوني وسايب مهنة الدوكو بقالي سنين وساعات بتسلي مع والدي بس مش اكتر من تلت او اربع ايم في الشهر اذا لزم الامر وكان في ضغط شغل
ثالثا ربنا يعلم انا مبحبش اعمل شغل علي حد وفي اكتر من عضو علي المنتدي جالي الورشه وكتير اقنعتهم انهم ميستعجلوش علي دهان عربياتهم لعدة اسباب تخصهم اللي ظروفه الماديه مش مساعداه واللي عربيته مش محتاجه دهان في الوقت الحالي يعني مش بلح علي حد اعمله عربيته ومن الاعضاء الافاضل اللي شرفوني في الورشه هشام الجزار ومصطفي عاطف واخوه وحمدي الميكانيكي والقاضي
رابعا مشاركة حضرتك زي ما قولت شهاده اعتر بيها
خامسا انا عامل الموضوع ده علشان في صنايعيه كتير في المهنه دي بيشتغلوا الناس بطريقه بشعه فحبيت اعرف الناس شويه من خباياها

شكرا لحضرتك جدا وتحياتي لأعضاء المنتدي جميعا

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات

الكلمات الدليلية
استفسار, فرن, سيارات جديدة, دهان وسمكرة سيارات