العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 25-12-2013, 12:42 AM
ام روجي ام روجي غير متواجد حالياً

ام روجي will become famous soon enoughام روجي will become famous soon enough
افتراضي محتاجة مساعدة عاوزة اروح مكرم عبيد من الجيزة

لو سمحتوا يا جماعة عاوزة اروح اخر مكرم عبيد عند المنطقة التامنة او الوفاء والامل
ياريت بقي الوصفة من اول كوبري الجيزة واني نازلة وبراحة عليه انا لسه جديدة في السواقة وللاسف عمري ما حفظت يا اسماء اماكن ولا طرق
يعني هموت واعرف فين كوبري اكتوبر ده اللي بيقولوا عليه اللي هو فين من الجيزة من اني ناجية
ياريت الوصفة خطوة خطوة الله يستركم بجد ببقي ملخومة اوي في الشارع
وبعدين عاوزة اروح من مدينة نصر لمصر الجديدة ميدان الحجاز
في انتظار استشارتكم وبالرحة ع اختكم
قديم 25-12-2013, 05:30 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاجة مساعدة عاوزة اروح مكرم عبيد من الجيزة

ههههههههههههههههههههههههه
للاسف انا من اسكندرية كنت حوصفلك بس باعتبار انك على كوبرى اكتوبر خلاص
بس اكتوبر ازاى من كوبرى الجيزة ؟ معرفش الصراحة
هو فين كوبرى الجيزة بالظبط ؟

بس بامانة لازم حد معرفة يطلع معاكى هو اللى سايق المشوار دا فى الاول لان عشان فجأة مشوار زيى دا حيبقى صعب خصوصا انك محتاجة تركيز فى حاجتين
السواقة
و الوصفة

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 25-12-2013, 09:17 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

من اى برنامج فى الخرائط - حتى لو تليفون فية gps
او ادخلى على جوجل ماب واكتبى المكان الاول A هو ميدان الجيزة مثلا
واكتبى فى الخانة B شارع مكرم عبيد
والبرنامج هايرسملك خط السير باسماء الشوارع والمسافات

بصراحة انا بعمل كدة لو رايح مشوار معرفهوش او فى مدينة تانية
وبعدين ريحت نفسي وجبت تليفون فية gps مفيش اسهل من كدة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 26-12-2013, 09:50 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

مستر استرا ... الله يكرمه ... جاب لحضرتك من الاخر .... بيعلمك طريقة كيف تعرف بنفسك
موضوعا لخرائط بيكون صعب شوية فى الاول ... بس بعد كدة بيكون سهل جدا
تليفونات نوكيا زى N 95 فيه برنامج خرائط رائع .... او ممكن حضرتك تستخدم جوجل مابس

على اى حال .... حضرتك من ميدان الجيزة ... تمشى فى شارع مراد .... لغاية ميدان نهضة مصر ... و تكمل فى الشارع حتى الخروج من النفق ... ثم .. تاخد يمين مطلع كوبرى اكتوبر
تفضل حضرتك ماشى على كوبرى اكتوبر حتى نزلة طريق الاوتوستراد شمال ....
حضرتك تكمل فى طريق الاوتوستراد ... مرورا ب جامعة الازهر ... ميدان رابعة .. مرور مدينة نصر ... مدخل شارع عباس العقاد ... قسم الشرطة ... و بعد كدة مدخل شارع مكرم عبيد يمين
حضرتك حتكمل فى مكرم عبيد للاخر .... تدخل شمال و كأنك رايح السراج مول ... ثم يمين من اخر السراج مول ... و تاخد الشارع ده للأخر ... ان شاء الله يوصلك الوفاء و الامل .... من الممكن تسأل احد المارين فى المنطقة علشان يدلك عاوز تروح فين بالظبط فى الوفاء و الامل

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed_eng2001 ; 26-12-2013 الساعة 10:05 PM