العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > إطارات السيارة

إطارات السيارة ساحة تتناول كل ما يتعلق بإطارات السيارات و الجنوط

قديم 03-08-2012, 02:15 AM
الصورة الرمزية محمد زكي
محمد زكي محمد زكي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مؤلف مسرحي
هواياتي: التمثيل والاخراج المسرحي

محمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really nice
افتراضي سؤال بخصوص الجنط الاسبور والحديد

الموضوع ببساطه كده ان انا خلاص فرجت الحمد لله وهغير كاوتش العربيه انا الكوتش بتاعي 13 \ 175\70 لحد كده تمام انا بقي بقول بما اننا هغير اجيب 14 افضل اهو بردو يظبطلي العربيه شويه . المهم انا محتار اجيب الكوتش ال 14 علي جنط سبور زي مكنت عايز ولا اجيبو علي جنط حديد وفي نفس الوقت امتن واوفر وهل هيبقي في فرق في الثبات بين الجنطين يعني هل الاسبور اعرض شويه من الحديد زي ما بيقولو ولا في الحلتين هيبقو واحد والفكره في الشكل بس ... وهل لو الاسبور اعرض فهل بنسبه كبيره تخلين ادفع فيه الفرق الجامد الي بينو وبين الحديد الي هجيبو جديد بردو..... لان انا كنت هجيب اسبور وده كان في دماغي وبعدين قلت العربيه محتاجه حجات تانيه زي مساعدين وره وكده فقلت مهي هي واجيبو حديد وطز في الشكل فعايز اعرف هل هي فعلا فكرة شكل بس يعني ..... معلش تطلوت عليكو بس يرات تساعدوني لان خلاص هنزل اجيب بكره او بعدو بلكتير

قديم 03-08-2012, 03:05 AM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال بخصوص الجنط الاسبور والحديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد زكي مشاهدة المشاركة

ولا اجيبو علي جنط حديد وفي نفس الوقت امتن
المفروض ان الجنط الاسبور لو نضيف مش مضروب بيبقى امتن بكتيير من الحديد واخف وزن كمان
قديم 03-08-2012, 03:14 AM
الصورة الرمزية محمد زكي

محمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Vanditta مشاهدة المشاركة

المفروض ان الجنط الاسبور لو نضيف مش مضروب بيبقى امتن بكتيير من الحديد واخف وزن كمان
مهو اكيد ياباشا مش هجيب جنط موم ب 4 او 5 الاف يعني الي بتكلم علي الجنط الاندونسي الي في السوق ابو 1300 ... والفكره الي انا بتكلم فيها مش القوه بردو انا بتكلم في اداء الثبات علقتها بلكوتش الي متركب بس سواء كان علي جنط اسبور او حديد ولا الاسبور فيه ميزه اكتر وهل الميزه دي لو موجوده تستاهل الفرق ... وشكرا علي الاهتمام

قديم 03-08-2012, 04:44 AM
الصورة الرمزية محمد زكي

ايه يا جماعه محدش هيرد علينا ولا ايه

قديم 03-08-2012, 05:18 AM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute

متابع
أ. محمد أنا بفكر بنفس الموضوع
كل عام وأنت بخير

حبيبت قلبى سبيدر