العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 13-05-2009, 04:01 PM
hosny.gamal hosny.gamal غير متواجد حالياً

hosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these partshosny.gamal is infamous around these parts
افتراضي رد: هام جدا لكل الاعضاء00 أنا أتسرقت يا جماعة!!!!

الشكر ليك يا دكتور ودا اللى كنت متوقعه منك
وطبعا تمسكك بحقك لا غبار عليه وأؤيدك فيه
وأخيرا وبعد ما أسترجعت حقك بحمد الله: المسامح كريم
قديم 13-05-2009, 04:02 PM
didosmsm didosmsm غير متواجد حالياً

didosmsm will become famous soon enough

اللينكات المكتوبه لا توصل الى شىء بما يدل أن نايل موتورز حذفها
قديم 13-05-2009, 05:25 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bluetissot مشاهدة المشاركة

للاسف لا املك رفاهية الوقت اني ادور على مواضيع هنا وهناك
بص صدقنى انا معرفش يقينا اذا كانت فيه مواضيع منقولة من هناك لهنا ولا لاء
ممكن انت نفسك تخش دلوقتى نقل موضوع من نايل لهنا ومحدش ياخد بالة

بس بالتأكيد لو ده كان حصل هتتحذف وده موقفى وموقف كل الناس هنا

والاهم وده اللى مفتقد هناك ان لو حد محترم نقل موضوع من نايل وحط الرابط بتاعة وقال منقول من نايل موتورز محدش هيقولة حاجة ولا حد هيمسح الرابط لنايل

عرفت الفرق

بس انا حبيت اسألك علشان اعرف انت بتتكلم عن علم ولا بتقول اى كلام وخلاص وده اللى بان من ردك فعلاً

حضرتك معندكش رفاهية الوقت (معرفش ايه ديه اصلاً بس ماشى) يعنى معندكش وقت تثبت ولو بخمس مواضيع بس ايه هى المواضيع اللى مغرقة المنتدى هنا ومنقولة من نايل

وعندك وقت تخش تجادل لمجرد الجدال وبس مش كده

مع انك قولت انك كحد مهتم بالعربيات ميهمكش تعرف التفاصيل او المشاكل الادارية فى المنتديات

يا راجل ده كلام

انت مصدق نفسك طيب ؟؟؟

ptmnlo123per1127

بس ده اللي شوفتة
اما عن كوني عرفتكم من هناك من خلال دعاية اليشع على الخاص اللي بعتها تقريبا لكل او معظم الاعشاء وكان باعتها بالعربي تقريبا وومش صعب البحث للي عايز وجيت عشان اشوف المكان اللي مليان ديموقراطية وحسسني اني هالاقي يوتوبيا
يعنى حضرتك اللى عايز وحضرتك اللى مفتقد المكان اللى مليان ديموقراطية اظن الكلام ده متناقض مع ان دكتور ليشع بيعمل دعاية لينا

دكتور ليشع مش من الادارة ولا هو مشرف فى المنتدى ومحصلش حتى الان (وان كان يستحق) على اى لقب ويعامل زية زى اى عضو

ودكتور ليشع اللى حضرتك بتتكلم انة بيتزلف للادارة كان ليه شكاوى عديدة وانتقادات لبعض نظم الادارة وزور حضرتك قسم الشكاوى وحضرتك هتعرف بنفسك

معلش ديه طلعت اوت منك بردو

وده بيتهيالي والله اعلم سبب حكمة مديرين نايل موتورز انهم يخفو المديرين وطقم المشرفين
واللي انا كعضو مايهمونيش في حاجة طالما بيحكمو قبضتهم على المكان بحزم واحترام

اما عن الدم المهدر معرفش التاريخ بالكامل بينكم ايه وكعضو مهتم بالعربيات مايهمنيش اعرفة بصراحة
هنا بقى حضرتك مع عدم امتلاكك لرفاهية الوقت سيبت الموضوع الاساسى اللى جاى تتكلم فيه وبتلمح لفرق جوهرى تانى بينا وبينهم وهو اسلوب انتخاب المشرفين

انا عارف ان الموضوع مدايقهم هناك وطول عمرة كان مدايقهم من ايام ما كنت فى الادارة معاهم ويعز عليهم جداً انهم يشوفوا النظام ده بيتطبق وينجح

عارف ليه النظام ده ناجح هنا ومش ممكن ينجح هناك ؟

لاننا هنا معندناش قبضة نحكم بيها المكان بحزم والكلام اللى حضرتك بتقولة ده

احنا هنا بنتعامل مع ناس كبار لا بنكتبلهم بالاحمر ولا بندخل بمعرفات افتراضية نزعق ونهزء فى الناس وبعدين نخش باسمينا نطبب ونتجمل ونقول قال الله وقال الرسول

المنتدى هنا اعضاء والادارة من الاعضاء ودور الادارة تطوير المنتدى وتنظيمة زى اى عمل جماعى متحضر فى الدنيا هيا مش دولة ولا قسم شرطة علشان نمسكة بقبضة مش عارف شكلها ايه

الموضوع ابسط من كده بكتير يا اخى كلنا بنحب العربيات وكلنا بنحب نفيد بعض وبنتعاون مع بعض فى ده وبس

اخيرا بالنسبة للسلوك المشترك بين اعضاء نايل موتورز
انت حكمت على سلوك 40 الف عضو من سلوك بعض الافراد
انت مش شايف ان ده فيه مبالغة وعمومية زيادة جدا
سلوك الكل يعبر عن سلوك الجزء
لكن سلوك الجزء لا يعبر ابدا عن سلوك الكل
ده اللي درسناه في المنطق

يا اخى شعب مصر كله درس المنطق فى الثانوية العامة بس حضرتك بس اللى فهمت ان كلامى تعميم اعضاء نايل كلهم

احنا بنتكلم عن سرقة الموضوعات وعن عدم احترام حقوق النشر والملكية الفكرية وفى اطار كلامى عن المشكلة ديه قولت ان ده سلوك مشترك بين الادارة والاعضاء يعنى بين الادارة بقوانينها اللى بتمنع وضع روابط لمنتديات سيارات اخرى (خوفاً من المنافسة) وبين الاعضاء اللى بنقلوا موضوعات من منتديات تانية للاستعراض بما لا يملكوه

هل بقى كل الاعضاء هناك بتنقل كده برضو انا بتكلم عن اللى بينقل ياستاذى الفاضل

عامة انا رديت على حضرتك بس علشان مضيعش على نفسى فرصة مناقشة حد محترم ومجادل بالحجة والمنطق زى حضرتك

بس شئت ام ابيت انا او اى حد فيه حقائق ثابتة لا تحتمل جدال او مناقشة

مصر موتورز بداء من الصفر و لسه مكملش سنة من ميلادة ونجح فعلاً واسهمة كلها فى صعود مستمر
غيرنا بداء بموضوعات واعضاء كونتكت كارز وبقالهم سنين واسهمهم فى هبوط مستمر وانحسار

ديه حقائق لا تقبل الجدال او النقاش وتثبتها احصائيات عالمية موثقة زى alexa.com

فاكيد بالمنطق ذاتة النجاح ده مش هيجى من اعضاء لزجة او ادارة متغطرسة

شكراً يا اخى على مشاركتك المنطقية واتمنى لك كل التوفيق ptmnlo123per122

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 13-05-2009, 06:41 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

اسمحوا لى أدلى بدلوى ! و موش مهم الميه تطرطش على اللى تطرطش عليه ! وأنا ح أتكلم بالبلدى

مع قدرتى الفائقه انشاء الله على كتابة الفصحى !

الموضوع مؤسف و بايخ و اللى أبوخ منه وصلات الردح من البعض ! والذى وصل لحد التطاول !

ايه دخل ربنا سبحانه وتعالى فى الكلام ! ايه دخل الرسول صلى الله عليه و سلم فى الردح !

ايه جاب سيرة مسلم و لا غير مسلم فى الغيبه و النميمه ! بصراحه حاجه تقرف !

الحق بين و الضلال بين كما ان الحلال بين و الحرام بين ! وأنا عن نفسى مشترك فى عدة منتديات

لم أجد فى نفسى أى رغبه فى الكتابه بها ( مجرد تصفح فقط ) حتى و جدت مصر موترز و وجدت

صدرى انشرح لها و لن أكرر نفسى فى أى شىء كتبته هنا فى أى مكان آخر فما بالكم باللى يكرر

كلام الآخرين على انه كلامه ! طبعآ حاجه تغيظ ! ptmnlo123per111

و آخر حاجه ح أقولها ان ( جواز عتريس من فؤاده باطل 00 باطل ! )

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 15-05-2009, 12:38 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

الأخ
bluetissot
تتكلم عن مبادئ و أشياء جميلة كثيرة لم تظهر في ردك سابقا علي علي الخاص و التي كان فيها سباب يعاقب عليه القانون
و مع ذلك فكانت العقوبة ايقاف اسبوع واحد و ليس الغاء العقوبة و ذلك لاني تنازلت عن حقي الشخصي
ليس ضعفا مني و انما الضعف ممن يسب الناس و هو يعلم انهم لن يستطيعوا الوصول اليه

أعتقد من يستخدم هذه الالفاظ (لا زالت الرسالة لدي قبل ان تفكر في انكارها) لا يدافع عن اي كيان او رأي لأنه بالتأكيد لن يصب ذلك في مصلحة هذا الكيان أو الرأي

أما ردي علي سبابك
حسبي الله و نعم الوكيل
حسبي الله علام الغيوب القادر علي كل شئ

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)