العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس

فولكس فولكس فاجن Volkswagen من اكثر السيارات مبيعاً فى العالم وتضم حاليا شركات سكودا وابيزا واودى وتستحوز عليها بورش الالمانية من اشهر سياراتها بيتلز جولف بولو جيتا باسات توران وطوارق وسوران كروس فوكس

قديم 11-07-2012, 06:04 PM
TOOLA TOOLA غير متواجد حالياً

TOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to behold
افتراضي رد: لعنة عدم ثبات السيارة (يا فرحة ما تمت مع البورا)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FlaminGo مشاهدة المشاركة

صديقى العزيز
واضح انك شخص محترم وتلقائى وانا تابعت كل البوستات بتاعت الموضوع بأهتمام والبوست اللى خنقنى هو دة اللى بعلق علية... بص يا سيدى ليك منى نصيحة.... انا زيك رب اسرة وبسافر ومعايا ابيزا المانى برضة ولكن الفرق اللى بينى وبينك انك واضح انك لسة عايش ليلة الحرق بالعربية وتقفيل العداد والجرى بمعنى ادق,,,, بص يا صاحبي الألمانى عربية وقورة وانا اعتبرها كينج الطرق المصرية مع الأحترام لللأخرين ولكن مع الألمانى وعيلة الفلوكس والأودى والسيات .. نقطة نظام
انا عاوزك تعيش العربية وتحس بيها وبطعم سواقتها وثباتها وتحس بالأمان معاها وما تقرص عليها مع اى حد... لأن الحد دة بيستفزك لأنة عارف انك راكب البريمو.. ما تسخنش وغيظ اللى بيستفزك بدلالك بعربيتك ... ويا اخى بلاش دة كلة... علشان سلامتك انت واسرتك... يا راجل حد يشد مع عيل 18.... تحياتى وعفوا للأطالة
ههههههههههههه, يا باشا الأول نورت الموضوع ,بس الفكرة ان الموضوع ده اخر كلام فيه وقف من سنتين و نصف, و سيارتى البورا الفى الموضوع, انتهت تماما بحادثة توتال لوس (بس من غير شد او سرعة زايدة, كانت على 120 او 130ك) و الحمد لله على قضائه و رحمته بخروجى منها سليم معافى الحمد لله.

و عموما بعد سنتين اهو الحمد لله اشتريت بورا تانى
قديم 12-07-2012, 12:16 AM
FlaminGo FlaminGo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

FlaminGo is a jewel in the roughFlaminGo is a jewel in the roughFlaminGo is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TOOLA مشاهدة المشاركة

ههههههههههههه, يا باشا الأول نورت الموضوع ,بس الفكرة ان الموضوع ده اخر كلام فيه وقف من سنتين و نصف, و سيارتى البورا الفى الموضوع, انتهت تماما بحادثة توتال لوس (بس من غير شد او سرعة زايدة, كانت على 120 او 130ك) و الحمد لله على قضائه و رحمته بخروجى منها سليم معافى الحمد لله.

ولا بهمك ههههه
بس الموضوع شدنى بس نظرتى إتكدت وبرضه ما تجريش
وألف سلامة وربنا يكفينا شر الطريق
قديم 12-07-2012, 04:14 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TOOLA مشاهدة المشاركة

ألف سلأمة عليك وحمد لله على سلأمتك , فى داهية الفلوس المهم أنك بخير ,, وعلى فكرة أنا كمان كان معايا عربية زيرو لأنسر أتوماتيك 1600 واتقلبت بيها من حوالى ثلأث سنوات وفى الطريق من دهب قبل دخلت شرم الشيخ بحوالى 28 كيلو ,,والسبب أن الحتة دى فيها محجر وكان فى عربية نقل محملة حصى بسن وزى ماتقول وقع منها فى ملف , وأنا للأسف ما كنتش كاشف الطريق كويس بسبب الصعود والنزول اللى فى الطريق و مع سرعتى وخضتى شععرت سنة فرامل فكانت النتيجة كارثة وخسائر فى العربية والتعويض اللى أتصرف بعدها من شركة التأمين بسنتين ,, خسائر بحوالى 60 ألف جنيه ولكن طبعاً الحمد لله على السلأمة وعلى الصحة
(((وإن تعدوا نعم الله لأتحصوها )))
أضحك بقى وقول لى .. أنت معاك عربية ايه دلوقتى ؟!!!

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 19-07-2012, 10:58 PM
الصورة الرمزية mohamed elshahat
mohamed elshahat mohamed elshahat غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed
التخصص العملى: Faculty Of English Commerce
هواياتي: Cars

mohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond repute

احبك....( Toyota)
يا من سرق قلبي مني ..... يا من غير لي حياتي
يا من احببته من كل قلبي ..... يا من قادني الى الخيال

قديم 20-07-2012, 03:11 AM
toyo toyo غير متواجد حالياً

toyo is on a distinguished road

الف سلامه لك والموضوع مفيد اوي واجمل حاجه عجبانى تجديد الكلام في الموضوع بعد مرور سنتين ونصف تقريبا................... .رمضان كريم

الكلمات الدليلية
السيارة