العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 11-07-2010, 12:52 PM
احمد شوغى احمد شوغى غير متواجد حالياً

احمد شوغى will become famous soon enoughاحمد شوغى will become famous soon enough
افتراضي رد: هل اشترى كيا سيراتو 2010 !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة _amr.mostafa_ مشاهدة المشاركة

والله انا شايف كلامك مع احترامي لك ..غلط في غلط ..

ما هو الياباني من كام سنه كان زبالة دلوقتي بقه تحفه ..

ياريت لما تيجي تقارن ما تقولش لا دي ياباني دي كوري

حضرتك حاططت 6 خانات كلهم بيودو الى نفس المعنى ..دي ياباني ودي كوري

شوف صناعة كوريا بقت الزاي الاول ....

لو كل الناس بتفكر كده يبقى الكوري يقفل خط انتاجه احسن

+++++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++

انا ارشح لحضرتك كيا سيراتو

موتور اقوى

شكل افضل

انتشار الواسع الذي يؤدي لرخص قطع الغيار

..لو عايز تعرف اي سعر قول اي فئة واقولك السعر
اتفق معك اخى 1000% والسيارات الكورى اصبحت عالمية واليبانى بيسحب سياراته من السوق للأعطال
قديم 13-07-2010, 12:35 AM
compuworld compuworld غير متواجد حالياً

compuworld is on a distinguished road

إذا كان أهم حاجة فى العربية هى العفشة، هى التى تحس بها بمتعة القيادة بل ورفاهيتها، عفشة اليابانى وإعتماديته معروفة، وكلامى عن لانسر مش غلط أبدا لأنها أثبتت مع الزمن كفائتها وقوة تحملها وكل اللى بيعيب فيها بيعيب على شكلها والذى أراه شخصيا شكل جميل وجذاب إلى الآن وخصوصا والعربية جديدة ومش متهانة وبيليق فيها اللعب والترويش ولها إكسسورارات كثيرة جدا فى السوق وعربية معمرة وقطع غيارها متوفرة جدأ وبأسعار مناسبة.

أنا كنت من كام شهر محتار لحد ما جبت الانسر 1600 أوتوماتيك وأنا الآن أحبها وأشعر بأنها عربية محترمة فعلا وأن إختيارى كان صحيحا وفى محله وإن كان على شوية كماليات يا سيدى أقدر أحط أى كماليان أنا عايزها يعنى مثلا أقدر أركب لها جنوط سبور مقاس 16 وسبويلرو باركنج سنسور ...... ألخ .

عموما هى كلها وجهات نظرا ولولا إختلاف الآراء لبارت السلع.

أنا أعمل مهندس أجهزة وتحكم بمحطة توليد كهرباء شمال القاهرة وعندنا وحدات توليد غازية إنتاج شركة ميتسوبيشى اليابانية ووحدة توليد بخارية إنتاج شركة هيتاشى اليابانية وكل الحكاية إنى شفت اليابانيين وكيف يعملون ومدى دقتهم وإحترمت فعلا شغلهم، ومش معنى كده إن الكورى وحش ولكنى شخصيا بفضل اليابانى علشان اللى شفته بعينى.
قديم 13-07-2010, 03:26 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compuworld مشاهدة المشاركة

إذا كان أهم حاجة فى العربية هى العفشة، هى التى تحس بها بمتعة القيادة بل ورفاهيتها، عفشة اليابانى وإعتماديته معروفة، وكلامى عن لانسر مش غلط أبدا لأنها أثبتت مع الزمن كفائتها وقوة تحملها وكل اللى بيعيب فيها بيعيب على شكلها والذى أراه شخصيا شكل جميل وجذاب إلى الآن وخصوصا والعربية جديدة ومش متهانة وبيليق فيها اللعب والترويش ولها إكسسورارات كثيرة جدا فى السوق وعربية معمرة وقطع غيارها متوفرة جدأ وبأسعار مناسبة.

أنا كنت من كام شهر محتار لحد ما جبت الانسر 1600 أوتوماتيك وأنا الآن أحبها وأشعر بأنها عربية محترمة فعلا وأن إختيارى كان صحيحا وفى محله وإن كان على شوية كماليات يا سيدى أقدر أحط أى كماليان أنا عايزها يعنى مثلا أقدر أركب لها جنوط سبور مقاس 16 وسبويلرو باركنج سنسور ...... ألخ .

عموما هى كلها وجهات نظرا ولولا إختلاف الآراء لبارت السلع.

أنا أعمل مهندس أجهزة وتحكم بمحطة توليد كهرباء شمال القاهرة وعندنا وحدات توليد غازية إنتاج شركة ميتسوبيشى اليابانية ووحدة توليد بخارية إنتاج شركة هيتاشى اليابانية وكل الحكاية إنى شفت اليابانيين وكيف يعملون ومدى دقتهم وإحترمت فعلا شغلهم، ومش معنى كده إن الكورى وحش ولكنى شخصيا بفضل اليابانى علشان اللى شفته بعينى.
كلامك منطقى ياباشمهندس وربنا يباركلك فى اللانسر
قديم 13-07-2010, 11:34 PM
عمرو كيا عمرو كيا غير متواجد حالياً

عمرو كيا is on a distinguished road

لا طبعا انصحك باليابانى و هى افضل بمراحل من السيراتو و فى كل شيء
قديم 05-08-2010, 04:36 PM
عمرو كيا عمرو كيا غير متواجد حالياً

عمرو كيا is on a distinguished road

اللانسر طبعا بدون كلام حتى على الاقل اسمها يابانى و عربية فى السوق من زمان و عارفين كل حاجة عنها و الصيانة و كدة و كمان اكتر ثبات من السيراتو و كمان العفشة انعم و الخامات الداخلية تحفة العيب الوحيد ان الشكل بتاع السيراتو احدث شوية بس طبعا اللانسر تتفوق لان مفيش حاجة كاملة فى الفئة دى