العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 09-03-2010, 07:44 PM
الصورة الرمزية رياح التغيير
رياح التغيير رياح التغيير غير متواجد حالياً

رياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to behold
افتراضي رد: الصور الرسمية لل-M11 في أوروبا...أيوا أوروبا تحفة بجد

خبر اكتر من رائع بس ده يدل انها عدت اختبارات الأمان بس صربيا لسه مدخلتش الأتحاد الأوروبي دي في مراحل دخوله فاكيد منطبقش عليها اختبارات الأمان الأوروبية شكرا ياباشا عالخبر ده
قديم 09-03-2010, 07:48 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

يا جماعة السيارة اسبرانزا دى فى حدود الامان محدش وبعدين لو انتم فعلا حاطيين معيار اختبارات السلامة والامان الاوروبية كمعيار ماذا عن اللانوس الفيرنا وجميع السيارات المتواجدة بالاسواق ؟؟؟
قديم 09-03-2010, 07:52 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

شكرا ياباشا للمعلوات

والعربية دى جميلة فعلا بس المشكلة انها لسه مش مجربة لفترة كافية وده مش عيب يعيب العربية

بس لنتاكد من جودتها وملائمتها للسوق المصرية الصعبى الارضاء
قديم 09-03-2010, 07:56 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

انا شايف اللى عايز يجيب اسبرانزا دى يحاول يشتريها دلوقتى لان لسة خط الانتاج جديد والسيارة بتطلع من خط التجميع بتشطيب جيد ورائع والصناعات المغذية كخامات جيدة لكن ما تحقق السيارة شهرة بالاسواق وتحقق رقم انتاج معين من نحية الكم وتثبت نفسها يبدأ المجمع المحلى فى محاولات تعظيم هامش ربحة على حساب جودة الخامات ودة معروف ومشهور عن كافة صناعات التجميع المحلية وهنا اود السؤوال ببراءة لية لوجان المغرب بتصدر لاوروبا ومصر ولعدة بلدان متشدده جدا فى المتطلبات واحنا اصحاب باع طويل فى مجال تجميع السيارات لا نستطيع توريد سيارة واحدة حتى الى الكونغو لان سيارتنا لا ترقى ابدا الى التصدير حتى لو وافق اصحاب العلامة التجارية فانهم يستهنون بالعميل والمستهلك المصرى وبالمشاركة مع المجمع المحلى ويشترط عليهم ان لا يقوموا بتوريد سياراتنا الى خارج حدود القطر المصرى والا فمن المفروض اننا الان نصدر الى الاسواق المجاورة كمان سبب اخر خط الانتاج الذى يتم تجميع علية السيارات فى مصر والشبلونة لسة جديدة مش مهلطة وبالتالى اللى بيقتنى دلوقتى غير السنة الجاية وتقدر تلاحظ دة فى اللانوس القديم المجمع محليا حتى من صوت قفلة الباب والخلوص والمسافات بين الابواب والاجزاء المتحركة كلها دقيقة ومتساوية دلوقتى والله العظيم ممكن الباب يكون محكم الغلق وتفكرة مش مغلق جيدا من المسافات المتباعدة وسوء التجميع وقطع المواد المغذية وخط التجميع الذى فقد خصائصة ودقتة الخ ولكم منى فائق الشكر والاحترام اعزائى رزاد منتدى مصر موتورز وشكرا
قديم 09-03-2010, 07:57 PM
الصورة الرمزية رياح التغيير
رياح التغيير رياح التغيير غير متواجد حالياً

رياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to behold

سيارات حلوة طبعا لكي باشا وتأدي الغرض جدا وفيها كل الكماليات واسعارها منافسة للاوروبي والياباني والماركات اللي امانها عالي بس الأمان هنا في الحوادث الكبيرة ربنا يكفينا شر الطريق...آمين والتصادمات الجانبية ساعتها وكده الواحد بياخد بالأسباب لما يجيب عربية امانها عالي وطبعا اغلي وربنا قال "ولا تلقوا بايديكم الي التهلكة" ولو مضطر هجيب حاجة تقضي الغرض يعني عن نفسي خصوصا لو عندي اسرة اجيب عربية امانها عالي عشان بحبهم وخايف عليهم يا جماعة ده يوم حادثة الدائري الناس عربياتها اتخبطت وهي واقفة وعموما انا حد ياخد عربيتي العطلانة بقالها 4شهور واقفة ايبيزا ويديني اسبيرانزا إم11 بدل بهدلة امي واختي بالمواصلات