العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 12-07-2012, 08:10 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حصريا الدليل الشامل عن اسبيرانزا A516 فقط و حصريا على مصر موتورز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abomosa مشاهدة المشاركة

تسلم ياكبيــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــر: soccer_372:
تسلم يا زعيم
: THUMBS~220::T HUMBS~220:
قديم 18-04-2013, 03:07 AM
hdraz hdraz غير متواجد حالياً

hdraz is on a distinguished road

ياريت تفيدني يا استاذ اشرف انا معايا ٥١٦ اسبيرانزا لسه شاريها من اسبوع كدة وهى الحالة العامة لها فابريكة بس في مشكلو واحدة ان في رعشة في الكهربا كلها بلا استثناء بعد ما بدور العربية وكمان الجديد بقي ان بعد ما ابطلها وانزل اجي اقفل الباب عادى كده اتكهرب حاجة بسيطة زى ماتقول تفريغ شحنة زايدة المهم انا كشفت عند كذا كهربائي قالوالي غير اابطارية لانها سايلة وغيرتها وما زال الرعشة موجودة المهم كشفت تانى طلع الدينامو بيطلع كهرباء مظبوطة وتمام بس مترددة او بها رعشة وهى دى اللي عاملة رعشة والكهربائى اكدلى كدة لما فصل الدينامو والعربيوة دايرة فانا خايف لاتكون حاجة تانية وميكونش الدينامو عشان الكهربائي قاللي خليك ماشى ب ومتركز عشان الدينامو اصلي بتاع العربية والل هتتجيبوا مش هايكون زيو
فانت ايه رايك بواقع خبرتك للسيارة عشان فيها حاجات كتييىر كهرباء وممكن يكون العيب ظهر لحد وعرفلوا حل ولو في ممكن انا اعملها ياريت تقولى عليها
وانا اسف جدا علي الاطالة
قديم 25-12-2013, 10:39 PM
وليد ابوراس وليد ابوراس غير متواجد حالياً

وليد ابوراس is on a distinguished road

الف شكررررررررررررررررررررررر
قديم 08-01-2014, 05:24 PM
hamada.dakhs hamada.dakhs غير متواجد حالياً

hamada.dakhs is on a distinguished road

بصراحة مجهود ممتاز حتى لو كان الموضوع منقول بس المهم الفائدة منه كبيرة و خاصة ان المصدر غير متاح للناس كلها ربنا يجازيك على المجهود خيرا انت و صاحب الموضوع الاصلي.

ممكن طلب بسيط لو فى شرح لمكان الايريال بتاع 516 و طرقة للكشف عن سبب الوشش الى فى راديو الكاسيت
قديم 13-01-2014, 01:21 AM
احمد سعيد العريشى احمد سعيد العريشى غير متواجد حالياً

احمد سعيد العريشى is on a distinguished road

السلام عليكم انا عندى اسبيرنزا a516 2008 عندى مشكلة وهى ان تحت درج التابلوة فية مروحة مش شغالة خلت التكيف واقف مش بيوزع داخل السيارة اطمنت على الكومبريسور شغالة وفية مروحة كمان بتشتغل مع التكيف لما بشغلة عند الريدياتير المهم ....
انا قلت اجرب اشغل المروحة مباشر بسلكة على البطارية لاقيتها اشتغلت يعنى فية مشكلة بعيدة عن المروحة ولاقيت فية حاجة كدة عاملة زى المحول عند المروحة بتركب سقط وفيها كلبسات هل دى لها علاقة بعمل المروحة ياريت حد يشرحلى الموضوع دة