العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > كروز

كروز chevy gold logo

قديم 01-07-2013, 12:56 PM
elkotby elkotby غير متواجد حالياً

elkotby is on a distinguished road
افتراضي عيوب دايو لاسيتى شبيهة الكروز

عايز حد يفيدنى انا عايز أشترى دايو لاسيتى 2010 شبيهة الكروز و الحمد الله لاقيت عربيى عاملة 21000 ك كاملة و أنا من زمان نفسى فيها لاكن سمعت ان فيها عيوب كتير
1- الماكينة ملاهاش قطع غيار
2- مشاكل بالجملة فى الفتيس
3- مشاكل فى الكنترول
أنصحونى و لو أشتريتها فى مركز صيانة بيشتغل فيها و موجود قطع الغيار ليها
قديم 04-07-2013, 10:37 AM
pigens pigens غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مراجع داخلي
هواياتي: الرحلات

pigens is on a distinguished road
افتراضي رد: عيوب دايو لاسيتى شبيهة الكروز

صباح الفل
أستاذي...
انا امتلك واحده موديل 2009 عامله 50 الف و الحمد لله مفيش المشاكل اللي بتقول عليها
بالنسبه لقطع الغيار ما هيا نفس الموتور بتاع كروز 2013 و ايضا استرا 2012 و الباقي كله كروز
اتمني ان اكون افادتك
قديم 31-08-2013, 12:33 AM
ahmed-didos ahmed-didos غير متواجد حالياً

ahmed-didos is on a distinguished road

نفس الكلام لسه سامعه
كنت بشترى واحده امس 2010 ماشيه 69000 الف و حالتها ممتازة جدا عربيه تحفه
واحد صاحبى بتاع قطع غيار كورى قالى العربيه ملهشا قطع غيار للماكينه يعنى مثلا جوان وش السلندر مش موجود نهائى و الموبينه كذلك مستحيل تلاقيها
واحد صاحبه كان عايز يجيب جوان وش سلندر ملقاش اضظر يجيب ماكينه

لكن موضوع ان ماكينى 2010 هى نفس ماكينىه كروز 2013 عايزين تاكيد من كده؟
قديم 31-08-2013, 12:59 AM
الصورة الرمزية mohamed hossam elemam
mohamed hossam elemam mohamed hossam elemam غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد حسام
التخصص العملى: مامور ضرائب
هواياتي: قياده السيارات

mohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant future

بالتوفيق ان شاء الله

قديم 09-09-2013, 07:20 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

بص يا سيدى هى عربيه جميله جدا وادائها عالى بصراحه من ناحيه الثبات والفخامه وقوه المحرك وادئها على الطريق

بالنسبه لطقع الغيار احب اقولك انا معايا 2 بقالهم 4 سنين والحمد الله اى حاجه بحتاجها بلاقيها

بص مفيش حاجه اسمها مش موجوده ما هو احنا مش جايبين عربيات من الفضاء .. كل حاجه موجوده بس الى يدور ويتعامل صح .. اعرف نوع موتورك واعرف تدور عليه ازاى وتطلبه ازاى ... ووقتها مش هيبقى فى مشكله .. اياك تمشى ورا كلام حد

بالنسبه للصيانه .. انا بعمل الصيانه عادى جدا وليه عامل صيانه ال 30 الف وهعمل تقرير عنها كمان شويه

ايه بقى علاقه المحرك فى اللاستى بمحرك استرا وبمحرك كروز 2013

اقولك انا شوف يا سيدى .. بقى جينرال موتورز لما عملت العربيه دى نزلتها بمحرك ايكو تيك وده محرك المانى انتاج شركه اوبل وبيستخدم فى موديلات اوبل استرا السابقع وحاليا نفس المحرك

والمفروض ان الكروز بره مصر نفس المحرك

لكن عمو منصور قالك ايه بقى ؟؟ قال يكسب من ورانا شويه قام منزلك يا سيدى الكروز بمحرك الاوبترا ال 107 حصان وعارف ان المصرى بيشترى ومبيعترضش علشان يقوم جايلك مع الفيس ليفت الى هو موديل 2013 ويقولك انا غيرت المكنه ويرفع فى السعر كمان وكمان .. يعنى يكسب مرتين ... بس كده هى دى الحكايه كلها

واى خدمه

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

الكلمات الدليلية
كروز