العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 30-10-2011, 01:59 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع سيارتى المحبوبة بيجو 505

الف شكر يا ياباشا ع مرورك الكريم وع الصور والمقاطع الرائعة

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 30-10-2011, 02:03 AM
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem ali مشاهدة المشاركة

و الله و طلع ليك ماضى يا حماده و حشتنى لكن ليه الغيبه دى
لالالا كريم باشا بنفسة هنا دة احنا لازم نعمل فرح ... نورت يا صديقى العزيز وليك وحشة كبييييييييييييييييرة ... بس انا موجود بقالى فترة يا عمنا انت الى مش باين

اية الى واخدك مننا يا ترى

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 30-10-2011, 03:24 AM

نرجع ونكمل الحكاية ....

لحد ما حصل الى حصل ..... ؟؟ طب اية هو الى حصل ؟

اقولك انا بقى فى يوم من ايام اسبوع القهر والعذاب وانا ووالدى راجعين من الشغل قولنا نعدى ع عمك المنشاوى بتاع الفول والطعمية ...

انا ركنت العربية والحاج نزل علشان يروح يجيب العشا .... المهم وهو جاى بينزل من ع مسطبة عالية وقع ع رجلة واتلوحت وطبعا مع حكم السن وكدة مستحملتش تشيلة .

جريت علية واخدتة وركبتة العربية وبعدين طلعتة البيت وجبتلة الدكتور والحمد الله بس هيعد فى البت فترة من غير حركة .

طبعا العربية بايتة فى الشارع وقولتلة انا هنزل اخلى حد من الجيران اخلية يجرشها .. فقالى طيب

ونزلت من البيت واعدت افكر هو انا عويل يعنى ما هو لازم احاول واتعلم امال اية ؟؟

وقررت انى اجرشها بنفسى وبعد محاولات استمرت اكتر من نص ساعة اخيرا جرشت العربية والابتسامة من ودانى اليمين لودانى الشمال ومجرشها بظهرى كمان ... قال يعنى الواد عمل الى ميتعملش هههههههههههههههههه

طلعت وحكيلتة ان انا الى جرشتها بنفسى والحمد الله مستخدمش سلاحة المرة دى واخد منى مفتاح العربية باين كانت رجلية شغلاة

تانى يوم العيلة جت علشان يطمنو ع الوالد وانا نزلت اعد مع حبيبتى فى الجراج ... وكانت يا عينى الاريال بتاعها مسروق طبعا الوضع معجبنيش .... قولت اروح اجبلها اريال واركبة ...

واخدت العربية واعد الف ع اريال زى بتاعها واتأخرت اعدو يدورا عليا ولما ملقوش العربية فى الجراج الرعب تملكهم واتصالات ودنيا ونزلو يدورا عليا وكان يوم مزعج جدا جدا

النتيجة كانت فرحة متتوصفش وانا سايق لوحدى
اتمنعت من العربية لمدة شهر ونتيجة لحسن السير والسلوك والمحايلة والرشاوى والتثبيت
قضيت 3 اسابيع بس . الحمد لله

اول مرة اسوق العربية بعد فترة العقاب ........

نزلت مع الحاج اودية الشغل وبعد ما وديتة سألتة اذا كان ممكن اخد العربية واروح لصاحبى اعد معاة شوية لحد ما يخلص ويرن عليا اجيلة ... وبعد تفكير عميق ونظرة شك واااااااافق

يااااااة احمدك واشكر فضلك يارب اخيرا هسوق لوحدى كدة عادى اخيرا

ويوم بعد يوم كانت امكنياتى فى السواقة بتزيد والثقة بتكبر فى المواقف المفجأة

بعد كدة بقيت باخد العربية لوحدى واروح اخرج بس كان مسموحلى بساعيتن فى اليوم ولو اتأخرت بحساب .

اول مرة اسوق ع طريق سفر ...

يوم سبوع بنت عمى واحنا راجعين استأذنت الوالد انى اسوق وكنا بالليل وكان فى شبورة ووالدتى كانت خايفة وتقولة بلاش بس الحمد الله وافق انى اسوق والحمد الله عدى المشوار ع خير .

تانى مرة واحنا بنجدد البيت وسافرنا علشان نجيب سيراميك وادوات صحية وكدة والدى الى كان سايق علشان كنا بالنهار والدنيا زحمة واتسحبت رخصتة فى اليوم دة لانة كان ماشى ع سرعة 90 وال اية الضابط بيقول السراعة القصوى 80 وطبعا مفيش كلام من دة ولا حاجة كل الموضوع انهم جايبين ردار جديد وكانو بيلمو حقة بس .

تانى يوم ع طول قررت اسرق العربية واسافر بيها الكلية وطبعا مكنش معايا لسة رخصة وقتها

والحمد الله المشوار عدى ع خير وبدون اى مشاكل باستثناء كنت بتكلم فى التليفون وانا خارج وطالع الطريق الرئيسى خلاص لقيت عسكرى مرور نطتلى فى قلب العربية انت بتتكلم فى التليفون ؟.... لا ياعم دة لاسلكلى تقريبا طبعا اتفزعت فزعة وسبتة وجريت ههههههه امال يسحب العربية يعنى .

كدة خلاص الحمد الله بقيت سوق واعرف اتعامل مع الى حواليا معتش فاضل غير الرخصة علشان الحاج ميبقاش لية عندى حاجة .

ايام الرخصة والتدريب ...

يتبع .....

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 30-10-2011, 03:31 AM
walidelwahsh
Guest

متابع بشغف....حكايتك جميله واسلوبك لذيذ...
قديم 30-10-2011, 06:03 AM
الصورة الرمزية مبارك القناوى
مبارك القناوى مبارك القناوى غير متواجد حالياً

مبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond repute

متابع تقريرك الرائع عن البيجو

جميع المواضيع منقولة للأمانة

لا تجادل احمق فانه ينَزلك لمستواه ثم يغلبك بالخبرة