العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 28-05-2011, 09:52 PM
الصورة الرمزية mr mohamed
mr mohamed mr mohamed غير متواجد حالياً
من انا؟: مواطن مصرى
التخصص العملى: فنى طائرات حربية
هواياتي: القراءة - الانترنت

mr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant future
افتراضي انا عاوز اروح بلطيم من القاهرة

السلام عليكم
انا عاوز اروح بلطيم من القاهرة
ومش عاوز اروح من الطريق الزراعى (طنطا- كفر الشيخ- بلطيم)
عاوز جهابذة الطرق استاذ نبيل وباقى الاخوة يفيدونى
وشكرا مقدما

--------------------------------------------------------

قديم 29-05-2011, 11:30 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا عاوز اروح بلطيم من القاهرة

أنا رديت عليك صباح اليوم بس مش عارف كان فى مشكلة فى السيرفر فلم تصل مشاركتى إليك فابعتذر ، وأعيد اليك ردى
للوصول من القاهرة الى بلطيم دون المرور من الطريق الزراعى القاهرة - طنطا - كفر الشيخ - بلطيم ومع أن هذا الطريق هو الأقصر فهناك طريق آخر لكنه أطول:
القاهرة -الإسكندرية ( صحراوى ) وقبل الوصول للأسكندرية هناك مدخل للطريق الدولى الساحلى قبل كارفور الإسكندريه بـ 2 كم ومن الطريق الساحلى الى بلطيم
طريق آخر : القاهرة - المنصورة - رافد الطريق الساحلى - جمصة - ثم يساراً الى بلطيم
ولكن هذه الطرق طويلة لكنها مريحة فى المسافات الطوالى
وبعدين لو انت رايح بلطيم للتصييف طب ماتيجى عندنا فى اسكندرية وهانشيلك على راسنا والله

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 02-06-2011, 01:03 AM
الصورة الرمزية mr mohamed
mr mohamed mr mohamed غير متواجد حالياً
من انا؟: مواطن مصرى
التخصص العملى: فنى طائرات حربية
هواياتي: القراءة - الانترنت

mr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant futuremr mohamed has a brilliant future

شكرا جزيلا استاذنا الكريم على ردك الوافى ومجهودك
المشكلة انى رايح للتصييف تبع مصايف القوات المسلحة
لتجربة مناطق جديدة فى بلدنا الغالية
شكرا لعرضك الكريم وذوقك العالى
والجايات كتير ان شاء الله يا ستاذنا الكريم

--------------------------------------------------------

قديم 07-06-2011, 09:33 AM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

والله الموقع ميتخيرش على الناس الى فيه

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 07-06-2011, 10:20 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

ممكن كمان تمشى طريق مصر الاسماعيلية الصحراوى اولة جسر السويس عندك لغاية قبل الاسماعيلية تدخل طريق بور سعيد وبعديت تمسك الطريق الساحلى الدولى المشوار نفسة فسحة لان الطريق جميل وطول ما انت ماشي البحر على يمينك منظر خلاب

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا