العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 13-08-2012, 02:28 AM
mmmiii mmmiii غير متواجد حالياً

mmmiii will become famous soon enough
افتراضي عايز اشتري لوجان وخايف

عايز اشتري اللوجان كسر زيرو بس انا قلقان من التكيف بتاعها وادائة علي سحب العربية وكمان من قطع الغيار ومدي توافرها والصنايعية الي بيشتغلو فيها علشان انا ناوي ماتعملش ف التوكيل وكمان عايز اعرف اداء العربية وسحبها مع التكيف وبدون وف الاخر عايز مشورتكم الكريمة اجيب العربية دي ولاهتندم لو جبتها مع العلم هي هتبقي استخدام شخصي وعلطول ف سفر ، واسف لو طولت عليكو بس سعدوني ف اختياري
قديم 13-08-2012, 05:31 AM
eng.AboNour eng.AboNour غير متواجد حالياً

eng.AboNour is on a distinguished road
افتراضي رد: عايز اشتري لوجان وخايف

أنا كمان عايز أشترى اللوجان وعندى نفس التخوفات وخصصوا قصة سحب العربيه لأنى من النوع اللى بيجرى وطريق شغلى دائرى ومحور يعنى مش أقل من 110 كم/ ساعه وكما حتة قطع الغيار والميكانيكيه اللى بيعرفوا يشتغلوا فى اللوجان كتير ولا لأ مهمه جدا برده ...وفى حته زياده قالقه الواحد وهى قصة سعر اعادة البيع وهل الواحد هايخسر كتير فيها لو حب يبيعها ... ياريت حد من الشباب اللى معاه اللوجان يقدر يفيدنا فى التساؤلات دى وشكرا لأحلى أعضاء
قديم 13-08-2012, 10:24 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

بخصوص حكاية التكييف هوا فعلا بيبقا ضعيف لكن لو اتشحن بالفريون في التوكيل الموضوع هيتحل وثانيا اي عربية في العالم التكييف بياثر على السحب وهوا فعلا بياثر في سحب اللوجان بس مش للدرجة يعني .... بخصوص موضوع قطع الغيار هيا انتشرت الفترة دي بالذات ان العربية اصلا انتشرت افكيد قطع الغيار هتنتشر .. بخصوص موضوع الصنايعية اللوجان اصلا مش معقدة ابدا بالعكس موتورها بسيط وسهل اي واحد يشتغل فيها بس انا رايي انك متبعدش عن التوكيل يعني اعمل الصيانات الدورية في التوكيل حفاظا على العربية وعموما هيا عربية ممتازة وحلوة ومبروك مقدما
قديم 14-08-2012, 12:21 AM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute

التكييف أداؤه فوق المتوسط

Mohamed Hussein - journalist
قديم 14-08-2012, 03:41 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

التكيف بيأثر علي السحب يا جماعه عشان موتور اللوجان 8 صمام فققط 90 حصان ده المانيوال منها فلازم يكون بياثر بقوه