العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 30-07-2012, 02:12 PM
الصورة الرمزية Tota El Masry
Tota El Masry Tota El Masry غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندسة
التخصص العملى: هندسة المنسوجات

Tota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نصائح بنوتة لبنوتة في بيبي كلاس سواقة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng/salwa مشاهدة المشاركة

جزاكم الله خيرا توته
موضوع أكثر من رائع
واسم جميل جدا توته
شكراً جزيلاً
جزاكم الله خيراً و حفظكم من كل سوء أنتم و أهل بيتكم الكرام
من بعض ما عندكم
ربنا يعزك و يجعله في ميزان حسناتك
فخير الناس أنفعهم للناس و خيرنا من تعلم القرآن و علمه(جزاك الله خيري الدنيا و الآخرة و جمعك بمن تحبين عند حوض النبي الشريف يسقيقي شربة لا تظمأين بعدها أبداً) و الحمد لله رب العالمين و سلام على المرسلين و رسوله الكريم محمد صل الله عليه و سلم
قديم 30-07-2012, 02:19 PM

Tota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

موضوع اكثر من رائع يا استاذه توتا والله .. جزاك الله خيرا .. واثابك بنصائحك الغالية لأخواتنا البنات والسيدات اللى لسه بيتعلموا ...

بس نفسى ازود نصيحه صغيره جدا للستات والبنات ...

بالله عليكم بطلوا تاخدوا الشارع لحسابكم وتمشوا بسرعه 20 فى نصف الطريق ....

ههههههههههههه

كل سنه وانتوا طيبين جميعا ....
ربنا يعزك أستاذي و أخي الفاضل أ/ حسام البورسعيدي

بأمر الله ده في تعليم القيادة بس و المفروض يكون ثواني و تاخد يمين لو المدرب ما نبهاش يبقى غلطان أنا المدرب كان بيمشيني يمين على سرعة 30كم و ما أتخطاش حد و لما أتخطى حد يقولي عيب بلاش بلطجة إلترزمي بالحارة بتاعتك و لما تيجي تتخطي شوفي إللي وراكي و إللي أدامك حيسمحلك و لا لأ و آخر يوم مشاني شمال لما لقاني بقيت كويسة و عديت 40كم بدون أخطاء 99% و أنا ماشية لقيت واحد بيعلم بنت على عربية 128 ماشية في وسط الطريق على سرعة 20كم و المدرب عمال يزمر لها و هي ماشية تعوم و لما قرب بص لقاه مدرب زميله بيدرب على عربية مش مكتوب عليها تعليم قيادة و كمان سايبها من غير توجيه ما علقش و مشي من سكات المهم كمان تتعلم صح و ما تسكتش لما المدرب يعمل معاك تصرف غلط

يضيع وقت الحصة في الرغي
الركنة الزيادة بحجة الشرح النظري
ما يلتزمش بجدول التدريب خروج و رجوع
يطلب فلوس زيادة
يقولك حضبطلك المرور
اعتمد على الله و على نفسك و كن واثق في الله تكسب الدنيا و الآخر

إذا استعنت فاستعن بالله
قديم 30-07-2012, 02:22 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eaglenest مشاهدة المشاركة

برضه ياريت الرجالة لو لقوها ماشيه في حالها يحطوا لسانهم في بقهم ويسكتوا علشان الواحد في الشارع بيسمع حاجات مش كويسة خالص .... مع اني اتلسعت من سواقتهم أكتر من مرة والباب عندي خير دليل وكل ده علشان حبكم للموبايل

ابعدوا عن الموبايل لو سمحتم لان ده سبب بلاوي كتير ,,,, وربنا هوه الستار ان شاء الله
ربنا يعزك أنا والله لو حد قالي بصي مش الموبايل بيرن ما ببص يعني أبص على الفتارين و أخبط الماشيين
بس فيا عيب بخاف على المشاة و بحترمهم أكثر من اللازم لدرجة إن مرة واحدة ربنا يسامحها نشفت دمي بتعدي مطلع كوبري من غير ما تبص و أنا غلطانة إني احترمتها و وقفت ليها

و بجد لو كل واحد مشي في حالة ملتزم بحارته مش حتحصل مشاكل بأمر الله و لو كل واحد ساب الناس في حالها الدنيا حتبقى جنة
قديم 30-07-2012, 02:28 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد احمد عصام مشاهدة المشاركة

موضوع رائع ياريت كل بنت تقاءه قبل ماتفكر تشترى عربيه لان مصايبهم الى بيعملوها فى الناس اكتر بكتير من الى حضرتك بتقوليه ده . تخيلى حضرتك واحده عايزه تشترى عربيتى جت شافتها وعجبتها وعايزه تجربها خدتها لفه وهى جايه قدام عنيه لبست فى شجره(مع العلم ان العربيه دى عزيزه عليا جدا ناقص انيمها جنبى على السرير) ونزلت تعيط وتقولى انا اسفه !!!! طب اعملها ايه دى؟؟؟ نصيحه ماحدش يمشى بعربيته خلف سيده وماحدش يبيع عربيته لسيده لانهم عباره عن مصايب وكوارث ماشيه على الارض:Wki ss5:
جزاكم الله خيراً في التعميم
يا أخي بالله عليك ما تظلم كل الستات
قديم 30-07-2012, 02:33 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

لأ ماتظلموش الستات يا جماعه ونقول عليهم انهم بيعرفوا يسوقوا

انا رأيى اللى يخلى مراته تركب عربية والرجالة تعاكسها وتغلط فيها يبقى بيظلمها فعلا

الكلمات الدليلية
أخطاء الغير, سيدات, نصائح, قيادة