العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 20-06-2012, 11:12 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شوية اسئلة بخصوص اللوجان

: crying:
قديم 20-06-2012, 11:52 AM
الصورة الرمزية azzat 55
azzat 55 azzat 55 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عزت
التخصص العملى: مدير شركة مقاولات متخصصة فى العزل الحرارى والمائى

azzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
طبعا دي اول موضوع ليا في هذا المنتدى الجميل
كنت عايز اعرف شوية اسئلة بخصوص اللوجان
هي اللوجان فيها ABS ؟؟
هل قطع غيارها منتشرة في سوهاج ؟
انا سمعت عن حكاية الدواسات اللي بتعلق اتمنى ان الاعضاء المحترمين يوضحولي الحكاية ؟
وتقبلو تحياتي
يا ا/ شريف اللوجان ما فيهاش abs وبالنسبة للدواسات حصل معايا مرة دواسة البنزين الاكسراتير كان بيعلق وروحت التوكيل وظبتوهالى وبالنسبة للمبة المارشدير يوجد بها لمبة واحدة وبالنسبة للدركسيون الباور فيه مش خفيف أوى زى الكورى ولكنه جيد ويعط السيارة ثبات جيد على السرعات .

قديم 20-06-2012, 12:31 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

هي اللوجان فيها ABS ؟؟

بعض العربيات كانت بتنزل ب ABS مش كلها وخصوصا الاستيبواي

هل قطع غيارها منتشرة في سوهاج ؟

معنديش فكرة للاسف بس قطع الغيار بقت في كل حتة في القاهرة بنص تمنها في التوكيل واصلي - تركي وروماني وفي منها الصيني بسعر اقل من كده

انا سمعت عن حكاية الدواسات اللي بتعلق اتمنى ان الاعضاء المحترمين يوضحولي الحكاية ؟

معايا اللوجان 2010 والسانديرو 2011 وعمرها محلت معايا قبل كده ولو حصلت مع حد يبقي قليل جدا بس انا عن نفسي مسمعتش الشكوي دي قبل كده

هوا صح ان اللوجان مفيهاش غير لمبة مارشدير واحدة واللمبة التانية لمبة شبورة

ايوه الكلام دا مظبوط

ايه يا جماعة مفيش حد عايز يرد على الاسئلة ولا ايه ؟؟؟؟

يا عم الساعة 7 صباحا انت مبتنمش ولا ايه

هوا دركسيون اللوجان تقيل ولا خفيف لان سمعت انه الباور تقيل

فعلا الباور اتقل من الكوري بس مش التقل اللي يضايق لو جربت التيوتا كرولا حتلاقيها نفس التقل بتاع باور اللوجان وعلي فكرة العيب مش من باور العربية (دا ان افترضنا ان دا عيب لان فيه ناس مبسوطة من كده لانة محسسهم بالامان اكتر) المهم لو افترضنا انه عيب فالعيب من الماوتش لاني لما غيرت الكاوتش لبريدجستون 195/60/15 يعني كاوتش اعرض المفروض كان يبقي الباور اتقل لكن اللي حصل العكس الباور بقي اخف كتير فممكن يبقي الكاوتش الاصلي ناشف او نقشتة وحشة وهي اللي مخليه الباور تقيل

اي اسئلة تانية انا في الخدمة اامر

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 20-06-2012, 03:06 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

الف شكر على الرد