العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 26-03-2010, 11:12 PM
الصورة الرمزية dego_story
dego_story dego_story غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كلية تجارة

dego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى مساعدة فى الرينو 9 انا جاهز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eygptphoto مشاهدة المشاركة

شوف سيادتك عاوز تعرف ايه و انا موجود لكل ألاسئلة
الف شكرا ليك ياباشا انا كنت عايز اعرف بقى فطع غيارها مقدور عليها ولا ايه وايه نظمها من ناحية الثبات على السرعات العالية وايه عيوبها كسيارة وكمان لو هجيبها اكشف عليه بالظبط وكنت عايز اعرف سعرها الحالى للحالاة الممتازة فى السوق تعملها كام وان شاء الله لو فى نصيب وجبتها ايه اللى مفروض اغيرة عشان ارتاح من طلبتها لفترة وشكر ياباشا
قديم 29-03-2010, 12:00 PM
الصورة الرمزية eygptphoto
eygptphoto eygptphoto غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله الفقير الذليل له ( غفر الله لنا و لكم )
التخصص العملى: مدير تصوير
هواياتي: القراءة - التصوير - السفر

eygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dego_story مشاهدة المشاركة

الف شكرا ليك ياباشا انا كنت عايز اعرف بقى فطع غيارها مقدور عليها ولا ايه وايه نظمها من ناحية الثبات على السرعات العالية وايه عيوبها كسيارة وكمان لو هجيبها اكشف عليه بالظبط وكنت عايز اعرف سعرها الحالى للحالاة الممتازة فى السوق تعملها كام وان شاء الله لو فى نصيب وجبتها ايه اللى مفروض اغيرة عشان ارتاح من طلبتها لفترة وشكر ياباشا
الشكر لله ياباشا قطع الغيار اسعارة متوسطة لا هى عالية ولا رخيصة اوى مثلا طقم الدبرياج كامل ( ديسك و اسطوانة و بلية ) الفرنساوى 470 و التركى 320 و الفانوس الامامى مثلا استيراد 150 و جديد 110 تقريبا و العربية ماشاء الله ثابتة بشرط طبعا انها تكون متظبته و انها متبقاش متعلية م ورا زيادة زى اى شروط ثبات لأى عربية عيوبها كسيارة انك لو ساكن فى حته بعيد عن اماكن قطع غيارها هاتلف شوية بس مش كتير و لو هاتجيبها تكشف على العفشة السمكرة ل تكون حادثة ولا حاجة لا قدر الله اما بالنسبة للسعر فأعفينى من السؤال ده لأن انا نفسى ببيع عربيتى بدون الترويج ليها و على فكرة الحالات الممتازة كتير جدا ولو جبتها ان شاء الله تعالى نعاينها ياسيدى و ان شاء الل خير ولو عاوزنى معاك انا تحت آمرك و بالمناسبة مش معنى ان بعض السيارات منتشرة زى 128 و 127 ان العربية دى بخسة بالعكس دى عربية جميلة ...... و الشكر لله

أمحو ذنوبك في خلال دقيقتين
http://www.shbab1.com/2minutes.htm

قديم 19-04-2010, 01:38 AM
mstool91 mstool91 غير متواجد حالياً

mstool91 is on a distinguished road

صباح الفل يا باشا
انا هطلب منك طلب رخم شوية اتمنى بس مكنش تقيل ممكن تقولى على محلات بيع قطع غيارها لان فية حاجة صغيرة اوى فى التابلوة ناقصة عندى و مش لاقيها كنت دورت من تلات شهور مش لاقيها عند اى واحد بتاع رينو و عايز اعرف لو عايز اظبطها هضرف عليها كام انا عربيتى حالتها حلوة مثلا عايز اركبلها جنط بتاع حبة دلع شباب كدة شوية مين نضيف يعملى الكلام دة على نضافة و تكلف كام و السمكرة و الدهان الفرن بتاعها يكلف كام و هل ممكن تقولى هيا بتاعتك بتستحمل السفر ولا لا انا خايف اسافر بيها اصلها لسة جديدة عليا يعنى و اخر سرعتها كام انا عربيتى 9 موديل 87 1400CC GTC و انا عداد السرعة عندى مش شغال لان اظاهر التابلوة متركب فية حاجة غلط تعرفلها حل دية حضرتك او دلنى على اللى يصلحها و يبقى عندة حاجة رينو شخص ثقة او واحد لية سمعة انا حاسس انا حاسس انى اكتر واحد تقلت عليك اسف والله
قديم 20-04-2010, 10:29 AM
الصورة الرمزية eygptphoto
eygptphoto eygptphoto غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله الفقير الذليل له ( غفر الله لنا و لكم )
التخصص العملى: مدير تصوير
هواياتي: القراءة - التصوير - السفر

eygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond repute

انا اسف على التأخير فى الرد اولا الحمدلله و الشكر لله بالنسبة لى عربيتى بتسافر و كويسة جدا الحمدلله .... تانيا شوف انتا عاوز ايه فى التابلوه و قوللى الاول يمكن تبقى عندى .... حكاية عداد السرعة دى سهله جدا بس ممكن تكون البيبة مش راكبة فى العداد شوف انتا فاضى اكتى و نظبط مواعيدنا و ننزل نظبطها

أمحو ذنوبك في خلال دقيقتين
http://www.shbab1.com/2minutes.htm

قديم 20-04-2010, 06:25 PM
mstool mstool غير متواجد حالياً

mstool has a spectacular aura aboutmstool has a spectacular aura aboutmstool has a spectacular aura about

بص يا باشا حضرتك تمام اوى انا بسأل عن فبرة الاطمة اسمها باين او اسمها اطمة الدريكسيون اة فبرة الدركسيون على ما اعتقد متلخبط بس فى اسمها بس هيا اسمها كدة يعنى اطمة الدركسيون او فبرة الاطمة
هو حضرتك عندك محل ولا حضرتك اية بزبط ؟؟؟؟؟
و الف شكر انا تاعبك معايا جامد انا عايز اشد العربية دية شدة شبابى و عايز اعرف تكلم كام !!!!!