العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 13-02-2012, 12:00 AM
SheNo0o SheNo0o غير متواجد حالياً

SheNo0o has a spectacular aura aboutSheNo0o has a spectacular aura about
افتراضي رد: ازاى احافظ على علامة الرينو لوجان لانها منظوره ؟واهتم بالعربيه ؟

طيب بما انك من المنصورة ياريت تقولنا علشان انا جارك وبفكر وعايز انزل اشوف السانديرو الاوتوماتيك لو موجوده ف المنصورة ياريت تقولي فين لان عندي ف المحله هنا مفيش تماما حد سمع عنها
قديم 13-02-2012, 02:58 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

اولا الف مبروك علي العربيه وربنا يباركلك فيها وتستلمها بالسلامه ان شاء الله اهم حاجه تفحص العربيه كويس وانت بتستلمها وتتاكد من سلامه الدهان وعدم وجود خدوش وفتح وقفل الابواب ووجود الكوريك والاستبن والعده ويكون العداد اقصي حاجه عامل 70 كيلو وتتاكد من من عمل ريموت العربيه والانذار لو فيها والسنتر لوك وتتاكد من التكيف علي كل السرعات وسلامه فتح واغلاق الشنطه والكبوت والانوار والمساحات وطبعا وديه اهم حاجه تتاكد من سلامه الفتيس الاتوماتيك وان يكون سلس وطبعا مفهوش مشاكل عشان يعتبر جديد علي اللوجان اما بخصوص العلامه اللوجان فحاول تركن العربيه في اماكن بعيده عن العيال الصغيره وحاول وانت بتحطها تحت البيت لو مفيش جراج انك تغطيها بغطاء حتي تحميها وان شاء الله ربنا يحفظاهلك من كل سؤء ويفضل تحط العربيه في جراج للحفاظ من السرقات والتجريحات وخلافه واول لما تستلم تظبط كده طقم جلد للصالون وتفرش الدواسه جلد عشان تحافظلك علي العربيه ومتخفش مش بطلع من الضمان والف مبروك
قديم 13-02-2012, 03:45 AM
Mohammed 1975 Mohammed 1975 غير متواجد حالياً

Mohammed 1975 is on a distinguished road

الف الف مبروك ربنا يبركلك فيها وعقبالى يا رب انا نويت ان شاء الله اجيب رينو بس محتار بين لوجان سيدان ولا لوجان هاتش باك وعايز اعرف اجيبها من التوكيل احسن ولا من معرض
قديم 13-02-2012, 04:10 AM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohammed 1975 مشاهدة المشاركة

الف الف مبروك ربنا يبركلك فيها وعقبالى يا رب انا نويت ان شاء الله اجيب رينو بس محتار بين لوجان سيدان ولا لوجان هاتش باك وعايز اعرف اجيبها من التوكيل احسن ولا من معرض
الله يبارك فيك اولا الهاتش باك اسمها سانديروا والفرق بنهم فى الاوتماتيك بتاع 3 الف لسانديروا انا بصراحه معرفشى الفرق اوى لانى من الاول مختار السيدان لانحنا عيله لكن اعتقد الهاتش باك شبايبه وشنطتها اصغر

التوكيل مدة الانتظار 4 شهور فى الاوتماتيك و 2 او اكثر فى المانويل عما اعتقد المعارض ممكن تستلم فى اسرع وقت يعنى انا كنت هروح اخد المانويل واستلمها تانى يوم كان الاوتماتيك كان لسه نازل محدش عارف عنه حاجه حجزته واستلمت بعد اسبوع او 10 ايام عما افتكر

التوكيل بتحجز ب 10 الف لمانويل 15 الف لاتوماتيك المعرض بتحجز ب 500 او الف جنيه

التوكيل اكتر امان كلمه واحد لكن المعارض انته وشطارتك لكن لو شاطر تعرف تجيبها ارخص من التوكيل وتاخد امتيزات اكتر وطبعا كل معرض وخدمته وهل هو موزع معتمد ولا مجرد معرض
قديم 13-02-2012, 04:14 AM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

اولا الف مبروك علي العربيه وربنا يباركلك فيها وتستلمها بالسلامه ان شاء الله اهم حاجه تفحص العربيه كويس وانت بتستلمها وتتاكد من سلامه الدهان وعدم وجود خدوش وفتح وقفل الابواب ووجود الكوريك والاستبن والعده ويكون العداد اقصي حاجه عامل 70 كيلو وتتاكد من من عمل ريموت العربيه والانذار لو فيها والسنتر لوك وتتاكد من التكيف علي كل السرعات وسلامه فتح واغلاق الشنطه والكبوت والانوار والمساحات وطبعا وديه اهم حاجه تتاكد من سلامه الفتيس الاتوماتيك وان يكون سلس وطبعا مفهوش مشاكل عشان يعتبر جديد علي اللوجان اما بخصوص العلامه اللوجان فحاول تركن العربيه في اماكن بعيده عن العيال الصغيره وحاول وانت بتحطها تحت البيت لو مفيش جراج انك تغطيها بغطاء حتي تحميها وان شاء الله ربنا يحفظاهلك من كل سؤء ويفضل تحط العربيه في جراج للحفاظ من السرقات والتجريحات وخلافه واول لما تستلم تظبط كده طقم جلد للصالون وتفرش الدواسه جلد عشان تحافظلك علي العربيه ومتخفش مش بطلع من الضمان والف مبروك

الف الف الف شكر على ردك انا شيكت عله كل ده وانا بخلص فيها الحمد لله وماشيه 4 كيلو بس لانها جايه على ترله ومستلمها فى نفس اليوم الخرجت فيه من الميناء الى الموزع الى فرعى مرحتشى فى حته الحمد لله

لكن مامشيتشى بيها طبعا ولا شوفت الجير طبعا فى خوف عام من جير الوجان الاوتماتيك لكن انا متفائل بيه خير وعمتن لما ورقها يخلص واستلمها وارخصها هقولك تقريرى على الجير ان شاء الله وربنا يستر على العلامه وانا باذن لله هعملها جلد كراسى لكن الارضيه خايف من فك الكراسى وكده لميعرفشى يرجعه زي الاول

شاكر ردك واهتمامك