العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ماذا تفضل قياده السيارات المانيوال ام الاوتوماتيك
المانيوال 16 27.12%
الاوتوماتيك 43 72.88%
المصوتون: 59. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 13-02-2012, 02:51 PM
الصورة الرمزية elmahdy29
elmahdy29 elmahdy29 غير متواجد حالياً
هواياتي: القراءة والرياضة

elmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to all
افتراضي رد: رينو اللوجان المانيوال و الاوتوماتيك و الفرق بيهم ارجو المشاركه بجديه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohammed 1975 مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا نويت والنية خير انى اجيب لوجان بس انا من الزقازيق حد يعرف موزع كويس ومضمون ولا اجيبها من التوكيل افضل رأيكم اية يا لوجانية .
سمير ريان او التوكيل
قديم 13-02-2012, 02:53 PM
mohamedsalahelden mohamedsalahelden غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف بيع بشركه ادويه
هواياتي: قياده السيارات

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of
افتراضي رد: رينو اللوجان المانيوال و الاوتوماتيك و الفرق بيهم ارجو المشاركه بجديه

يا جماعة انا نويت والنية خير انى اجيب لوجان بس انا من الزقازيق حد يعرف موزع كويس ومضمون ولا اجيبها من التوكيل افضل رأيكم اية يا لوجانية .
لو مش مستعجل هاتها من التوكيل ووفر الاوفر بريس اضمن واريح وبكرر لو مش مستعجل
قديم 14-02-2012, 08:17 AM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice

انا انصحك لما خلاص يكون قرارك نهائي تلف على الموزعين وتشوف مين هيديك الاول وبكام وايه الون
وتشوف التوكيل وتقارن

الموزعين مش سيئين اوى انا اقتنعت ان التعامل معاهم احسن من الوكيل بتستلم بسرعه وممكن تدفع اقل لو موديل متوفر يعنى انا كنت هاخد المانويل من المصريه فى نفس اليوم او تانى يوم بالسعر القديم 71,500 فى حين وقتها الوكيل ب 72000 وبعد شهرين
والحمد لله استلمت الاوتماتيك فى 10 ايام فى حين التوكيل الحجز فيه 4 شهور لكن خدوا منى اوفر بريس 1000 علشان ندرة العربيه وسرعة الاستلام وعلشان اول دفعه ولمعلومه التوكيل مش بيسبت السعر النته حاجز عليه لو زادت هتسرى عليك الزياده

الخلاصه التوكيل امان وكلمه واحده لانه موظف مش عنده ترجد مبيعات لكن مده طويله وحاجز بمبالغ كبيره 15000 و 10000
الموازع اسرع لكن يعتمد انك فاهم ومدى شطارتك ممكن تاخد العربيه ارخص من التوكيل وممكن تاخدها اغلى ولازم تكون فاهم اوى لانه عنده ترجد ومن مصلحته يبعلك فمكن تكون رايح تشترى عربيه تلقيه بيبعلك عربيه تانيه

واخيرا بما انك فى الزقازيق وحسب معلوماتى انكم قريبن من القاهره لو امكن تروح القاهره عند محمد زكى وسمير ريان والعربيه وغيرهم وتسال بردك يكون افضل

وربنا يوفقك وان شاء الله نباركلك قريب
تحيات محمد رسمى
قديم 14-02-2012, 05:08 PM
mohamedsalahelden mohamedsalahelden غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف بيع بشركه ادويه
هواياتي: قياده السيارات

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rasmy28 مشاهدة المشاركة

انا انصحك لما خلاص يكون قرارك نهائي تلف على الموزعين وتشوف مين هيديك الاول وبكام وايه الون
وتشوف التوكيل وتقارن

الموزعين مش سيئين اوى انا اقتنعت ان التعامل معاهم احسن من الوكيل بتستلم بسرعه وممكن تدفع اقل لو موديل متوفر يعنى انا كنت هاخد المانويل من المصريه فى نفس اليوم او تانى يوم بالسعر القديم 71,500 فى حين وقتها الوكيل ب 72000 وبعد شهرين
والحمد لله استلمت الاوتماتيك فى 10 ايام فى حين التوكيل الحجز فيه 4 شهور لكن خدوا منى اوفر بريس 1000 علشان ندرة العربيه وسرعة الاستلام وعلشان اول دفعه ولمعلومه التوكيل مش بيسبت السعر النته حاجز عليه لو زادت هتسرى عليك الزياده

الخلاصه التوكيل امان وكلمه واحده لانه موظف مش عنده ترجد مبيعات لكن مده طويله وحاجز بمبالغ كبيره 15000 و 10000
الموازع اسرع لكن يعتمد انك فاهم ومدى شطارتك ممكن تاخد العربيه ارخص من التوكيل وممكن تاخدها اغلى ولازم تكون فاهم اوى لانه عنده ترجد ومن مصلحته يبعلك فمكن تكون رايح تشترى عربيه تلقيه بيبعلك عربيه تانيه

واخيرا بما انك فى الزقازيق وحسب معلوماتى انكم قريبن من القاهره لو امكن تروح القاهره عند محمد زكى وسمير ريان والعربيه وغيرهم وتسال بردك يكون افضل

وربنا يوفقك وان شاء الله نباركلك قريب
تحيات محمد رسمى
عندك حق بس لو مش مشتعجل احسنله التوكيل ويوفر الاوفر بريس
قديم 15-02-2012, 05:28 PM
الصورة الرمزية elmahdy29
elmahdy29 elmahdy29 غير متواجد حالياً
هواياتي: القراءة والرياضة

elmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to all

الفتيس والماتور هما اللي بينزلوا في ال 7 راكب... متهيالي بتاع الفلوينس برضهانا شوفتها امبارح في سمير ريان... تحياتي