العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 11-04-2012, 01:21 AM
الصورة الرمزية mohamed elshahat
mohamed elshahat mohamed elshahat غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed
التخصص العملى: Faculty Of English Commerce
هواياتي: Cars

mohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما ضرر ان تكون العربية رشة دواخل او خوارج او كانت عامله حادثة فى المستعمل

ربنا يسترها
قديم 21-04-2012, 04:13 PM
الصورة الرمزية basem_kasem
basem_kasem basem_kasem غير متواجد حالياً

basem_kasem will become famous soon enough
افتراضي رد: ما ضرر ان تكون العربية رشة دواخل او خوارج او كانت عامله حادثة فى المستعمل

بص يازعيم العربيات المستعمله
1-رشه دواخل ودى سعرها زفت ومش بتتباع اساسا يعنى العربيه عاملة حادثه ومتبهدله
وديما مشكلتها ان العربيه اللى بترش دواخل بتبهدل الصاج وممكن الشاسيه يعنى بتبوظ نظام التعليق فى العربيه وعمر الصنايعى مايعرف يرجعها زى الاول علشان كده كلو بيبعد عنها
2- رشه خارجى نظافه بقه خبطه مش مشكله المهم الدواخل فبريكه ودى انا شايف ان مفيهاش مشكله اساسا يعنى اللى بيشترى مستعمل موديل اكتر من 3 سنين عدو المفروض يجيبها رشه بره بيكون سعرها مريح وممكن هو برضو يرش نظافه مش فارقه
3- فبريكه بره وجوه دى من وجهة نظرى لازم تكون موديل حديث سنه واو اتنين بس
العربيه تكون كده بحاليتها
والله الموفق
قديم 21-04-2012, 04:50 PM
محمد يسرى محمد محمد يسرى محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد بيحب مصر بجد
التخصص العملى: مدير تسويق بالشركة العربية
هواياتي: مشاهدة مباريات كرة القدم ... و متابعة الأخبار طبعا غصب عنك علشان كل شوية فيه جديد

محمد يسرى محمد is on a distinguished road
للاهمية رد: ما ضرر ان تكون العربية رشة دواخل او خوارج او كانت عامله حادثة فى المستعمل

بس لازم تخدوا بلكوا كتيير الأيام دى علشان فيه فنيين كتيير بيقدروا يداروا رش الدواخل بحث انت لو صحبها و انت الى خبطها مش ممكن تعرفها . الى عارف اذاى نكشف موضوع رش الدواخل يتفضل يقول بس لو عارف بجد .
قديم 15-10-2013, 12:56 AM
essam_ahmad essam_ahmad غير متواجد حالياً

essam_ahmad is on a distinguished road

اعتقد انك لو عايز تعرف انها راشة دواخل او مغيرة ربع او نص لازم تفك الكراسي والفرش كله بتاع العربية لان شغل اللحامات بيبقي عند القوايم تحت الكنب والكراسي ولو شغل احترافي هايبقي برضه في شك الموضوع معقد انا اخدت سمكري معايا في شراء 128 والنهاردة بنضف العربية ونزلت تحت التابلوه وفكيت فرش الارضية علشان في سلك سماعات فاصل اتصدمت وجدت لحامات بعرض العربية في منطقة الصدر وشكيت ان العربية مغيرة ربع قدام بصراحة انا موش سمكري بس هاكشف علي العربية تاني عند سمكري خبرة !!
قديم 31-01-2015, 05:20 AM
maby3rafnesh maby3rafnesh غير متواجد حالياً

maby3rafnesh is on a distinguished road

طبعا اياك وانك تشترى عربيه راشه دواخل .. لانها مبترجعش زى الاول
العربيه الراشه كلها من بره بيكون فيه شك اكيد فيها ان فيها دواخل .. وخصوصا السقف
العربيه الى راشه من بره معدا السقف بيبقى مشكوك فيها ان فيها دواخل من قدام او من ورا
الى راشه جانبين بس دى بتكون افضل حاجه في المرشوش عموما

أي فنى سيارات بيعرف ان العربيه راشه او لاء بنظره عينه مفيش حاجه اسمها سمكرى او بهيجى شاطر ومش هتتعرف وخصوصا في الموديلات اخر 10 سنين يعنى احنا في 2015 يبقى لحد 2005 أي فنى سيارات نص كم لازم يعرف العربيه راشه من بره ولا لاء وهكذا من جوه

الى بيعرف الرش البيهجى مش السمكرى والاشطر منهم تاجر السيارات الشاطر