العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 29-03-2010, 12:55 PM
p3_ahmed p3_ahmed غير متواجد حالياً

p3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nice
اشتريت اللوجان....سوقت اللوجان.....حبيت اللوجان....خبطت اللوجان

ptmnlo123per144 انا اشتريت رينو لوجان يوم الاثنين 22/2/2010 ودي كانت اول عربيه اركبها وكنت متعلم السواقه شويه صغيره لكن خلال 15 يوم كنت سواق ماهر حبيت السواقه جدا والعربيه اللوجان دي جاااامده جدا وبتسحب مني من غير مااحس الاقيني جبت ال120 لكن للاسف الشديد امس كنت واقف في اشاره وفجاه سمعت صوت طرقعه ببص جنبي لاقيت موتسيكل محشور بيني وبين عربيه جنبي يمين الحقيقه انا مش عارف مين الغلطان انا والا سواق الموتوسيكل لكن انا كنت مهتم بالعربيه اللى ادامي لان الاشاره كانت زحمه وانا كنت داخل عادي ....المهم ان عربيتي اتخبطتptmnlo123per144
والشيء الاسواء من كده اني اضطريت اعتذر لصاحب الموتوسيكل لاني معاييش رخصة قياده فكنت لازم ابعد عن الشر واغنيله
ptmnlo123per111
ربنا يسترها معانا كلنا ويبعد عنا الحوادث والكماين ودي اول خبطه ليه اي نعم هي صغيره جدا تكاد لا ترى الا بالملاحظه الدقيقه لكن انا زعلان بجد كان نفسي اتزف يوم فرحي بالعربيه وهيه مافهاش ولا خبطه خاصه ان فرحي قرب ومش معقوله العروسه والعريس يتزفو في عربيه متخبطه مش منظر يعني

التعديل الأخير تم بواسطة SuMo ; 01-04-2010 الساعة 03:21 AM
قديم 29-03-2010, 01:06 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اشتريت اللوجان....سوقت اللوجان.....حبيت اللوجان....خبطت اللوجان

مبروك عليك ربنا يباركلك فيها عايزين تقرير منك عن العربيه من ناحيه الاداء ولو عندك وقت صورهالنا
ماتزعلش من الخبطه هى كده خدت العين
مره تانيه مبروك عليك
قديم 01-04-2010, 01:09 AM
harizy harizy غير متواجد حالياً

harizy will become famous soon enough

يا سيدى حمد الله على سلامتك أخدت الشر وراحت ولا يهمك المهم تكون أعصابك حديد وهادية
قديم 06-04-2010, 05:03 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

قدر الله و ما شاء فعل ،،،، الحمد لله انك بخير و الخبطة بسيطة بس ياريت لوتنجز في موضوع الرخصة ده علشان لاتاتي الرياح دوما بما تشتهي السفن .... و ربنا يديم علينا نعمة الستر

و ياريت تذبح حاجة (خروف - جدي حتي لو مامعكش فلوس ) لوجه الله للفقراء بمناسبة شرائك السيارة ،،، صدقني هتفرق معاك كثيرررررررررررررررررررررر رر

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 08-04-2010, 06:32 PM
p3_ahmed p3_ahmed غير متواجد حالياً

p3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nice

شكرا لكل الناس اللى ردت على الموضوع واللى حتى بصت عليه .......
استكمالا لحكاياتي مع اللوجان ..في يوم وانا مروح البيت من الشغل وانا داخل ميدان القناطر حاليا بيبنو كوبري جديد وفيه اشغالات للطريق بالرمل والزلط والطوب المهم الميدان كان زحمه جدا والدنيا مش منوره كويس وطبعا الطبيعي قمت داخل في نقلة رمل وزلط وهب ..... العربيه غرزت ....وهب مش راضيه تتطلع وكانت مشكله كبيره لاني انا في ميدان عام وطبعا انا لسه مش سواق حريف قمت عامل ايه ((علشان تعرفو امكانيات اللوجان)) قمت مدي الغيار الاول وبعدين قمت دايس بنزين ودبرياج لحد ما وصل ال RPM ل6 تقريبا وبعدين رفعت رجلي من على الدبرياج لاقيت العربيه طلعت زي الشعره من العجينه
على فكره فى طرق كتييير فى القناطر مش ممهده واحيانا طرق حجاريه وفعلا بحس ان اللوجان فارقه عن باقي العربيات فى الموضوع ده