العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 30-03-2010, 10:31 AM
الصورة الرمزية mansoub504
mansoub504 mansoub504 غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد منسوب
التخصص العملى: server administrator (IT)..
هواياتي: السيارات

mansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: @ لا تقولى فيرنا و لانوس ولا افيو و اكسنت .. اللوجان فوق الجميع @

الف مبروك يا باشا علي العربية وعقبال ما تخاويها
وبعدين
كل واحد يا جماعة بيبقي معجب بسيارته
وحاسس انها احسن عربيةواحسن موديل واحسن كفاءة
وبعدين الراجل رتب العربيات حسب مزاجه وحسب رغبته
يعني مثلا لوحد فيكم جيه وقلات ان السيات 133 احسن عربية
فهو حر والراجل مشتمش في الهيونداي ولا الشيفرولية ولا قال دول ولا .....تـــــــــــــيت
وهو حر في رايه
ومبروك مرة تانية علي العربية وربنا يكفيك شرها ويعطيك خيرها

إن الملوك بلاء حيثمـا حلـوا فلا يكن لك في أبوابهـم ظـل
ماذا تؤمل من قوم ٍ إذا غضبوا جاروا عليك وإن أرضيتهم ملوا
فاستغن بالله عن أبوابهم كرمـاً إن الوقوف علـى أبوابهـم ذل
مصرى وأفتخر
وبحبك يا مصر
قديم 31-03-2010, 04:02 AM
mrdiver mrdiver غير متواجد حالياً

mrdiver will become famous soon enough

ناس محترمة وبتفهم وبتعرف ترد وناس منتهى التسامح وكمان بسم الله ماشاء الله تحس ان اللى بيكلموك خبراء ووخدين دوكتراه فى التصنيف مين حلو ومين كوخة وناس مبتنحز لاصحابها حتاه لو كانو تافهين ومبيفهموش بسراحة اخر مرة اشارك هنا وفي اي موضوع لان لانتم هتئللو من شئن العربيا الى بنقارن منها وعملين تخسفو بيها الارض زي الفرنا مثلا عملتوها عبئ على الاسفلت وازبل زبالة ولا هتئثرو جناح بعوضىة فيها عيشو محالكم وانا عشان خاطر عيونكم ديه بئت اخر مشاركة واللى عايز يدخل يئل ادبوه يدخل انا كدة كدة لاعايز اتفرج على مشاركات ولا عايز اشوفكم تانى عشان انا ضغطى عالى خلئة ربنا والمحترم المتسامح اللى دخل اصطنع الادب والتسامح انا بسحب اعتذارى عشان يبئه يدخل يئيد ويشكر اللى دخلين يشجعوه ردوده حتاه بعد مصالحتوه وانا عمال انزل من مستوى دماغى وانزل افهمو بس مفيش امل لانه بيعشق الاستعراض وقبل اي حاجة كلام دة ميخصش اي انسان محترم واللى على راسه بطحة هو عارف نفسه السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قديم 17-04-2010, 01:33 PM
الصورة الرمزية Mohamed Magdy
Mohamed Magdy Mohamed Magdy غير متواجد حالياً

Mohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to all

السلام عليكم
واسف لانقطاعى لظروف حالة وفاة
ولكم جزيل الشكر
قديم 17-04-2010, 01:37 PM

Mohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to allMohamed Magdy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaed_bmcars مشاهدة المشاركة

مع احترامي لسيادتك واحترامي لسيارتك ولجميع مقتنيها

ميصحش تقول كده وخصوصا كاعنوان لموضوع

انا رحت الاسماعيليه رايح جاي صد رد بالفيرنا وماقلتش لا وثباتها ان حلو لحد 120 برده مع الرغم انها كانت ايجار وعفشتها مش حلوه
وباي حال من الاحوال لا يصح مقارنه اللوجان بالنيو اكسنت لانها سياره اعلي اعلي منها باعتبارها سياره متوسطه الحجم واللوجان صغيره الحجم ولا يمكن مقارنه المواتير التي تختلف تماما ونفس الحال بالنسبه للانوس والافيو

والا مكنش حد اشتري النيو اكسنت الي عرضها بيخلي الناس عليها زي النمل رغم طرح اللوجان في السوق برده

وعلي اي حال الف مبروك علي عربيتك وربنا يباركلك فيها بس سيب الناس التانيه تفرح بعربيتها
اهلا وسهلا بحضرتك .. كلام جميل ومعقول بالنسبة للفيرنا لكن بعد الـ 120 الفيرنا ضائعة خالص خصوصا انك مش هتقدر تمسك نفسك لانها بتسخنك عشان تجرى اكثر وهى مش عايزة جرى بسبب توازنها المعدون
الفيرنا بلاستيك وبطير
واللى قالك ان الفيرنا صغيرة ضحك عليك .. العربية اكبر واطول واعلى من النيو اكسنت فى الطول والعرض والارتفاع والمساحات الداخلية والخارجية ..
قديم 17-04-2010, 01:50 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringoo مشاهدة المشاركة

[/right]

الف مبروك على العربية الجميلة وربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها
لكن انا بختلف معاك فى عنوان الموضوع لان كل العربيات اللى فى عنوان الموضوع عربيات محترمة
واللى يفرق بين شراء اللوجان و بين عربية تانية هى الاحتياجات الشخصية من السيارة
وعموما انا معايا لوجان وهى فعلا عربية جميلة وتستاهل كل مليم ادفع فيها والف مبروك
اهلا وسهلا يا ريس ... ومنور الموضوع
ومعاك حق فى كلامك