العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 05-12-2009, 01:13 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقييم اللوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة flashfox مشاهدة المشاركة

مشكور وانا بضم صوتي لصوتك فعلا بس انت عن نفسك اييه رايك في اللوجان بالنسبة لانتشارها وحضرتك بيقول سقت فئتها كلها
اللوجان عربيه جميله عاليه وثابته واستريحت فى سواقتها ابعادها مش صعبه بس هى الشنطه اللى عاليه شويه ومحتاجه تركيز فى الركنه (ده فى الاول لغايه ما الواحد يتعود عليها)
وسحبها كويس بس معنديش فكره عن استهلاك البنزين بالنسبه ليها
وانا بقول عشان ابقى ركبت كل الفئات انا مركبتش منها غيرا الفول اوبشن بس مركبتش الهاف ولا الفاضيه

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 05-12-2009, 07:13 PM
الصورة الرمزية m.HaMeD
m.HaMeD m.HaMeD غير متواجد حالياً

m.HaMeD will become famous soon enoughm.HaMeD will become famous soon enough

انا شايف انى الساجا يعيبها التقفيل وهذا راى كثير
من الناس شاوفها ف التوكيل
قديم 05-12-2009, 08:13 PM
ashraf mahmoud ashraf mahmoud غير متواجد حالياً

ashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of lightashraf mahmoud is a glorious beacon of light

ياجماعه فعلا الكلام مظبوط جدا وانا مبدفعش عن الساجا ولا حاجه كل اللى بقوله انها هتبقى منافسه قويه مع اللوجان وانا عارف ان التقفيل مش حلو بس مفيش عربيه فى الفئه السعريه دى الا وليها مميزات وليها عيوب وكمان حته التوكيل وعدم توافر قطع الغيار دى حاجه معروفه بس لو هوا عايز يبيع يشتغل بقى ويوفر قطع الغيار والا العربيه مش هتتباع وبالنسه للسعر كلامك يا اخ pop el gamed مظبوط جدا لازم تنزل بالسعر دا عشان تنافس بقيه الماركات وانا لا اعيب ابدا فى اللوجان بالعكس اللوجان عربيه قويه ومحترمه ولكن كل ما اقصدة ان المنافسه سوف تشمل هاتين السيارتين والفيرنا واللانوس هيخرجوا برة المنافسه او هتقل نسبتهم وقطع الغيار اعتقد هتتوفر لان السيارات اللى فى الفئه دى ناس كتير بتشتريها فاكيد قطع الغيار هتتوفر ..معلش طولت عليكوا
قديم 05-12-2009, 10:10 PM
الصورة الرمزية flashfox
flashfox flashfox غير متواجد حالياً
من انا؟: fox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light

وياريت ياجماعة اللي مع اللوجان يقول ويقول السبب واللي مش معاها يقولنا برضه عشان نستفيد كلنا من وجهات النظر

logan what ever
قديم 07-12-2009, 08:49 AM
aymansour aymansour غير متواجد حالياً

aymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the roughaymansour is a jewel in the rough

انا شايف ان اللوجان بتتفوق في نواحي كتير عن اللانوس والفيرنا أما بالنسبة للساجا فالفعل ممكن تتقدم عنهم وتصبح المنافس الاقوى للوجان دا بالنسبة للسعر
الاهم من كده ان اكبر شيئ بيميز اللوجان انها ماركة كانت فئة كبيرة من الناس بتستبعدها من خياراتها عند الشراء هي وماركات تانية زي الفولكس والسكودا والمرسيدس والبيجو ... (مجموعة الكبار ان صح التعبير ) لان سعرهم في المعتاد بيكون عالي جدا ptmnlo123per1100
لكن نزول اللوجان ادى ان الناس اللي كان خياراتهم كلها في الكوري والصينى اصبح عندهم اختيار حاجة تانية
كمان كان الفئة السعرية دي وفيها كل الكماليات أو معظمها أعتقد ان ده هيصب في النهاية في مصلحة المستهلك
حاجة تانية كل العربيات اللى بتنزل مصر مبالغ في سعرها بالنسبة لسعرها خارج مصر السبب معروف اولا الجمارك ثانيا وده الاهم جشع التوكيلات والتجار