العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 19-01-2013, 03:39 AM
abusamr41 abusamr41 غير متواجد حالياً

abusamr41 will become famous soon enough
افتراضي رد: زياده اسعار اللوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

بالصراحه متستهلش 90 الف خالص والمونيول برضه ميستهلش 82 برضه كتير اوي وخصوصا ان العربيه عليها تخفيض ع الضرايب وفقا لاتفاقيه اغادير واول منزلت كانت ب56 الف فبصراحه كده اللي هيشتري يبقي بيدفع فلوس اكتر من قيمه العربيه بكتير وانصحه يزود ويجيب كيا ريو او سيراتو الشكل القديم افضل او صني او اوبترا كلهم افضل بمراحل بصراحه
مع احترامى لحضرتك ولكلامك العربيه مميزاتها كتيره ومريحه جدا الحمد لله وتستاهل التمن ولكن للاسف هوه الدولار اللى عمل فينا كدا وكله زاد مش اللوجان بس وكل الماركات زادت زيادات خياليه فياريت نخلينا موضوعين ونتكلم على السعر بلاش الكلام عن العربيه وشكرا
قديم 19-01-2013, 04:21 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abusamr41 مشاهدة المشاركة

مع احترامى لحضرتك ولكلامك العربيه مميزاتها كتيره ومريحه جدا الحمد لله وتستاهل التمن ولكن للاسف هوه الدولار اللى عمل فينا كدا وكله زاد مش اللوجان بس وكل الماركات زادت زيادات خياليه فياريت نخلينا موضوعين ونتكلم على السعر بلاش الكلام عن العربيه وشكرا

طبعا انا معاك ان كل العربيات ذادت بطريقه غريبه
انا معايا النترا شاريها من سنه وشهرين تقريبا كانت اول فئه اوتوماتيك وكيل ساعتها ب 128000 جنيه النهارده غبور بيقولي بقت ب 149500 طبعا قمه الافتراء لما توصل الهاي لاين ل 171000 جنيه طبعا في الاخر اسمها هيونداي
انما حكايه اننا نبقي موضوةعيين ومنتكلمش عن العربيه ليه منتكلمش ونقول انك رايح تجيب عربيه ب 82000 جنيه وانزل افتح الشنطه والتنك من بره يارجل ده العربيات دلوقتي بتفتح الشنطه بالريموت ومن الداخل ومن الخارج واعمل زرارين زجاج كهربا خلفي ورا بالمنظر القبيح ده اللي نزل في الاكسيل في سنه 94 ولما افكر اجيب البلاك لاين عشان تحكم الطاره ابقي بعذب نفسي مش بريح نفسي ده مكان ده وزراير الكهربا بتاعه قدام مكانها غريب في التابلوه مع زرار الانتظار وزرار تحكم المرايات اللي في النص ده في الكونسول ايه ده يارجل دي عربيه من جوه متكعبله عاوز خريطه وواحد فاضي مش واحد بيسوق كل دي عيوب ومش عاوزنا نتكلم
اذا حضرتك عاجباك العربيه ومستريحلها فده من حقك وكلامي لايسئ ولا للعربيه ولا لملاك العربيه لان دي اذواق

بس ده رائئ وانا حر فيه
قديم 19-01-2013, 12:02 PM
amor0777 amor0777 غير متواجد حالياً

amor0777 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abusamr41 مشاهدة المشاركة

الاسعار ولعت شعلل شعلل شعلل ولع ولع ولع
بلاش تعليقات مستفزه لو سمحت مش عشان انت يعني استلمت قبل زياده الاسعار يبقي ولا همك كده انت لو مكنتش استلمت لحد دلوقتي وكان قالولك هتستلم بالسعر الجديد كان زمان دمك محروق دلوقتي زي اي حد حاجز ولسه مستلمش فياريت تراعي ده !!!!
قديم 19-01-2013, 06:23 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amor0777 مشاهدة المشاركة

بلاش تعليقات مستفزه لو سمحت مش عشان انت يعني استلمت قبل زياده الاسعار يبقي ولا همك كده انت لو مكنتش استلمت لحد دلوقتي وكان قالولك هتستلم بالسعر الجديد كان زمان دمك محروق دلوقتي زي اي حد حاجز ولسه مستلمش فياريت تراعي ده !!!!
ياباشا انا ولا بستفز حد ولا اى حاجه وانا حاسس بيكم وانا اللى اتكلمت عن الاسعار الجديده بس السبب ف الدولار ده لاسف احنا المصريين انا بشتغل ف مكان بشوف الناس ازاى متلهفه اوى انها تشترى الدولار باى تمن وده اللى مخلى سعره كل يوم ف السما وده محزنى جدا وده بالتالى اللى خلى كل حاجه تغلى واولهم العربيات انا الحمد لله استلمت عربيتى بالسعر القديم وبقول الحمد لله ومقدرش استفز حد لاننا كلنا هنا اخوات وربنا ييسر الحال والدنيا تتعدل وكل اللى بقوله ان كل العربيات زادت مش اللوجان بس
قديم 19-01-2013, 06:24 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

طبعا انا معاك ان كل العربيات ذادت بطريقه غريبه
انا معايا النترا شاريها من سنه وشهرين تقريبا كانت اول فئه اوتوماتيك وكيل ساعتها ب 128000 جنيه النهارده غبور بيقولي بقت ب 149500 طبعا قمه الافتراء لما توصل الهاي لاين ل 171000 جنيه طبعا في الاخر اسمها هيونداي
انما حكايه اننا نبقي موضوةعيين ومنتكلمش عن العربيه ليه منتكلمش ونقول انك رايح تجيب عربيه ب 82000 جنيه وانزل افتح الشنطه والتنك من بره يارجل ده العربيات دلوقتي بتفتح الشنطه بالريموت ومن الداخل ومن الخارج واعمل زرارين زجاج كهربا خلفي ورا بالمنظر القبيح ده اللي نزل في الاكسيل في سنه 94 ولما افكر اجيب البلاك لاين عشان تحكم الطاره ابقي بعذب نفسي مش بريح نفسي ده مكان ده وزراير الكهربا بتاعه قدام مكانها غريب في التابلوه مع زرار الانتظار وزرار تحكم المرايات اللي في النص ده في الكونسول ايه ده يارجل دي عربيه من جوه متكعبله عاوز خريطه وواحد فاضي مش واحد بيسوق كل دي عيوب ومش عاوزنا نتكلم
اذا حضرتك عاجباك العربيه ومستريحلها فده من حقك وكلامي لايسئ ولا للعربيه ولا لملاك العربيه لان دي اذواق

بس ده رائئ وانا حر فيه
كل واحد له رايه وهوه حر فيه