العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 06-09-2012, 01:41 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عملت صيــــــــــانة 10000 ( عشرة ألاف كــــــــــيــــــــــــل و ) فى المقطم >>>> وإتصدمــــــــــــــــت ! !! ! !! ! !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin مشاهدة المشاركة

انا مش هاضحك على نفسي وعليك واقولك ان شركة الامل وكيل ناجح (( بس مش بطال ))

-----------------------------------------------------------------
اسعار الصيانات اللي انا عملتها :
صيانة 1000: 145 جنيه
صيانة 5.000 : 215 جنيه
صيانة 10.000 : 215 جنيه
صيانة 15.000 : 230 جنيه
المصنعيات في جميع الصيانات المذكورة : 50 جنيه
الزيت المستخدم : Mobile Super XHP 3000

------------------------------------------------------------------
أسعار قطع الغيار ( من التوكيل ) :

دا كلام جميل جدا ومنطقي واحييك علي صراحتك دي

يعني انت بتدفع 575 ج بعد ما تكون مشيت بالعربية 10000 كيلو وانا بدفع 470ج وانت بتدفع 805ج بعد 15000 وانا برضة بدفع 470ج بعد ال 15000 يبقي بصراحة ومنطقية مين الاوفر ومين اللي بيتسرق

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 07-09-2012, 11:48 AM
الصورة الرمزية ayman1204
ayman1204 ayman1204 غير متواجد حالياً
من انا؟: Mr Lonely
التخصص العملى: General Manager at TVEgy.CoM
هواياتي: ركوب لولو , مونتاج الفديو

ayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to behold
افتراضي رد: عملت صيــــــــــانة 10000 ( عشرة ألاف كــــــــــيــــــــــــل و ) فى المقطم >>>> وإتصدمــــــــــــــــت ! !! ! !! ! !

لا فعلا دا سعر الصيانة
وسعر صيانة العشرين الف حوالى 800 جنية غير مثلا لو هتغير تيل فرامل وكدة هتعدى الالف
قديم 07-09-2012, 06:10 PM
blade2011 blade2011 غير متواجد حالياً

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa.peace مشاهدة المشاركة

يا باشا دا الطبيعى هو فى صيانة 10000 فى الدنيا ب 145 جنية حضرتك طيب اوى هو الرنج بتاعها فى حدود من 400 الى 700 ودا طبيعى
لا مش طبيعى ولا حاجة انا عامل صيانة العشر الاف للانوس 2012 فى منصور شيفرولية ب 300 جنية وزيت شيل لكن 500 بصراحة كتير اوى اوى دة غير ان هما رجلشوا الفرامل وخدلى هوا بتاعها وكشف على العربية بالكومبيوتر يعنى انا شايف ان عيب اللوجان سعر قطع الغيار والصيانة المبالغ فيها اوى
قديم 08-09-2012, 02:36 AM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

دا كلام جميل جدا ومنطقي واحييك علي صراحتك دي

يعني انت بتدفع 575 ج بعد ما تكون مشيت بالعربية 10000 كيلو وانا بدفع 470ج وانت بتدفع 805ج بعد 15000 وانا برضة بدفع 470ج بعد ال 15000 يبقي بصراحة ومنطقية مين الاوفر ومين اللي بيتسرق
يعني الصياتة في الرينو كل 10.000 ولا 5.000

My Car BYD F3
قديم 08-09-2012, 07:53 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

يعني الصياتة في الرينو كل 10.000 ولا 5.000
لا الصيانة في الرينو كل 10 الاف كيلو

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn