العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > كروز

كروز chevy gold logo

قديم 10-07-2010, 12:59 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لأصحاب الخبرة ... شيفروليه كروز ولا ... لانسر شارك

انا اسف والله يا هيثم باشا ع التأخير بس انا لسة راجع من شرم انهاردة
بالنسبة للمقارنة فانت بتكلم ع الشارك وانا متأكد من كل كلمة بقولها لانها معانا وكنت بتكلم بردة ع الكروز لكن مش بحرية لانها مش معايا انا كان كلامى على سمع من الاخرين وبقتبس التشابة الى بينها وبين اللاسيتا الى معايا
وانا محبتش انى ادخل اللاسيتا فى الموضوع لان مدخلتهاش فى حسابك فمرضتش اشوة تفكيرك
لكن طبعا لو انت شايف انك مش محتاج للتوكيل فطبعا لاسيتا هتبقى هى التوب فى المقارنة بين اى عربية معاها فى الفئة دى واى معلومات محتاجها ع اللاسيتا من الالف للياء انا فى الخدمة
وانا اسف مرة تانية انى اتأخرت عليك فى الرد

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 10-07-2010, 01:00 AM
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

وبالنسبة للتوكيل فحضرتك متقلقش انا فى الاول بس قلقت بس البركة فى رجالة مصر موتورز
مش هتحتاج حتى انك تسمع كلمة توكيل

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 10-07-2010, 05:24 AM
haythamon haythamon غير متواجد حالياً

haythamon is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HaMaDa-ToUBaR مشاهدة المشاركة

انا اسف والله يا هيثم باشا ع التأخير بس انا لسة راجع من شرم انهاردة
يا سيدي ولا يهمك و حمد الله على السلامة....
لكن طبعا لو انت شايف انك مش محتاج للتوكيل فطبعا لاسيتا هتبقى هى التوب فى المقارنة بين اى عربية معاها فى الفئة دى واى معلومات محتاجها ع اللاسيتا من الالف للياء انا فى الخدمة
ما شي يا سيدي ...انا طماع حبتين...قول كل حاجة تعرفها عن اللاسيتي...لأن حسب معلوماتي البسيطة...انها و الكروز من ام واحدة...اخوات يعني...مع فارق في بعض المواصفات لحساب اللاسيتي...و اهم حاجة عايز اعرفها...هل قطع غيارها هي و الكروز واحده و لا فيه اختلاف في حاجات...؟؟؟...و اسعارها ايه؟؟؟ و فيها كام فئة؟؟؟....معلش بقى...الغرقان بيتعلق بقشة...
وانا اسف مرة تانية انى اتأخرت عليك فى الرد
و لايهمك ...المهم انك تكون انبسط في شرم...
الرد في الاقتباس
قديم 10-07-2010, 03:49 PM

تسلم يا ذوق
هو طبعا الاتنين من العملاق جنرال موتورز يعنى البادى واحد واحد بالضبط مش هيبقى فى فرق فى اى حاجة بالنسبة لقطع الغيار الخارجية .. بس ما حضرتك عارف بردة الكروز الى بتنزل مصر عن طريق التوكيل مفيش منها ولا فتحة سقف ولا الجنوط 17 فالحاجتين دول مش هتعرف تجيبهم من التوكيل لو لقدر الله حصل حاجة بالنسبة للمكنة والعفشة فهمى بالكامل مكنة وعفشة اوبل استرا 2009 يعنى معظم قطع غيارها هتلاقاها موجودة فى التوكيل لو حبيت تشتريلها حاجة بردة ما عدا الفلتر اما بالنسبة للاوبشن الى فى العربية وشاشة العرض والدى فى دى والكلام دة فكل دة متوفر بس فين بقى هقولك ....... كل الحجات الى مش هتبقى متوفر فى التوكيل متوفر فى مكان واحد وهو بلال كار فى بورسعيد راجل محترم والى انت عاوزة للعربية هو هيجيبهولك هو بيسافر كوريا كل اربع شهور بالضبط فكل حاجتها عندة يعنى اخر حاجة انا كنت بدور ع الفلتر بتاعها وكدة ولما روحتلة كنت بجيب عربية تانىة فبحكيلة قالى مقولتليش وكدة وفى ظرف اسبوع جابلى كرتونة فلاتر والفلتر بتاعها ب 55 جنية وكان عندى الفريم النيكل بتاع الكشاف الى ورا انكسر جابهولى بردة وقالى اى مسمار فى العربية تحتاجة انا اجبهولك
بالنسبة لصيانة العربية موجودة فى الشركة الالمانية فى بورسعيد
بالنسبة للفئات والاسعار فانا معرفش فئاتها بس هى فئاتها زى الاوبل كدة يعنى cdx وهكذا
ودى اعلى حاجة فيها وسعرها انا جبت واحدة موديل 2009 كان سعرها 151 الف وجبت بعديها 2010 الوحيدة الى كانت موجودة ولونها اسود ميتلك واى عربية تانية اسود سادة بردة نفس المواصفات وكل حاجة كان سعرها 160 الف واخر سعر سمعتة فيها 165 الف وعموما انا مسافر بورسعيد قريب فهستفسرلك اكتر عن فئاتها واسعارها
وانت تأمر يا معالى الباشا

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 10-07-2010, 08:24 PM
haythamon haythamon غير متواجد حالياً

haythamon is on a distinguished road

تمام يا عم حمادة...بس هو فيه حاجتين...
الأولي...ان تقريبا كل حاجتها مش موجودة غير في بورسعيد...وطبعا ده مشكلة بالنسبة ليا...
ثانيا ...و ده الاهم...ان سعرها عالي قوي...يعني 165 او حتى 150 ... دا سعر مبالغ فيه جدا...لان بمنتهى البساطة ممكن ازود على 165 دول 20 كمان و اجيب الماني...فموضوع السعر دا خالاني اصرف نظر عنها ...
خالينا في الكروز ...
بجانب ان انا بسافر كتير برة مصر...و العربية هتكون مركونة مدة...

على العموم شكرا على مجهودك معايا...و انك ما قصرت...

الكلمات الدليلية
كروز