العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 10-03-2010, 01:56 AM
مودى بودى مودى بودى غير متواجد حالياً

مودى بودى will become famous soon enough
افتراضي رد: سواقه عربيه اللادا 2107

ياجماعة العربية ولله الحمد كويسة
وخصوصا للى مجربنها بيحسوا بعشرة وحنين ليها
كفاية انها مستحملة مطبات مصر ولا داعى للتعليق على المطبات بتاعة مصر
ولا حفر مصر
ولا سواقين التاكسى بتوع مصر
ولا عربيات الكارو اللى فى مصر
انت بتتكلم عن بلدوز بيتعامل مع عوامل تعرية تنحت صخر ptmnlo123per181
والعربية مستحملة
لازم نقول فيها كلمة شكر برضه
صحيح مفيهاش تكييف اهو نفتح الشباك بديل التكييف والهوا طبيعى
صحيح مفيهاش باور بس ممكن يتركبلها بس ملوش لزمة
صحيح مفيهاش فرامل abs بس مش مشكلة الشوارع توقفك لوحدها
صحيح مفيهاش زجاج كهرباء بس مش مشكلة نركبلها مكنتين كده لزوم الشياكة

ياجماعة العربية دى بتاعة كلو اى حاجة ممكن تعملها ptmnlo123per1 12
قديم 17-03-2010, 06:18 AM
daliaali2003 daliaali2003 غير متواجد حالياً

daliaali2003 has a spectacular aura aboutdaliaali2003 has a spectacular aura about
رد: سواقه عربيه اللادا 2107

بصراحة ربنا
اللى عايز السيارة اللى بتتحمل كل شئ .... سفر ..... مطبات ..... صدمات .....
هى اللادا 2017
كانت معاى لادا 2017 بصراحة ربنا ماشلتش منها هم ابدا كانت مطيعة ومكنتش بصرف عليها غير انى احط بنزين وكل فترة اشوف الميه بتاعة الراديتير والزيت ...... سنتين على هذا الحال ..... مطبات .... سفر.... ما حسيتش ف يوم منها بتعب .... الله يذكرها بخير ... بس الشئ الوحيد اللى كان تاعبنى الدركسيون تقيل شوية .... ودا سبب انى بعتها.....
ولقيت عربية موديل شكلها شيك جدا وباور ... ومش حقول على اسمها علشان ماحدش يقول انى متحامله على العربية دى .... المهم بعت اللادا واشتريت العربية الشياكة دى
ومن ساعتها ...... مصاريف ..... مصاريف ...... سواء ف البنزين ... سواء ف قطع الغيار ... سواء ف اجرة الميكانيكية ...... سواء ف كثرة الاعطال المعقدة .....ptmnlo123per111. طبعا ندمت كتير على انى بعت اقوى وافضل سيارة ركبتها ف حياتى واشتريت المظاهر ...... وحاليا بعد ما عرفت انه ممكن يتركبلها باور .... بفكر ابيع اللى معاى واشترى لادا واركبلها باور وتكييف وارجع اريح دماغى من العناء الاسبوعى المتكرر ......
وفيه مثل ف مصر عندنا يقول "اللى ما يرضاش بالكف ياخد بالشومة "
ptmnlo123per1106

التعديل الأخير تم بواسطة daliaali2003 ; 17-03-2010 الساعة 06:24 AM سبب آخر: خطا كلمة
قديم 17-03-2010, 02:22 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

انا حصل ليا موقف سخيف جدا معاها كنت شارى عربية جديدة لانوس وخايف عليها احسن حد يحك الاكصدامات وانا نازل بعد ما ركنت العربية لقيت سيدة محترمة داخل لادا بيضا عايزة تركن امامى طبعا عملت اكتر من محاوله وانا واقف زى السايس بديها اشارات ورا قدام الخ لانى بصراحة خايف على عربيتى المهم الست اتبرجت غير الدركسيون كان مبهدل الدنيا معاها المهم بكل ذوق سالتنى ان كنت ممكن اركنها وعلى الفور استلمت مقعد وعجله القيادة وياريتنى ما استلمتها كان موقف محرج جدا لية لانى طول عمرى بسوق باور يعنى بصبع ايدى الصغير بركن المهم كان موقف محرج اول مرة اسوق عربية لادا واعرف ان الدركسيون كدة اول ما لسة جاى المسة فجئت بالطامة الكبرى وفعلا حقيقى بقيت مش عارف احركة ولما حاولت حسيت انى بلعب حديد او ضغط وبصراحة اتكسفت ووشى احمر وعرقت وحسيت انى جالى شد قلبى وازمة قلبية من تقل الدركسيون بصراحة تغور العربية بالطريقة دى لان العربية اتخلقت علشان تريح الانسان مش تجهدة اعتقد ان سواقة الدبابة اسهل الله يكون فى عون اصحاب اللادا واللى راكبين اللادا كفاية صوت قفله الباب حديد كان مفيش كوتش ولاه لو قاعد فى بيت دور اول او تانى وحد شغل لادا تحت البيت بيسخن الصبح تحس برجة وصوت خلخله كان البيت بيتحرك انا بحب شويا اللادا نيفا واللاداء بتاعة زمان ام اربع عيون على كل الاحوال هى محبوبة جدا فى اسكندرية
اسف على الاطاله ودمتم بود كن يقظا .... تصل سالما ان شاء الله تعالى
قديم 20-03-2010, 05:44 AM
waelfarid waelfarid غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا

waelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to behold

انسب عربية لشوارع مصر وسلوكيات الناس يعني بتستحمل قعدة الشباب عليها علي الناصية باليل او بالنهار كانها دكة مرمية في الشارع بس طبعا بتحتاج مراعية لعفشتها الامامية وتعود واحسن من الجيمنازيوم تربي عضلات صحيح ويتعملك الف حساب وانت ماشي وسط العربيات الورق التانية عيبها الدبرياج محتاج عضلات والدريكسيون تقيل بس احسن من بهدلة المواصلات نعمة من عند ربنا ربنا يبارك للجميع
قديم 08-04-2010, 11:50 AM
hoba_m hoba_m غير متواجد حالياً

hoba_m is on a distinguished road

جديد ولسه بتعلم اسوق اللادا 2107 مو2006 وخت العيلة معايا وخدت مطبين حلوين بس عشان جديد فى السواقة ومعرفش حصل ايه ومش فاهم الحكة الجامدة تحت عملت ايه فى العربية ومش فاهم والحمد لله اى مش فاهم اغير زيت امتى فين اصلا النقصات والعفشة والبيض