العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 27-07-2010, 10:00 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انت بتحب عربيتك؟

والله يا بدر باشا ده بجد, وزمانه قاعد بيتسلق فى الشمس علشان أنا مش مشغله التكييف

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 01-08-2010, 02:22 AM
rahoma80 rahoma80 غير متواجد حالياً

rahoma80 is on a distinguished road

ياااااااااااااااااااااه خلتوني اعيط
بجد مش تريقه افتكرت عربيتي 127 و كانت اول عربيه و انا اول حد ساقها و وكانت كل اسبوعين تلاته عايزه زياره يا ميكانيكي يا كهربائي يا عفشجي يا راداتير يا سمكري وقررت ابيعها من زهقي..مع انها شالتني كتير ورحت بيها كل حته في اسكندريه و الساحل كمان والشغل والسوق و المشاوير و هي اللي اتدربت بيها على السواقه بجد في الشارع وذكريات بقى ايه كتييييير.. يوم البيع ده عيطت اول ما اتفقنا حسيت كانها بني ادم و انا اتخليت عنه مع انه كان خادمني باقصى استطاعته وانا رميته من غير ما اشوره و لا استاذنه و واقفه كده غلبانه لا حول ليها و لا قوة لا قادره تقول آه و لا لأ
و الله حسيت انها زعلانه و كأنها عايزه تعاتبني و مش قادره مخنوقه
وبعد ما بعتها عرفت قمتها اكتر و اكتر لقيت اللي انا كنت باصرفه عليها في سنه ممكن اصرفه على الجديده في طلعه واحده ويمكن اكتر كانت اقتصاديه و موفره في البنزين و قطع غيار ممكن تبقى عند البقال و رخيصه و سهله على اي صنايعي
لكن البتاعه الجديده ديه غاليه و مستهلكه للبنزين ما ينفعش معاها بنزين 80 و الكلام ده كله الغالي الغالي و قطع غيار غاليه و الشغل في التوكيل و ممكن ما تلاقيش قطعة الغيار و تعقد تستناها ولما تعمل عملتها ما تعرفش تمشي حالك زي الحلوه الغاليه التانيه لحين ميسرة
حاسه اني زي ما اكون واحد ساب مراته الاصيله الجدعه حمالة الأسيه و راح اتجوز واحده جديده تفرحه بشبابه وهي طلباتها نار و مصاريفها توجع و بتدلع عليه دلع مرئ
ياااااااااه ربنا يبارك للي اخدها بس هي و حشتني
ما الحب الا للحبيب الأولٍ

التعديل الأخير تم بواسطة rahoma80 ; 01-08-2010 الساعة 02:25 AM سبب آخر: اضافه
قديم 01-08-2010, 02:41 AM
الصورة الرمزية koky_90
koky_90 koky_90 غير متواجد حالياً
من انا؟: لاتحسب البسمه على وجهى فرحا فاالطير يرقص مذبوحا من شده الالم
التخصص العملى: طالب
هواياتي: car وبس

koky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond repute

في ايااام كتير في البيت
بيقولو هنبيع العربيه

ببقا مش عارف اعمل ايه فبقول في نفسى اى حد هيجى يشترى العربيه
نكتب في العقد ان انا كل اسبوع اروح اشوفها هههههههههههه اه بجد
مش متخيل انها متبقاش قدامى .
وكمان بحس ان العربيه بتعمل معاه حركات جدعنه يعنى مثلا !!!

لمبه البنزين تبقا منوره فتره كبيره وكل متر اقول خلاص العربيه هتقف منى هنا
ومابيحصلش لحد ماتوصلى البيت ..

ممكن كمان اكون في مشوار وارجع اول ماا اركن انزل ابص على الكويتش الاقيه نايم او مخروم وانا ماشى يكون ساليم ..كده يعنى
بس في جانب سالبى كبير
في موضوع حب السياره الخاصه ده
الى هو ايه (مش معنى انك بتحب عربيتك يبقا عربيتك ده احسن عربيه على وجه الارض )

والمشاكل بتاعت المقارنات بتيجى من هنا ان كل واحد بيحب عربيته
يعنى بلدى القرد في عين امه غزال
وهو ده الجانب السلبى بس

وشكرا ليك ياباشا على الموضوع هائل وعاطفى كمان

التعديل الأخير تم بواسطة koky_90 ; 01-08-2010 الساعة 02:49 AM
قديم 01-08-2010, 09:37 AM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

الموضوع و باختصار طالما الواحد ليه في العربيات يبقي هيكون علاقة بينه و بين عربيته
يعني انا كنت بعتني و بهتم بكل العربيات اللي كانت معايا هما و عربيات العيلة كمان
و ده سواء كنت بحبهم او لا بس اكيد طبعا العربيات اللي بحبها نصيبها من الاعتناء بيكون اعلي و بيسيبوا اثر اكبرفي الواحد لما بيتم الاستغناء عنهم

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven