العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > BMW

BMW رغم ما تعرضت له الشركة من ازمات كثيره اخرها ازمة شرائها لروفر الانجليزية الا انها مازالت تؤكد على ريادتها فلسلفتها الخاصة فى سيارتها التى تجمع بين الجمال متعة الاداء اشترت حقوق رولز رويس الانجليزية بالاضافة الى مينى ومن اشهر سيارتها BMW X5 X3 M6 M5 7 series - 5 series - 3 series

قديم 05-05-2012, 01:56 PM
Stolzer Aegypter Stolzer Aegypter غير متواجد حالياً

Stolzer Aegypter is on a distinguished road
افتراضي رد: BMW 318i // 2001,ولا اوكتافيا A5 // 2007

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

لو حالتها انت ضامنها فعلاً تبقى افضل طبعاً من الاوكتافيا بس خد بالك برضو ان (124 الف كم ) ديه عايزة مصاريف عاجلة واجله برضو علشان تحافظ عليها وتأنيها بجد
لان ان فيه حاجات بتجيب عمرها الافتراضى بعد المية ( سيور وفلاتر وجونات واويلسيلات ومكونات عفشه وكاوتش وخلافة )

واكاد اجزم ان فى خلال سنتين هتحتاج تصرف عليها من 5 الى 15 الف صيانات بس + بالسعر اللى انت هتشترى بيه ده = لو حبيت تبعيها بعد السنتين دول هتخسر فيها

فيا تاخدها منه من غير مصروف خالص وده بعد الكشف عند ميكانيكى متخصص او مركز خدمة او حتى التوكيل

يا تنزل فى سعرها شوية

يا متفكرش تبيعها قريب ( اقل من سنتين ) علشان هتخسر فيها

وربنا ما يجيب خسارة لحد

كلام حضرتك مظبوط .. مافيش عربيه مستعمله حتى لو كانت كسر الزيرو مش محتاجه مصاريف حتى بعد فتره.. القصه ان صاحبى مكنش ناوى يبيع اساسا انا اللى طلعت فى دماغه الفكره بتاعت البيع دى هوه كان بيفكر معايا بصوت عالى ان العربيه بتاعته مش نقصاها اى حاجه غير فاتحت السقف انا قولتله ايه المشكله اخد انا منك دى وانت تجيب الهاى لاين بتاعتها مودليات بعد 2002 واكيد هتلافى حاله كويسه برضه فعجبته الفكره خصوصا انه معاه عربيه تانيه بتاعت الجماعه ممكن يقضى بيها لحد مايوقع قدامه حاجه نضيفه.. الخلاصه هوه كان اتكلم فى 110000 الف بس انا طبعا هحاول اكسر معاه شويه بقى بحكم الصداقه والعشره.
انا لوخلصت فى العربيه دى طبعا مش هافكر فى البيع قبل 3 او 4 سنين وربنا مايجش خساره للجميع ان شاء الله
قديم 05-05-2012, 02:12 PM
الصورة الرمزية semmsem
semmsem semmsem غير متواجد حالياً

semmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of light

بالتوفيق يا باشا
بس من الواضح ان حضرتك مقتنع تماما بالـ bmw
وانا مقتنع زيك برضه توكل على الله

لا تأسفـنّ على غـدر الزمان لطالما....رقصـت على جثث الأسود كلاب

لاتحسبن برقصها تعلو على أسيادها.....تبقى الأسود أسود وتبقى الكلاب كلاب
قديم 05-05-2012, 03:04 PM
Stolzer Aegypter Stolzer Aegypter غير متواجد حالياً

Stolzer Aegypter is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة semmsem مشاهدة المشاركة

بالتوفيق يا باشا
بس من الواضح ان حضرتك مقتنع تماما بالـ bmw
وانا مقتنع زيك برضه توكل على الله
على المشاركه... انا كنت مقتنع بنسبة 70% دلوقتى الاقتناع زاد بقى 95% بدليل انى لما عملت الموضوع كتبته فى منتدى البى ام دابليو مش منتدى السكودا.
ربنا يجيب اللى فيه الخير ان شاء الله... تحياتى
قديم 05-05-2012, 03:31 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of

أنا ارشحلك البي ام طبعا ومعتقدش اني موضوع المصاريف ده هيبقي مشكله ثم انت زي ما بتقول اني صاحبك محافظ عربيته فأكيد عاملها صيانة المية ألف ده غير طبعا اني احساس البي ام حاجه تانيه مع العلم اني مش من مشجعين ركوب عربيات قديمه بمبالغ كبيره بس مع البي ام بغير رأيي لاني سوقتها مره وكان احساس تاني لكن لازم تحط في بالك انك هتصرف جامد في قطع الغيار فيما بعد وان شاء الله مادام انت مقتنع بيها كده يبقي مش هتحس بانك مضايق معاها

بالتوفيق

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away