العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 20-02-2012, 02:25 AM
ali farouk ali farouk غير متواجد حالياً

ali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant future
افتراضي رد: خلاص نويت أشترى عربية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amdd مشاهدة المشاركة

وجهة نظر رائعة ومنطقية جدا

بس انا لو مكانك هختار النيسان زيرو بصراحة عربية لا يعلى عليها وحمالة قسية وقطع غيارها بقت متوفرة واسعارها اقل طبعا من اللوجان

الاوبترا فى ناس بتشتكى من استهلاكها للبنزين
أنا ركبت النيسان ومحستش فيها بنعومة الكورى ....يعنى كل مطب أو حتى خشونة الأسفلت ببقى حاسس بيها وتسبب لى ضيق جامد والكنبة اللى ورا فعلا ضيقة جدا...
قديم 20-02-2012, 02:28 AM
ali farouk ali farouk غير متواجد حالياً

ali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيا سيفيا مشاهدة المشاركة

استاذ / ali farouk
بعد التحيه...
بصراحه مبلغ الـ 85 ألف جنيه فى عربيه مستعمله حرام ده رأى انا . وانا رفضت ادفع 75 ألف فى مستعمل وكانت سيراتو 2009 وفضلت انى اشترى عربيه زيرو بالمبلغ اللى كان معايا . وعموما بمبلغ 85 ألف امامك خيارات عديده جدا فى السوق حاليا ( زيرو طبعا ) وبالتوفيق مقدما
مع تحياتى
شكرا لمرورك بس ممكن تقوللى أيه الزيرو اللى ممكن أجيبه فى حدود 85
قديم 20-02-2012, 02:50 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
Post رد: خلاص نويت أشترى عربية

بص يا استاذamdd النيسان صني عربية ممتازة بس في حاجة تعتبر بدائية وتقليدية جدا ومعدتش بتنتج في اي حتة في العالم غير مصر نتكلم في عيوبها العفشة بتاعتها معظمها فيها مشاكل بتتفك بسرعة هي مع واحد قريبي العفشة ضاعت بعد 5000 كيلو ، حاجة كماناستهلاكها للبنزين مش كويس عالي حبتين
بص الصني اللي حضرتك بتتكلم عنها اللي حمالة اسية بجد لحد موديل 2009 كانت تقفيل يباني ده اللي مدي الصني سمعة كويسة وكمان كنتبتها الورنية ضيقة شوية
قديم 20-02-2012, 02:59 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

بص يا استاذ علي الزيرو اللي في 85 مش كتير اوي عندك فيرنا بتبدأ من 69 وعندك لانوس في السبعينات وحضرتك ممكن تدخل علي موقع كونتاكت كار تشوف اسعار الجديد
بس انا مش مرجح الفيرنا عشان للاسف فراملها سيئة وعواملة الامانة فيها سيئة جدا مفهاش اكتر من حزام الامان والانوس مشكلتها ان التقفيل المصري مش كويس اوي ممكن تلاقي فروقات في التابلوه او ممكن االعفشة متكونش كويسة اوي ،
طبعا انا وانا بتكلم مجيبتش سيرة العربيات الصيني نصيحة لحضرتك بلاش تخوض التجربة بتاعت العربيات الصيني لنفس الاسباب الاولانية هتخسر فيها جاااااااامد ،،،، وديما بيكون فيها مشاكل مختلفة عن كل عربية يعني ممكن يطلع حظك الفتيس فيه مشكلة عربية تانية الدينمو ، وعظمهم فيهم مشاكل في العفشة ، فبلاش حضرتك تخوض المغامرة بتاعت العربيات الصيني عشان فلوسك وعشان ميتحرقش دمك
ومبروك علي اي عربية حضرتك تختارها والمهم تكون مستريحلها نفسيا