العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 02-10-2012, 11:34 AM
ayman_kamal ayman_kamal غير متواجد حالياً

ayman_kamal has a spectacular aura aboutayman_kamal has a spectacular aura about
افتراضي رد: اشتريت لوجان رينو 2013 سودا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Smile مشاهدة المشاركة

العربيات بتيجي متلينة من المصنع ,, وممكن تجيب بيها الـRPM اللي إنت عايزه وتشغل التكييف وتعيش حياتك عادي

وإن كنت أنا بصراحة لما جبت اللوجان مزودتش السرعة عن 130 ,, والـRPM مزادش عن 3.5 ومشغلتش التكييف غير بعد فترة ..

بس ده لأن سواقتي الطبيعية كده .. وجبت العربية في الشتاء ومكنتش محتاج التكييف ^_^
ده كلام كتالوج العربية اول الف كيلو ماتزودش عن السرعة 130 و عدد لفات الموتور عن 3 - 3.5 و من غير قرص على الغيار
قديم 02-10-2012, 12:06 PM
Dr.Smile Dr.Smile غير متواجد حالياً

Dr.Smile is just really niceDr.Smile is just really niceDr.Smile is just really niceDr.Smile is just really niceDr.Smile is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman_kamal مشاهدة المشاركة

ده كلام كتالوج العربية اول الف كيلو ماتزودش عن السرعة 130 و عدد لفات الموتور عن 3 - 3.5 و من غير قرص على الغيار
متفق معاك تماماً إن الكلام ده موجود في الكتالوج

بس لاحظ معايا إن الكتالوج بينزل نسخة واحدة في كل الدول ,, والفكرة إن خط إنتاج المغرب الموتور فيه بيتم تليينه ,, علشان كده تقدر تعمل اللي إنت عايزه ..

وخد عندك مثال تاني ضغط الإطارات ,, هتلاقيه في الكتالوج مكتوب حاجة .. والتوكيل بينصح بحاجة تانية خااااااالص علشان ده اللي يناسب الشوارع المصرية

والاختلاف لا يفسد للود قضية ..

والأضمن إن الناس تاخد برأيك .. حفاظاً على العربية ,, وبعد كده عيش حياتك فيها ^_^

بس أنا كتبت الكلام اللي سألت فيه التوكيل أكثر من مرة ,, وكان الرد موحد من الجميع

دمتمـ بودّ ^_^

قديم 02-10-2012, 01:19 PM
Mohammed Hamada Mohammed Hamada غير متواجد حالياً
من انا؟: انا اللى ضاع من عمرى سنين
التخصص العملى: CSR@LinkDotNet
هواياتي: السيارات

Mohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud of

ألف مبروك ع العربية و ربنا يحفظهالك من كل سوء
متابع أى موضوع للوجان حبيبتى

تذكر دائما أن
الليل هو بداية النهار
والشتاء هو بداية الصيف
والألم هو بداية الراحة
والتحديات هى بداية الخير
والتفاؤل بالخير هو بداية القوة الذاتية
قديم 03-10-2012, 11:50 PM
a_a_3antar a_a_3antar غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مدير تنفيذي في مصنع قوالب
هواياتي: الجيمز و السواقه و السفر

a_a_3antar will become famous soon enougha_a_3antar will become famous soon enough

مبروك يا باشا و ربنا يبارك فيها ويحميها من العين. احب اسال سعادتك جبتها من فين و بكام علشان انا مش لاقي فرده كاوتش لوجان بقالي شهرين وعايز اجيب مش لاقي غير الأوتوماتيك وبصراحه احبوش فياريت تبلغنا لقيتها فين و اخبار مشكله العزل من عند الرجلين و الكاسيت فيه بلوتوث ولا لأ و ميت مليون مبروك يا باشا وربنا يكفيك شرها و يديك خيرها
قديم 04-10-2012, 02:06 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

اسكندريه مليانه يباشا
المصريه والطارق

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي