العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 06-09-2012, 08:27 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استشارة في شراء لانسر 93

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf09 مشاهدة المشاركة

انا لسه شارى واحده نفس المواصفات اللى قلت عليها ده و لونها احمر, انا حاسس ان هى العربيه ده اللى كانت معروضه عليك
طب هيا كويسة لا ايه ؟؟

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 07-09-2012, 12:15 AM
osama-am osama-am غير متواجد حالياً

osama-am is a name known to allosama-am is a name known to allosama-am is a name known to allosama-am is a name known to allosama-am is a name known to allosama-am is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م/ سامح مشاهدة المشاركة

يعني راي حضرتك ابعد عن لانسر بطة عموما وايه رايك في بيجو 405 موديل 95 وايه الاقتراحات في حالة زيادة المبلغ 5000 ولو اني الموضوع ده هيخليني استني شوية بس احب اعرف يمكن ربك يرزق ومحدش عارف الخير فين مع العلم انها اول عربية ولسة مش بعرف اسوق.
لو زودت يبقى معاك 40000 يجيبو لانوس 1999-2000 سعراعادة البيع كويس وكمان قطع غيار فى كل حته ورخيصه ... البطه قديمه وصعب تلاقى حالة كويسه و 405 برضه جميلة بشرط الحالة تكون متميزه ......... بالتوفيق ان شاء الله
قديم 07-09-2012, 07:05 PM
ashraf09 ashraf09 غير متواجد حالياً

ashraf09 will become famous soon enough

لسه محتاااس فى حاجات كتييير ادعيلى بس لما رفعتها الراجل قالى كان فيها صدمه قدام و مغيره شنب و صدر و كذا حاجه مش فاهمها كويس لان كان صاحبها اتفاجى هو كمان بالكلام ده لانه كان شاريها من واحد برده بس الراجل فى الاخر قال حاله العربيه عموما جيده و قالى متتوقعش انك هتركب عربيه مستعمله من 93 و متلمستش يبقى فى حاجه غلط !!! , فلازم تشترى و انت عارف الحاله بالظبط اللى شارى عليها بس , و ادينى لسه دايخ فى حاجات كتيير عايز اعملها و ربنا يا رب يدينى خيرها و يكفينى شرها .

نصيحه منى عن تجربه "اهم عامل و اهم حاجه و انت بتشترى العربيه انك تكون مرتاحلها نفسيا كانك هتتجوز بالظبط !! انا بتكلم بجد مش بهزر والله" (طبعا بعد ما تكون خدت بالاسباب و رفعتها او وديتها التوكيل و كشفقت عليها عموما) ..... ببساطه انا كنت بدور على عربيه موديل يكون فوق ال 2000 و مواصفات معينه و كنت مركز ااوووى على بيجو 206 و اعدت تقريبا شهرين او تلاته بدور و اروح اشوف عربيات 206 و سوق السيارات و كنت فعلا هشترى خلاص واحده و اتفقت مع صاحبها و فاصلنا و و و و و و فى الاخر انا مكنتش مرتاح اووى عشان تفاصيل صغيره لاتنى مش مستريح نفسيا والله و كلمت الراجل لقيته بيقولى انا كمان بفكر اسيبها معايا كام سنه مش هبيع دلوقتى و قصه الانسر اترميت قدامى اعلنها فى يوم بالصدفه كان مرفوع بقاله خمس ساعات خلصت تانى يوم من غير ما احس والله زى ما بقلك !! "مع العلم انى مكنش فى دماااااااغى خااااااالص الانسر ولا اى عربيه تحت ال 2000 ! " تحياتى و اسف على الاطاله
قديم 07-09-2012, 11:46 PM
الصورة الرمزية رامي ناجي
رامي ناجي رامي ناجي غير متواجد حالياً
من انا؟: لا تقلق من تدابير البشر فأقصي ما يستطيعون فعلة معك هو تنفيذ إرادة الله
التخصص العملى: باحث قانوني
هواياتي: البحث الجنائي عن الادلة والبراهين

رامي ناجي will become famous soon enoughرامي ناجي will become famous soon enough

العربية دية اخرها 25 الف المفروض علي المكنة والي هي مشيتة تتكهن لانك من الاخر هتصرف عليها عفشة ودية لوحدها مشوارها طويل وتكاليفها حوالي 4 الاف ج وبعد كدة هتلاقي المكنة خفيفية يعني الماتور كفأتة مش هي خالص ومش بتسحب معاك تصرفلك عمرة حوالي 1500ج غير المصنعية 400ج يعني تجيب مكنة بحوالي 4 الاف ج احسن تبقي لو وقفت عليك ب25الف تحط 8 عليهم مصاريف تبقي 34 وكدة جبرت وربنا يباركلك فيها وانزل سوق الجمعة هتلاقي حجات ماشية من 160الي 180 واسعار حنينة وفصال وشغل فنادق اي خدمة يا صديقي
قديم 08-09-2012, 12:38 AM
adamlion adamlion غير متواجد حالياً

adamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to behold

ابعد عنها اولا-لان كم العربيه عالى 300الف كم عالى
ثانيا السعر مرتفع جدا.ممكن تشترى هيونداى اكسيل 1500 سى سى كامله مانيوال او اتوماتيك
باقل من السعر ده
ممكن تشترى لانوس 1997 بسعر ابتداء من 37 الف .
بلااش البيجو 405 لان قطع غيارها غاليه.
تحياتى ادم