العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 09-05-2012, 08:47 AM
mostafa.ghobara mostafa.ghobara غير متواجد حالياً

mostafa.ghobara will become famous soon enough
افتراضي رد: نظره اولى على عيوب اللوجان الاوتوماتيك

وبعد كده احترم نفسك عشان ان اللى مغلطش فيك وهو خساره اصلا ان الواحد دخل وشارك معاك اصلا
قديم 09-05-2012, 06:27 PM
الصورة الرمزية لوجان 2012
لوجان 2012 لوجان 2012 غير متواجد حالياً

لوجان 2012 will become famous soon enough

يا باشا العربيات دي معموله للزي حالتنا . دول مسمينا العالم التالت يعني انا اسف في التعبير ( عبيد ) يعني اي حاجة يفرحو بيها وخلاص .لكن اطلع برة شوف العربيات الفرز الاول مافيهاش شعرة .
الحمد لله علي كل حال

mahless.legend@yahoo.com
قديم 09-05-2012, 09:00 PM
mohamedsalahelden mohamedsalahelden غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف بيع بشركه ادويه
هواياتي: قياده السيارات

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedashraf مشاهدة المشاركة

الشرف ليا ياباشا, إن شاء الله خير, بس سمي بالله كده وجرب. ان شاء الله ربنا يسهل

يعني طالما هو تحديث للسوفت وير مش مجرد إعادة برمجة للقديم يبقى المفروض كل العربيات اللوجان الأوتو يتعملها فى الصيانات الدورية من غير مالواحد يطلب, مش كده؟ لا لما يكون فيه مشكله هوه كده كده فى الصيانات الدوريه بيكشف بالكمبيوتر و لو فيه مشكله بيحلها على طول

طيب أنا دلوقت عندي سؤال, معلش أنا عارف إني مستغلك, بس طالما إنت قديم مع التوكيل يبقى معلش إستحملني ههههه. دلوقت أنا ملاحظتي الوحيده, هي موضوع السخونة من فتحات التكيف
بيتم تركيب عازل والموضوع ده بينتهى تماما
و عايز أجيب كود الكاسيت,
اما تروح تركب العازل خاليهم يكتبهولك فى كتاب الضمان او كتالوج الكاسيت
وحاسس إن الأبواب الخلفية عايزة تتظبط, بتبقى محتاجة إنك تفضل بإيدك مع الباب لحد ميقفل, مش زي الأماميين زقة خيفية وهو بيقفل بفعل وزن الباب, مش عارف هل ليها ضبط ولا وع القت هتضبط لوحدها.
انا عندى نفس الموضوع بالظبط عادى جدا
وانا دلوقت عامل 500 كم فقط ولسه بدري على ال 5000 كم جدااااااااا عشان أنا مشاويري قليله. روح التوكيل على طول

هل أحجز ميعاد وأروح عادي في أي وقت قريب عشان الثلاث حجات دول وممكن كمان موضوع تحديث سوفت وير الجيربوكس لو كان كويس فعلا ولا إيه, وتنصحني بالعامرية ولا سموحة؟ وإنت ركبت العازل إللى حللك مشكلة السخونية دي فين, سموحة ولا العامرية؟؟؟
لا العازل بيتركب فى العامريه مش فى سموحه علشان ده تبع قسم السمكره وسموحه مفهاش

أسف لكتر الأسئلة, وتقبل تحياتي [IMG]file:///C:%5CUsers%5Cmohamed%5CAp pData%5CLocal%5CTemp%5Cms ohtml1%5C01%5Cclip_image0 01.gif[/IMG]
حبيبي انا تحت امرك فى اى شئ
قديم 09-05-2012, 09:02 PM

mohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud ofmohamedsalahelden has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanlaw مشاهدة المشاركة

وحده وحده وأنا متابع موضوع حضرتك والله يكون فى عونك ولكن ارجوك هدى نفسك وكله إن شاء الله هيبقى تمام ,وانا عارف انك منفعل بسبب هذه الأحداث لأنه باين من كتاباتك حسن اخلاقك وادبك ,وانا معاك الظرف مش مستحمل ولكن الجميع من الأخوة الأفاضل بيحولوا ان يهونو الأمر عليك لأن مش شىء بسيط انك تضايق او تكره عربيتك زبأذن الله لها حل ولايضيع حق ورائه مطالب وهذا بيحدث فى احسن عائلات السيارات ههههههههههه والله بتكلم بجد ,يعنى من كام يوم كنت متابع فى منتدى عربى وجدتهم بيتكلموا عن عيوب الجيب الليبرتى وحاجات اخرى والعيوب ايه حاجات ترعب ,فا الكمال لله وحده وكل هذا من صنع البشر وإن شاء الله يكون الحل قريب ويرضيك ويسعدك وهذا بلتأكيد
اشكرك وبارك الله فيك
قديم 09-05-2012, 09:03 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لوجان 2012 مشاهدة المشاركة

يا باشا العربيات دي معموله للزي حالتنا . دول مسمينا العالم التالت يعني انا اسف في التعبير ( عبيد ) يعني اي حاجة يفرحو بيها وخلاص .لكن اطلع برة شوف العربيات الفرز الاول مافيهاش شعرة .
الحمد لله علي كل حال
والله انت راجل محترم وانا اتفق معاك تماما