العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > نادى الاطباء

نادى الاطباء خاص بالموضوعات الطبية التى يضعها المتخصصون خدمة لباقى الاعضاء

قديم 26-05-2009, 10:10 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حادثه في جهاز الاشعه بدار الفؤاد .. بين الاهمال و الفساد

شكرا د. محمد .. وعلى فكره والدتي المرات اللي عملت فيها الرنين قبل كده كانت الاجهزه كلها مقفوله
وكانت بعد كل مره تقولي ده عامل زي القبر ...
وكانو بيلبسوها جاون ... لكن بتقولي ان الجهاز ده صوته اعلا منهم و ان بعد 10 دقايق الصوت بقى مستمر دون انقطاع .. و الصوت بقى مؤذي لودانها ...

ربنا يخليك يا كابو ... و تعتذر على ايه يا راجل .. كفايه انك اول ما شفت الموضوع سألت و اهتميت ... الف شكر ليك يا كابو ...

الحمد لله يا ابونورا .. السكر اتظبط كتير و بقى في معدل معقول (+ - 200 ) وبكره ان شاء الله نروح للدكتور .. و يومين كمان و نفك الغرز ...

الموضوع حاليا تم تصعيده داخليا ( جوه المستشفى ) من خلال احد المساهمين ....و الكلام على لسانه ان فيه عقوبات جامده تمت للمخطئين من العاملين على الجهاز و لأي مقصر في الجهاز الطبي ..
لكن الكلام ده طبعا على عهده الراوي ... و تحقيق داخلي ... انا عايز اصعد الموضوع واحذر الناس ...على الاقل يبقو واخدين بالهم و عارفين ايه هي اجراءات الفحص السليمه ...
ولاد اخواتي نازليت شيتمه في دار الفؤاد على الفيس بووك ... هي حاجه كده زي الحملات المنزليه .. بس مصلحه برضو ...
انا حاليا بجمع كل مواقع الشكاوي الممكنه ... بس مستني لسببين :-
1- والدتي تعمل الفحص الاول
2- المفروض انها حتقابل احد مساهمي المستشفى مع عمل الفحص ... فعايز اشوف نتيجه المقابله دي ايه الاول

مره تانيه الف شكر ليكم .. و اعتذاري عن قله المشاركات

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 26-05-2009, 10:52 AM
alref alref غير متواجد حالياً
من انا؟: Radiomania
التخصص العملى: Radiologist

alref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond reputealref has a reputation beyond repute

ان شاء الله خير يا سامح

نطمن علي الوالدة و نعملها الفحص الجديد (في مكان تاني بقي علشان هي اكيد مش هتدخل هناك تاني)
و اي حاجة تعوزها انا تحت امرك

و بعدين تكمل اجراءاتك براحتك

No
Pain No Gain
Dr. Mohamed El-Refaey
Radiologist

قديم 26-05-2009, 12:21 PM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute

ألف سلامه على ماما ................ معلش متأخره شويه لكن أنا لسه شايف الموضوع حالا وكنت متغيب عن المنتدى لفتره ليست بالقصيره

ألف سلامه مره تانيه
الإهمال مرض فتاك يعاني منه كل الشارع المصري مع إن نفس الناس بتكون في منتهى الإنضباط في المجتمعات الأخرى لكن للأسف المنظومه المصريه التي يعمل بها المواطن المصري تنقل له بدون مايشعر الإهمال والتسيب واللامبالاه عكس المنظومات بدول الخليج مثلا (أنا مش حتكلم عن دول العالم الأول لأن الكلام في الموضوع ده مفروغ منه) النظام وإحترام الإنسان سببان رئيسيان في إنضباط العمل.............

قديم 26-05-2009, 03:14 PM
محمد شهاب محمد شهاب غير متواجد حالياً

محمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond repute

ياراجل مشاركات ايه اللى انت بتعتذر عنها
خليك انت فى حالك ربنا يقوم لنا الوالدة بالف سلامة
انت مش عارف انا زعلان قد ايه
انا يعز عليا قوى اى واحد من اباءنا او امهاتنا يتبهدل فى السن ده

السكر 200 يبقى عالى شوية لكن مافيش قلق منه
يارب تقوم بالسلامة وتبقى تطمئنا عليها