العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 01-02-2009, 03:52 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نوبيرا ولا لانوس ولا فيرنا

على كده ال 132 هي هي ال 131 بس اكبر منها بنمره
بالضبط
و حتي بالاماره كانت برباط هههههههههه

حـازم خـضـر

قديم 02-02-2009, 05:04 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts

خلاص يا جماعه اللى مش عاجبه كلامى يفتى هو وانا قلت رايى فقط وحكايه الهندى دى اول مره اسمع عنها
هى توك توك وعلى فكره يا مان الانوس كورى لموديل 2002 والباقى ما ادرى نوعه او نوع صناعته وانا قصدرى اكبر شويه اكبر حجما ممش اكبر سن واللى ميعجبوش كلامى يا ريت يكون نقضه بناء ومفيد وميكونش نقض بهدف التريقه او السخريه وفى الاول وفى الاخر انا قلت رايى وانا سألت فى موضوع نوبيرا 1500 او 1600 واللى عرفته انها 1500 وانت لو عندك معلومه اكيده تقولها بذوق وتانى مره اللى ميعجبوش كلامى ميردش الا بذوق
قديم 02-02-2009, 07:14 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

الفيفا فيرنا هندى وده مش كلامى انا فيه ناس هنا بتاوع هيونداى ومتابعينا جدا وعلى رأسهم بشمهندس احمد انور ولو كلامى ده غلط انا منتظر منه انه يصححلى المعلومه
النوبيرا 1600 وده عن تأكد تام ومش فتى زى ما حضرتك بتقول لان العربيه دى مغرقه مصر
ولو دخلت على اى موقع وشفت امكانيات النوبيرا فهتلاقى ان المكنه 1600 مش 1500
وانا بقول كده لان العربيه دى مع ابن خالى ومع واحد صاحبى وع تلاته جيرانى وسوقتها كذا مره
فانا عن نفسى مبفتيش ومبقولش كلام غلط واللانوس كورى لغايه 2000 مش بعدها محدش معاه لانوس 2001 وقالى انها كورى كل اللى معاهم العربيات اللانوس بعد موديل 2000 قال انها مصرى ودى حته انا مقدرش احكم فيها اكتر من اللى راكب العربيه موديل 2001 ويقولى دى مصرى

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 02-02-2009, 08:53 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

يا استاذ محمد متزعلش ... احنا بنهزر ... يمكن بس كان هزارنا تقيل لأن اغلبنا اتقابلنا كتير في المشاركات ....
و مش عايز اقولك بندخل شمال في بعض اكتر من كده
ابسط مثال انا عربيتي ماتريكس بيقولولي عليها انها طلعت من كيس شيبسي
وكل ما اقابل مهندس احمد انور نتخانق على الكوري
لكن في النهايه كلنا زملا و بنقدر و تحترم بعض وكل ما بينا الود و الاحترام
ومع الوقت ان شاء الله حتحس انك واحد من اسره مصر موتورز

النوبيرا 2 1600 سي سي اكيد ... لكن النوبيرا 1 كانت 1500 سي سي
لكن مع احترامي لحضرتك مينفعش اقول ان النوبيرا هي هي اللانوس بس اكبر في الصالون
لأن النوبيرا ويل بيز و اللانوس ويل بيز تانيه ... ودي فئه و دي فئه تانيه
فيا ريت حضرتك توضح اذا كنت بتقول رأيك و لا بتقول معلومه .... تفرق كتيييير
لأن اللانوس بتتجمع في مصر ابو الفتوح لحد خط الانتاج ما خلص و بقت بتتجمع تحت اسم شيفروليه
و الفيرنا 1600 مصري ... و الفيفا 1500 هندي ... و النوبيرا 2 مصري ...
واعتقد انه من ساعه الازمه الاسيويه سنه 99 دايو بقت بتتجمع في مصر سواء اللانوس او النوبيرا 2

واعتذر مره تانيه عن نفسي و الزملا ان كنا ضايقناك
و اهلا بيك معانا في مصر موتورز ptmnlo123per122

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &

التعديل الأخير تم بواسطة sam ram ; 02-02-2009 الساعة 09:00 PM
قديم 02-02-2009, 09:10 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اولا لو فيه كلمه ضايقتك يا استاذ محمد احنا اسفين
بس حقولك علي كام حاجه انا متاكد منها
1.اللانوس من 98 و هيا مصري و ابو الفتوح كان بيجمعها و الحجز عليه كان لمده بتصل ل 6 شهور و ب 38 الف انا فاكر كويس
و مافيش اي لانوس دخلت مصر كوري الا عن طريق المنطقه الحره (زي عربيات المعاقين كده)
و العربيات دي بتعرفها انها كوري لو ما فيهاش غماز الاشاره في الرفرف
2.النوبيرا كان فيه منها 1500 فعلا بس النوبيرا 1 و دي برضه مانزلتش توكيل لان التوكيل علي ما بدأ ينزل كان الشكل بتاع النوبيرا 1 اتلغي و نزل النوبيرا 2 للانتقادات الكتير علي شكلها من سنه 98
3.النوبيرا 2 اللي في مصر كلها من التوكيل كلها مصري و 1600 الا برضه اللي جايه من المنطقه الحره و دي برضه كلها 1600 مافيش منها 1500.
4.الفيرنا الفيفا دي هندي و دا اول موديل نزل من الفيرنا بعد الاكسنت علي طول لكن غبور هنا كان بيجمع الاكسنت و لما بدأ ينزل الفيرنا كان الشكل الجديد نزل فجمع الشكل الجديد و حب ينافس نفسه و ياخد قطعه من كعكه السوق كما يسمونها فراح استورد الفيرنا الفيفا بموتور 1500 و الفيرنا التجميع المحلي بموتور 1600.
كل الكلام دا انا واثق منه 100% و لو عاوز نتناقش اوك مافيش مشكله

حـازم خـضـر