العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 17-01-2010, 01:46 PM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute
مقارنه بين موديلات بروتون

الى جميع اعضاء مصر موتورز المحترمين ... ممكن تسعدونى فى المقارنه بين موديلات بروتون
برسونا 1600 مانيوال فول اوبشنز وواجا مانيوال فول اوبشانز هاى لاين من حيث
السعر / الامكانيات / الثبات / المميزات / العيوب / الكماليات / اير باج / abs / ولو فيه صور للعربيتين بس لموديلات اللى موجوده فى مصر ؟؟
ولو حطينا جمبهم الصنى ex مانيوال و النيو اكسنت مانيوال
مين اللى هتكسب ؟؟
عارف انى طولت عليكم

التعديل الأخير تم بواسطة MIDO-SPICY ; 17-01-2010 الساعة 01:53 PM
قديم 17-01-2010, 02:06 PM

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنه بين موديلات بروتون

يا ساتر !!!!ptmnlo123per195
8 شافوا الموضوع ولا واحد رد؟؟؟ptmnlo123per12
ايه يا جماعة وانا مزعل حد فى حاجه؟ptmnlo123per1125
قديم 18-01-2010, 01:20 AM

????????????????
قديم 18-01-2010, 01:44 AM
dr_heshamegypt@yahoo.com dr_heshamegypt@yahoo.com غير متواجد حالياً

dr_heshamegypt@yahoo.com has a spectacular aura aboutdr_heshamegypt@yahoo.com has a spectacular aura aboutdr_heshamegypt@yahoo.com has a spectacular aura about

عربيات جميله بس مقدرش افيدك قوى
بس الى بستريحلها فعلا جين 2 فى كل حاجه وانا سوقتها بس مكنتش بتاعتى بس عن تجربه ملهاش حل

اله الطب عند الاغريق
قديم 18-01-2010, 02:04 AM
الصورة الرمزية solidsnake
solidsnake solidsnake غير متواجد حالياً
من انا؟: علاء الدين المنصورى
التخصص العملى: جيوفيزيقى بشركة خدمات بترول ( بى جى اس )
هواياتي: تنس الطاولة

الموقع: القاهرة ( الحلمية الجديدة ) الجيزة ( حدائق اكتوبر )
solidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to behold

معلش يا اخ ميدو ......
اولا انا سمعت ان النيسان بقت تقفيل مصرى ( ولو ان الماليزى برضه لسه مش خبرة ) فا ياريت تتاكد من موضوع النيسان ده
بالنسبة للنيو اكسنت خدها وانت مغمض ( يا رب اوعدنا ) مضمونة و معروفة و اثبتت كفائتها ( انا عندى فى الشارع بتاعنا 3 عربيات 2 2009 و ال 3 2010 )
بالنسبة للبروتون بيرسونا حلوة وجامدة جدا انا اتفرجت عليها فى عز العرب العيب الوحيد اللى كان بالنسبالى ضيقة جدا من ورا ( يا ساتر يا رب ) , الواجا انا مشفتهاش خالص بصراحة

متزعلش منى لو مستفدتش منى لانى مش بالخبرة اللى تخلينى اقارن عربيات ببعضها
و نصيحة علشان متتخمش فى الصور لو حد حطلك صورة روح اى نعرض و شوف و اسال على اللى انت عايزه
صدقنى الواقع افضل بكتيير من الصورة ( هى الصورة ممكن تقنعك تتفرج ولا لا )

شعبنا قامت قيامته، اى حد يهين كرامته نقل قيمته ونبقى كلنا ايد فى ايد
ام الدنيا بقت ابوها ، واللى يتطاول عليها ، جابه لنفسه و تانى نربيه من جديد