العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 08-09-2010, 01:06 AM
MOHSENTELEB MOHSENTELEB غير متواجد حالياً

MOHSENTELEB is on a distinguished road
افتراضي ايه رايكم في اكسبلوجن 1300

اخواني انا عضو جديد في الموقع ولكن انا مهتم بالسيارات بس للاسف معنديش خبرة كافية
لي واحد صاحبي اوي تاجر سيارات بسوق السيارات مدينة نصر وانا كان نفسي اوي اشتري عربية اكسبلوجين 1300 صاحبي قالي انه ممكن يجبهالي بسعر تجاري في حدود 32 الف جنيه
هل فعلا صحيح ولا دا نصب وكمان ايه هيا مميزات وعيوب العربية دي وكمان التكييف بتاعها عامل ايه هو فعلا ثلاجة ولا لأ
ارجوكي افيدوني ضروري
قديم 08-09-2010, 01:33 AM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future
افتراضي رد: ايه رايكم في اكسبلوجن 1300

شوف يااخى انا معيا من 2008و العربيه ذى الفل سيبك من يقول الصينى وحش من غير ما يجرب اولا العربيه على شاسيه وليس علب كرونه يعنى عزم موفره فى البنزين عاليه عن الارض
ثانيا الموتور متسوبيشى يعنى معروف من امه وابوه
ثالثا عفشه تيريوس وفى موضوع فى قسم الصينى العام عن قطع غيار واسعارها فى التوكيل
وعلى فكره انا عندى مساعد بيدبدب يعنى لسه ما بظش وثمنه فى التوكيل 173 وثمن اليابانى استعمال 150 بتاع التيريوس
بالنسبه للاسعار انا من كام شهر فكرت ابيع ونزلت السوق كام مره الاسعار تتراوح من 47 الى 50 بالنسبه لعربيتى 35000كم والحمد لله من ساعه ما اشترتها ما لم يتم تغير اى شى فيها سوى السرفيس فى التوكيل زيت موبيل 1 حوالى 235 جنيه فلتر زيت 35 بره 20 فلتر هواء 55 فلتر بنزين 50
بالنسبه للعيوب العربيه ديقه شويه يعنى يركب 3 ور مش تخان انا بعمل كده وسعات بركب بنتى وابنى 14و11 سنه فى الشنطه 3 على الكنبه
جميع العربيات الصينى التكيف مش قوى بس مش وحش
بالنسبه لاتزان انا بسافر على سرعه 140 بس ما بعملش غرز اى عربيه عاليه كده حتى الشيروكى
وارجع اقول لك استخير الله اولا ثم اكف على العربيه فى التوكيل عنوانه فى جسر السويس محطه سوق القنال بعد توكيل مرسيدس
بالنسبه لسعر صاحبك انا اول مره اسمعه لااذا العربيه فيها حاجه او عدد الكم كتير
ارجو اكون افتك وكل عام وحضرتك بخير
قديم 08-09-2010, 02:45 AM
الصورة الرمزية ابو جودة

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future

ايه يا نجم انت روحت فين
قديم 08-09-2010, 05:25 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

أظن السعر مش حقيقى اقل بكتيرالا اذا كانت العربية فيها حاجة
قديم 08-09-2010, 10:49 PM
الصورة الرمزية ابو جودة

طبعا يا ابو سلما ثمن العربيه اقل من النصف ليه يعنى