العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 12-01-2013, 07:19 PM
أشرف المصري أشرف المصري غير متواجد حالياً

أشرف المصري is just really niceأشرف المصري is just really niceأشرف المصري is just really niceأشرف المصري is just really nice
افتراضي رد: لوجان 2013 ولا byd f3 2013 ارجو المشاركه .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

انا شايف ان اللوجان افضل
وعلى فكرة العربيات الصيني كويسة مش وحشة المهم ان اللي معاه صيني يحافظ على العربية ويهتم بيها علشان تعيش معاه
واستخير ربنا اولا واخيرا
ومبروك مقدما
مع احترامي لرأي حضرتك بس انا مش مقتنع بعمل جنسية للعربيات
طيب ما الماروتي ياباني تبقى افضل من البي واي دي او التيجو
لان جنسيتها ياباني وجنسيتهم صيني
الصين بها سيارات سيئة فعلا ولكن بها ايضا سيارات اخرى محترمة واثبتت انها افضل من سيارات اخرى منتشره ولها اسم في السوق
ارجوا من كل العقلاء ان يكفوا عن مقولة هذه سيارة صيني وهذه كوري وهذه ياباني ودعونا نزن السيارة بكفائتها واعتماديتها وسعرها والاوبشن الموجود بها .
قديم 13-01-2013, 12:37 AM
عمرو عبد الحميد الجندى عمرو عبد الحميد الجندى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ليسانس اداب

عمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أشرف المصري مشاهدة المشاركة

مع احترامي لرأي حضرتك بس انا مش مقتنع بعمل جنسية للعربيات
طيب ما الماروتي ياباني تبقى افضل من البي واي دي او التيجو
لان جنسيتها ياباني وجنسيتهم صيني
الصين بها سيارات سيئة فعلا ولكن بها ايضا سيارات اخرى محترمة واثبتت انها افضل من سيارات اخرى منتشره ولها اسم في السوق
ارجوا من كل العقلاء ان يكفوا عن مقولة هذه سيارة صيني وهذه كوري وهذه ياباني ودعونا نزن السيارة بكفائتها واعتماديتها وسعرها والاوبشن الموجود بها .
و مع احترامى لحضرتك و لرايك هتفضل ديه عقدة كل المصريين نوعية و جنسية العربية بمعنى انا هدفع فلوس ليه اغامر فى حاجة جديدة صح العربيات الصينى فيها ابوشن فوق الممتازة و منظر جميل و فخم بس و انا بدفع الفلوس ادفعها فى شىء ليه تاريخ و سمعة و اسم شركة و عموما لصاحب المشكلة عاوز اقولك انا كنت فى نفس الحيرة و اسقريت على اللوجان بعد بحث طويل و راى انى اجيب عربية فىها عفشة قوية و سحب ممتاز و مموفر فى البنزين و تطول معى الاستخدام و مش معقول ان رينو هتحض اسمها على عربية تعابنة و اقل كفاءة ممن فى نفس سعرها
قديم 16-01-2013, 12:32 AM
أشرف المصري أشرف المصري غير متواجد حالياً

أشرف المصري is just really niceأشرف المصري is just really niceأشرف المصري is just really niceأشرف المصري is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو عبد الحميد الجندى مشاهدة المشاركة

و مع احترامى لحضرتك و لرايك هتفضل ديه عقدة كل المصريين نوعية و جنسية العربية بمعنى انا هدفع فلوس ليه اغامر فى حاجة جديدة صح العربيات الصينى فيها ابوشن فوق الممتازة و منظر جميل و فخم بس و انا بدفع الفلوس ادفعها فى شىء ليه تاريخ و سمعة و اسم شركة و عموما لصاحب المشكلة عاوز اقولك انا كنت فى نفس الحيرة و اسقريت على اللوجان بعد بحث طويل و راى انى اجيب عربية فىها عفشة قوية و سحب ممتاز و مموفر فى البنزين و تطول معى الاستخدام و مش معقول ان رينو هتحض اسمها على عربية تعابنة و اقل كفاءة ممن فى نفس سعرها
عندك حق الاسم والتاريخ لهم ثمن كبير من ثمن العربية
اما انا فبشتري اوبشن بفلوسي وميلزمنيش الاسم والتاريخ المهم العربية الكل بيشكر فيها والفلوس اللى انا دفعتها فيها اخدت بيهم ماتور ميتسوبيشي 107 حصان موفر للبنزين واتنين اير باج وفرامل abs و ebd وصالون فخم وواسع وشكل جميل وشنطه واسعه وعربية عاليه مش بتحك في المطبات وتكييف ممتاز وامبليزر وانذار وكاوتش مقاس 15 وجنوط اسبور وزجاج خلفي فاميه وثبات عالي على السرعات وعفشة رياضية وباور وفتح الشنطة والتنك من الداخل وطارة متحركة وكاسيت سي دي وقفل امان للاطفال وسنتر لوك وزجاج كهرباء وفوانيس شبورة خلفية
قديم 16-01-2013, 02:11 AM
KaRo KaRo غير متواجد حالياً

KaRo will become famous soon enough

انتوا نفسكوا مش ثابتين طيب انا اعمل ايه بجد تعبت من التفكير لا ودخل كمان فى المقارنه فيرنا هههههههه بجد مش عارف اعمل ايه
قديم 16-01-2013, 02:19 AM
الصورة الرمزية Eng.Ahmed Wagdy
Eng.Ahmed Wagdy Eng.Ahmed Wagdy غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس اتصالات
التخصص العملى: Communication Engineer

Eng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KaRo مشاهدة المشاركة

انتوا نفسكوا مش ثابتين طيب انا اعمل ايه بجد تعبت من التفكير لا ودخل كمان فى المقارنه فيرنا هههههههه بجد مش عارف اعمل ايه
باشا انا معايا الأتنين الفيرنا متبهدله بتاعت الشغل و لوجان كسر الزيرو بتاعتي .... عايز اقولك الفيرنا افضل من اللوجان في كل شيء ماعدا الخامات فقط لدرجة ان بفكر ابيع اللوجان و اجيب فيرنا جديدة زي بتاعت الشغل ... عربية تحفة و مناسبة للشارع المصري جدا