العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 23-05-2011, 01:26 PM
AHM AHM غير متواجد حالياً

AHM is on a distinguished road
افتراضي رد: حملة ارمي اللوجان في الزبالة!!!!!!!!!

عربية فعلا اى كلام عايزة اللى بشتريها يبقى معاه تمن عربية تانية منها
واكبر عيوبها الغلو الرهيب لقطع الغيار واعادة البيع
قديم 23-05-2011, 03:40 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا

انا محبتش ارد علي الموضوع الا بعد فترة عشان اسمع ردودكم الاول وبجد مكنتش متوقع ردود بالايجابية دي وبجد بعد ردودكم مافيش كلام يتقال - انا في الاول وفي الاخر لما كتبت الموضوع دا كان طبعا لانصاف عربية انا شايف انها ممتازه لكن للاسف الناس مش مدياها حقها لاسباب متعيبش العربية ذاتها وممكن مع الوقت باذن الله ليها حل + لاني حسيت كل لما بشكر في العربية علي المنتدي بحس ان في ناس بترد بس عشان تشكك في مصدقيتك والله يا جماعة لو العربية وحشة كنت حتلاقوني اول واحد بشتم فيها هو الرينو دا كان والدي يعني عشان اخش علي المنتدي اشتغل الناس - التوكيل فعلا كويس في المعاملة ممكن تكون دي سمة عندنا في اسكندرية بس والله اعلم انا والله معرفش جوة التوكيل حد الا واحد اسمة م/طارق ودا لانة زميل واحد صاحبي جدا لكن مابتعمليش حاجة مخصوص عشان كده

واللي انا عارفة ان قطع الغيار موجوده هناك ومتوفرة ومفيهاش نقص الا من بعض الرفايع اللي هيا (كلبس - فبرة) لكن هما بيحاولوا يفقوا ما بينها وما بين انواع تانية لكن في الاخر كلة رينو

واخيرا احب اشكر كل من رد علي الموضوع وبخص رينو 18 اللي وحشني جدا وحسام البورسعيدي و walidelwahsh سؤالك منطقي وفي محلة ارجو اني اكون رديت علية بشكل مرضي واخيرا hyundai2005 وطبعا الصيني فية حاجات ممتازة لكن مش عارف لية الشعب المصري بيقبل علي الحاجات اللي مش قد كده وبيسيب فية الحاجات الممتازة فية بعض الماركات الصيني فوق الروعة لكن للاسف مش واخد الانتشار الكافي في مصر - الموضوع دا محتاج دراسة بجد

اما بالنسبة لابو مريم احب اقولك اطمئن باذن الله كلة حيبقي تمام ومامحبة الا بعد محبة ودا يمكن يكون اختبار من عند ربنا باذن الله بالصبر حيعدي المهم طمنا عملت اية في العربية الايام اللي فاتت

وصباح الفل عليكوا كلكوا:12EA6C ~133:
و الله أنت و احشنى أكتر يا أستاذ akerima ....... و المنتدى كله واحشنى لأن النت عندى تعبان جدا الأسبوعين اللى فاتوا و ما زال ..... و دخولى على المنتدى قل اليومين اللى فاتوا ..........

ربنا يباركلك و يبارك فيك ......... و يحفظلك عربيتك و يحميهالك من العين ... أنت و كل اللوجانوية ...

::::::::::::::::::::::::: ::::::: تحياااتى ::::::::::::::::::::::::: :::::::::

That is My Renault

قديم 23-05-2011, 03:44 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

مش للدرجة على فكرة ......... يعنى الواحد فينا مش بيعمل حادثة كل 3 أيام ...... أحنا نسوق بالراحة و السرعة تبقى بعقل و نقول توكلنا على الله ......... و ربنا يسترها على الجميع

::::::::::::::::::::::::: تحياتى ::::::::::::::::::::::::: ::::

That is My Renault

قديم 23-05-2011, 03:59 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHM مشاهدة المشاركة

انا اواكد ان اللي كتب الكلام دا مقراش اصلا الموضوع - لا حول ولا قوة الا بالله يارب ارحمنا

دا بالله عليكم مش عندي حق في الكلام اللي انا كتبتة!!!!!!!!!!

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 23-05-2011, 08:09 PM
moonlover87 moonlover87 غير متواجد حالياً

moonlover87 is on a distinguished road

عندك حق و الله دا ممكن يكون مركبش العربية أصلا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

انا اواكد ان اللي كتب الكلام دا مقراش اصلا الموضوع - لا حول ولا قوة الا بالله يارب ارحمنا

دا بالله عليكم مش عندي حق في الكلام اللي انا كتبتة!!!!!!!!!!